fiat 127

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Kokkare
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

fiat 127

Viesti Kirjoittaja Kokkare »

Haluaisin kysellä semmoista kun fiat 127kaa on tehty jollain sport koneella niin paljon semmoisessa on tehoa? En tarkoita nyt abarthttia vaan jokin sport kone olisikohan 1050cc ja yläpuolinen nokka-akseli. :roll:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

1049cc 70hv
1301cc (ei se sama kone kuin Unossa...) 75hv.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Satakakslaiskasta ei ole Abarth-mallia...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kokkare
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kokkare »

joo olisikohan kennelläkään semmoseen 1049cc:seen kantta missä on venttiilit ja nokka saa olla avarrettu tai siis mielellään jos jollain on niin mailaa tähän osoteeseen kokkare69@suomi24.fi ja muuten saako semmoiseen helposti asennettua turbon. ei varmaan mene turbon kanssa katsastuksesta läpi ei onko jotain keino millä sen saa katsastettua tubon kanssa. :lol:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Vilkaisehan keskustelua 600:n turbomoottorin valinnasta. Siellä on mainittuna ahdettukin versio tuosta 1050cc padasta.

Turbon kanssa saat katsastettua kun hankit sen ei-sport version 1050cc koneesta, ahdat sen, penkität siitä maksimissaan sport-mallin tehot + 20%, päivität alustan ja jarrut sporttia vastaaviksi ja katsastutat.

Turbo-projekti ei ikinä ole mikään läpihuutojuttu mutta jos on perehtynyt noihin asioihin ensiksi niin lopputulos on kiitollinen. Aivan ensiksi kannattaa perehtyä lainsäädäntöön asiasta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kokkare
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kokkare »

tohon turbo juttuun viellä mä luulen että siel ei mikään kauhen iso turbo pyöri joten olisko ehdotuksi mikä turbo olisi hyvä.
Avatar
järf
Viestit: 58
Liittynyt: 11.04.2003 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja järf »

Täällä Jyväskylässä on yks Fiat 127 mk1. turbolla ja siinä on otettu turbo 1.3 Ford sierrasta eli niin sanottu "stockman" turbo. Pääsin lähemmin tutustumaan kyseiseen peliin meidän kaveri porukalla järjestettävässä joka vuotisessa jää rata ajoissa. Komee peli kun lokasuojatkin on levitetty nätisti saab 99 kattopeltejä hyväksikäyttäen. Auto on kans kilvissä.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mistä koneesta tuo Jyväskylän mk1 on turbotettu?

Sopivia föönejä voisi tehoista ja moottorin koosta riippuen olla Turbo Unon IHI RHB 5 tai sen isoveli RHB 6, Schwitzer s1b, Garrett T25, Toyota CT-20 jne..

Joistakin uudemmista turbodieseleistä voi myös katsella ahtimia, mutta silloin kannattaisi vähän mittailla miten sopiva se on bensakoneeseen, että turbiini ei ole ihan tolkuttoman suuri.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
järf
Viestit: 58
Liittynyt: 11.04.2003 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja järf »

En tiedä konetta mistä se on. :?
Avatar
krupa
Viestit: 51
Liittynyt: 23.05.2003 14:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja krupa »

vvieri kirjoitti:1049cc 70hv
1301cc (ei se sama kone kuin Unossa...) 75hv.
Onko tuommoisia paljon myynnissä, ja mitä mahtavat niistä pyytää noin suurinpiirtein?
http://forum.parru.org - Fiat 600 Foorumi!
http://www.netikka.net/krupa
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

löytyy unon 1100 kone ja vaihdelaatikko jos oikein muistan.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nuo Seiskan 1301 koneet on hyvin harvinaisia. 1049 koneita on enemmän, mutta niistäkin suurin osa tavallisesta versiosta jossa sitten on parikymmentä heppaa vähemmän kuin sportin koneessa. Viritysaihiona toki sportin koneen luokkaa, en tosin tiedä venttiilikokoja ym.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kokkare
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kokkare »

juu sit semmonen kysymys viellä saanko laitta tommosen ritmon 70 heppasen koneen kiinni siis ei sitä ettenkö saisi vaan meneekö se katsastuksesta läpi? ja jos menee niin onko se aivan varmaa tietoa. :lol:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onnistuu, tosin ei ihan yksinkertainen juttu ole kun moottori-vaihteistopaketti on niin pitkä, eikä mene vakio kiinnikkeisiinkään.

Kokeiles hakea vanhempaa juttua
hakusanaksi '127 AND kone' ja foorumiksi 'tekniikka ja virittäminen'
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kokkare
Viestit: 47
Liittynyt: 16.06.2003 21:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kokkare »

joo ei löytynyt semmosta viestiä. Olisiko hyviä neuvoja koneen asentamiseen?
Vastaa Viestiin