133:seen seiskan ysidesinen ja 600 laatikko

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
kumppari
Viestit: 1762
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

133:seen seiskan ysidesinen ja 600 laatikko

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Noniin, haun mukaan tämä juttu on käsitelty jo monta kertaa, mutta kuitenkin:

Koneen ja 600 laatikon pitäisi mennä paikalleen heittämällä, eikö?

Tuleeko vetareitten kanssa tappelua, vai meneekö paikalleen normaalisti?

Mites toi vaihdevivusto, 600:sesta vai 133 oma?

Kytkin/vauhtipyörä kannattaisi ottaa kuussatkusta, mutta mites toi, kun väitettiin että luistaa noillakin tehoilla helposti, vai pärjääkö tolla vakiotehoilla?
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

No vastaillaampa "mutuilla".

-Laatikon kannakkeet erilaiset, ei mene heittämällä?
-Vetarit, murrokset (jos vain käyvät booriltaan, en ole varma), kaikki 600:sta niin pitäisi käydä?

-Vaihdevivustosta en oikein osaa sanoa mitään, sitäkin saattaa joutua jatkamaan/lyhentämään, eikä se 600:n vivusto keskitunneliinkaan mene heittämällä, oma hommansa siinäkin.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Hopeasalama
Viestit: 237
Liittynyt: 28.07.2004 22:35
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Hopeasalama »

600 vauhtipyörä vaatii 600 starttn, jolloin reikä kabiinin puolelle.. auts ei toimi
600 loota 127 vauhtipyörä, kytkin ja kone. Toimii, mutta startille täytyy tehdä laippa laatikon ja koneen väliin parin pultin alle ja laatikkoon laipan vahvuinen kolo. Tällöin startti tulee konehuoneen puolelle, kuten 133 alunperin. Pyörimissuunta vaatii 127.n startin. Täytyy myös tarkistaa, että isompi vauhtipyörä sopii pyörimään kaavelissa. Vaihdelaatikon tuennat ovat erilaiset, mutta muistaakseni vaihtuvat laatikoista keskenään, en varma.
Totuttaudu ajatukseen, että mikään ei mene heittämällä. Tsemppiä! 8)
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
kumppari
Viestit: 1762
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Yritetään :wink: riippuu vähän, joudunko tekemään pihalla, vai hallissa.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

No vastataanpa tähänkin...
Tämä viikko metsästetty kasinpätkän osia... ja jutut siirtyvät poikkeuksetta kulkupuoleen.

Minkä takia tarvii % kanssa kikkailla?
Vaihdelaatikko, vetarit yms.
Kun pelkän koneenkin % voisi mennä eteenpäin.
903cc löytyy 850 mallistostakin.
seiskan 903cc Pyörimissuuntaa voi vaihtaa.
133/850 lohkoon saa seiskan 903cc sisuskaluja.

Sitten vielä.
Seatin lohko, Fiatin kampiakselilla on kuulemma kestävin.

Tää nyt oli tämän viikon kuulopuheet.
Itse en ole perehtynyt 850/133:siin.
kumppari
Viestit: 1762
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Noniin, tulin järkiini ja ajattelin jättää tämän homman tekemättä ja kunnostaa tuon alkuperäisen pannun, että se tästä ideasta :? :oops: .

Mutta tulevaisuus tuo tullessaan uusia ideoita... :wink:
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Avatar
Bemak
Viestit: 106
Liittynyt: 06.10.2005 19:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Bemak »

Kokemuksia kyseisestä vaihdosta 850:seen:

133:sen ja 850:sen vaihteistonkiinnikkeet varmaankin samanlaiset?

850:sen vaihteiston kiinnikkeet eivät mene kuussatasen vaihteistoon heittämällä. Joutuu rakentamaan uudelleen...

Kasipuolikkaassa joutuu suurentamaan vaihteiston aukkoa.

Kuussatasen ja kasipuolikkaan vetareissa sama boori ainakin itsellä. Eli vetarit voi vaihtaa keskenään ja pituuskin on sama.

Tankki eteen ja satakakseiskan vauahtipyörä ja 133:sen oma startti kiinni.

Vaikeinta on saada perä oikealle kohdalle, että vetarit kestää. :roll:
Fiat 850 -70 Special
Fiat Abarth OT 2000 Berlina Mostra replika
Fiat 850 special -71
Fiat 126 GSX-R -75
Fiat 625 N2 -70
Fiat 600T -67
Fiat 850T
BMW 1502 -75
BMW 1502 -77 Turbo Zender
BMW 320i 2d -85
Skoda 130 Rapid -86
Lexus LS430 -04
Avatar
Alfa75Ts
Viestit: 84
Liittynyt: 16.11.2003 09:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Alfa75Ts »

MInun ensimmäiseen kasipuokkiin laitettiin seiskan kone, jonka pyörimissuunta vaihdettiin. Kuulostaa karmealta, mutta ei se mikään ihme juttu ole. 903 koneeseen vaihdetaan 843 koneesta nokka-akseli (plus hilut), vauhtipyörä, männät käännetään kiertokangilla toisinpäin (tapinreikä ei ole keskellä mäntää), eikä muistaakseni muuta (aikaa tästä on 15 vuotta, eli ihan tarkaa en enää muista). Laitoin autooni myös muutaman millin kookkaamman yksi kurkkuisen kaasarin ja peltisarjan, joiden avittamana mittari kyllä meni tyrmään, eli +140 km/h. Tuo vauhti on kyllä pehmenneelle 850:lle (133) ihan liikaa, tai ainakin riittävästi. Lähes saman asianhan ajaa, jos porautat lohkosi viimeiseen ylikokoon, sillä tulee kai noin 900 kuutiota tiivistä tehoa.
Fiat Punto Evo Multiair sport -10, Citroen Xsara Picasso Hdi -03, Vespa PK80 -83, 1/6 (Endurance Saloon) Lancia Beta Berlina -81
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Ei nyt mitenkään ollut tarkoitus tappaa innostusta...
Mutta en lähtisi % kanssa kikkailemaan, vain sen "helppouden" takia.

Eikös nuo kovempi kulkuiset oikeinpäin pöyrivät ole kuitenkin väärinpäin pyörivän lohkoilla :?:
Isot pojat vähän vihjaissut, että olisi...
kumppari
Viestit: 1762
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Ei kun totesin vain helpommaksi säästää tuon alkuperäisen pannun, on sitten edes yksi "tuunaamaton" 133 liikenteessä. Yksi konsti olisi tietysti tuo kääntöhommeli, mutta kattotaan kesällä, kun silloin aloitetaan :wink:. Tää nyt oli vaan yksi vaihtoehto.

Enkä kyllä usko, että nuo raumalaiset katsastussedät mitään huomaa, jos ei sano mitään. Eivät ainakaan minun autojeni koneita ole pahemmin tarkistelleet :roll: , ennemminkin ihmettelevät, että miten tälläinen voi vielä olla liikenteessä, eikä jokkiksessa. Vaikken vanno, niin väitän että tietävät Fiattien vaihdelaatikon ulkomuodoista yhtä paljon kuin sika satelliiteista :wink: .
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Kuitenkin tuon pystyy lämpöjen salliessa pitämään melkein orkkiksena.
Ei kai pelkkä "tuuninki pelastaminen" ole syynä. :lol:

En puutu "tunnistaako" kukaan leikkiin...
Vastaa Viestiin