Projekti: Fiat 1300

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Projekti: Fiat 1300

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Laitan hieman omaakin ikuisuusprojektia näytille, eli Fiat 1300 vm.-64. Ostin auton projektina vuonna -97, hieman hitsausta, pikaista maalausta ja eikun liikenteeseen...
Fiatilla tuli ajettua pari-kolme vuotta kesät talvet jonka jälkeen autolla ajettiin lähinnä kesäisin, poistettu rekisteristä -02. Muutaman vuoden käyttämättömyys/ulkosäilytys alkoi näkyä maalin haalistumisena ja ruostumisena.
Sitten aloitin pelastus operaation tarkoituksena hitsata keulapään lahot kuntoon ja maalata auto ympäriinsä uusiksi(kunnolla).
Hitsaukset on aikalailla tehty ja konehuone hiottu pellille ja maalattu. Kone rengastettu, laakeroitu ja kaikki etupään nivelet uusittu. Ovenvälien rappaaminen aloitettu...jos vain sais jostain motivaatiota niin kyllä siitä vielä auto tulee :roll: Ehkä..

Kommenttia/kysymyksiä saa heittää.

Ja tuolta voi käydä vilkaseen kuvia miltä pirssi tällähetkellä näyttää:

http://kuvablogi.com/blog/4667/
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Hieno! Tuossa on mielestäni 60 luvun jenkkiauton lookkia,
upea.
Itse haluan joskus kans tuollaisen.
Taitaa olla käännetyt vanteet alla, 13"? hienon näköset.
Onnea projektille :D
GFF 1738
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Ehkä juuri siksi pidänkin tuon auton ulkonäöstä :lol:

Nuo vanteet on niitä CMR:n tekemiä "käännettyjä" tarvikevanteita mistä on ollu täälläkin joskus juttua, eli kokoa 5,5"*13.
En ole ainakaan vuoteen autoon juuri koskenu että alkais oleen taas korkea aika rueta tekeen projektia eteenpäin. Tällä ei onneksi ole kiire, tehdään kun jaksetaan.

Eikös siellä Iisalmessa ollu tämmönen myynnissä joskus viime kesänä, jos en nyt ihan väärin muista. :roll:
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Jep, oli myynnissä, tunnen sen joka tehnyt sen aikanaan uusiksi,
nykyinen omistajakin tuttu, kerää kuulemma katseita,
kun siinä ne liekitkin ja se jenkkimaski :shock:
GFF 1738
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Noista hitsauksista vielä senverran että eniten töitä teetti tuo etupää, johtuen todennäköisesti siitä kun sisäsuojia ei ole. Mutta esim. lattiat ja helmat on edelleen alkuperäiset eikä niissä ollut kuin pientä paikkaamista. Takalattiaan yksi pieni paikka ja toiseen helmaan myös. Takapyörän koteloissakaan ei juuri reikiä ollut.
Keulan yksi palkki oli täynnä auringon kukan siemeniä, joku hiiri vissiin tehny joskus jemman itelle :roll:

Pohjasta yks huono kuva: http://kuvablogi.com/nayta/218996/
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Albumin aarteita vuodelta -95: Fiat 1300 -65, eka autoni jolla ajoin tiellä kun kortin sain.

http://kuvablogi.com/nayta/220088/

Kuva otettu muutama päivä ennen myyntiä, TC tulossa pois konehuoneesta...Vanteet jäi sentään vielä mulle.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

On tuossa ollut hieman muutakin puuhaa välissä. Viimekeväänä vaihdoin vanhan 124 200d mersun(550th ajettu) automaatti beemariin, päälleppäin siisti mutta mutta...ainahan näissä vanhoissa on tekemistä....

Edit: Beemari myyty pois
Viimeksi muokannut milletrecento, 09.05.2007 21:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Nii ja tuo Chevykin vaatis hieman hoitoa osakseen...millonhan sitä oikeen kerkeis kaikki tehdä :roll:
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Offtopiccina huomautettakoon vielä, että kannattaa tarkistaa tosta bemarista myös helmojen takaosat, takapyöränkotelojen etuosat ja varsinkin taka-apurungon kiinnityspisteet. Mittariston outo käytös (kyllä siinä kumminkin neulat hyppii miten sattuu) korjautuu tinaamalla piirikortin tinaukset uusiksi, ja ehkä uusimalla huoltovälinilmaisimen akut. Eli tuttu malli mulle tuo bemari. :)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Pitihän tuohon muutama paikka laittaa muuallekkin kuin tuohon etutolppien ympäristöön.
Mittariston akut tuli vaihdettua kans ja tinaukset tsekattua kun osa mittareista ja huoltovalot sekoili, nyt pelaa kaikki.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Homma hieman edistynyt, kone on heitetty paikalleen ja korin hinkkaaminen jatkuu.
Muutama kuva lisätty ekan viestin linkkiin.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Pakko sanoa että tämä rojekti ei ole edennyt ollenkaan...Mutta jospa sitä sais lisää energiaa kun on tullu vähennettyä kalustoa, eli chevy myyty pois. Tilalle ostan jonkun vähemmän huomiota vaativan käyttö kikottimen....ehkä sitten riittä virtaa taas tuonne tallin puolelle :roll:
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Joopa joo...Niin ne suunnitelmat siitä käyttöautosta sitten muuttui :roll: Tuli hommattua Fiatin kans samaa vuosimallia oleva Bel Air.
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Talvi kohta takana ja Fiat vaan hautautuu syvemmälle rojujen sekaan tallissa...

Eli ei edistystä, aika ei riitä kahteen harraste-autoon.

Letukkaa on tullu laiteltua talven mittaan sen mitä on ehtiny. (mm. sähköjä, laakereita ym. pientä)

http://kuvablogi.com/nayta/947311/

Siis aika tehdä päätös, Fiat saa lähteä. :(
Avatar
milletrecento
Viestit: 98
Liittynyt: 18.08.2004 14:17

Viesti Kirjoittaja milletrecento »

Uppista, Fiat edelleen tallessa tallissa...samassa tilassa kun tähänkin asti. Tosin ei enää tavallaan mun pirssi, tuli lahjoitettua auto pois.
Belaruksella on tullu ajeltua koko kesä enempi ja vähempi eikä kolhuiltakaan ole vältytty http://kuvablogi.com/nayta/1209051/ onneksi en ollut itse maksumiehenä..
Nyt on vauriot korjattu eikä maalissa ole minkäänlaista sävy eroa vaikka on 8 vuotta sitten maalattu, on ne ammatti maalarit kyl taitavia.

Jos ja kun tuo fiatti tuosta edistyy/valmistuu niin laitan kuveja lisää, toistaiseksi "jäissä"...
Vastaa Viestiin