fiat 127
joo olisikohan kennelläkään semmoseen 1049cc:seen kantta missä on venttiilit ja nokka saa olla avarrettu tai siis mielellään jos jollain on niin mailaa tähän osoteeseen kokkare69@suomi24.fi ja muuten saako semmoiseen helposti asennettua turbon. ei varmaan mene turbon kanssa katsastuksesta läpi ei onko jotain keino millä sen saa katsastettua tubon kanssa.
Vilkaisehan keskustelua 600:n turbomoottorin valinnasta. Siellä on mainittuna ahdettukin versio tuosta 1050cc padasta.
Turbon kanssa saat katsastettua kun hankit sen ei-sport version 1050cc koneesta, ahdat sen, penkität siitä maksimissaan sport-mallin tehot + 20%, päivität alustan ja jarrut sporttia vastaaviksi ja katsastutat.
Turbo-projekti ei ikinä ole mikään läpihuutojuttu mutta jos on perehtynyt noihin asioihin ensiksi niin lopputulos on kiitollinen. Aivan ensiksi kannattaa perehtyä lainsäädäntöön asiasta.
Turbon kanssa saat katsastettua kun hankit sen ei-sport version 1050cc koneesta, ahdat sen, penkität siitä maksimissaan sport-mallin tehot + 20%, päivität alustan ja jarrut sporttia vastaaviksi ja katsastutat.
Turbo-projekti ei ikinä ole mikään läpihuutojuttu mutta jos on perehtynyt noihin asioihin ensiksi niin lopputulos on kiitollinen. Aivan ensiksi kannattaa perehtyä lainsäädäntöön asiasta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Täällä Jyväskylässä on yks Fiat 127 mk1. turbolla ja siinä on otettu turbo 1.3 Ford sierrasta eli niin sanottu "stockman" turbo. Pääsin lähemmin tutustumaan kyseiseen peliin meidän kaveri porukalla järjestettävässä joka vuotisessa jää rata ajoissa. Komee peli kun lokasuojatkin on levitetty nätisti saab 99 kattopeltejä hyväksikäyttäen. Auto on kans kilvissä.
Mistä koneesta tuo Jyväskylän mk1 on turbotettu?
Sopivia föönejä voisi tehoista ja moottorin koosta riippuen olla Turbo Unon IHI RHB 5 tai sen isoveli RHB 6, Schwitzer s1b, Garrett T25, Toyota CT-20 jne..
Joistakin uudemmista turbodieseleistä voi myös katsella ahtimia, mutta silloin kannattaisi vähän mittailla miten sopiva se on bensakoneeseen, että turbiini ei ole ihan tolkuttoman suuri.
Sopivia föönejä voisi tehoista ja moottorin koosta riippuen olla Turbo Unon IHI RHB 5 tai sen isoveli RHB 6, Schwitzer s1b, Garrett T25, Toyota CT-20 jne..
Joistakin uudemmista turbodieseleistä voi myös katsella ahtimia, mutta silloin kannattaisi vähän mittailla miten sopiva se on bensakoneeseen, että turbiini ei ole ihan tolkuttoman suuri.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Nuo Seiskan 1301 koneet on hyvin harvinaisia. 1049 koneita on enemmän, mutta niistäkin suurin osa tavallisesta versiosta jossa sitten on parikymmentä heppaa vähemmän kuin sportin koneessa. Viritysaihiona toki sportin koneen luokkaa, en tosin tiedä venttiilikokoja ym.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Onnistuu, tosin ei ihan yksinkertainen juttu ole kun moottori-vaihteistopaketti on niin pitkä, eikä mene vakio kiinnikkeisiinkään.
Kokeiles hakea vanhempaa juttua
hakusanaksi '127 AND kone' ja foorumiksi 'tekniikka ja virittäminen'
Kokeiles hakea vanhempaa juttua
hakusanaksi '127 AND kone' ja foorumiksi 'tekniikka ja virittäminen'
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -