mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.
tossa linkki jossa on melko härski eturipustus toteutus...liekö suomessa mahdollista saada kilpiin tommonen.tietty rupeevat konttorilla vaatimaan kaikenmaailman röntgenkuvat hitsi saumoista. mutta radallahan vois toi olla jopa ihan jees ku näyttää olevan noita säätöjä paremmin ku orggis abarthissa...
http://www.abarth-gmr.be/new/gallery.ph ... 4_05&idp=8
http://www.abarth-gmr.be/new/gallery.ph ... 4_05&idp=8
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
hämäräksi jäi tuo pyörännavan kiinnitys, kai tohon vielä "ylempi kolmiotukivarsi" tulee?
E: ja kuvathan näin jo toissapäivänä löytäessäni topicin http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=3429146
E: ja kuvathan näin jo toissapäivänä löytäessäni topicin http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=3429146
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
joo yleensä ylempänä tukivartena käytetään sitä ihan vakioo 600 omaa tukivartta.
toi sun linkittämä topicci on muuten pikkusen mielenkiintonen!!! siis ihan vaikka ei sanaakaa ymmärrä mutta kuvat puhuu puolestaan!
toi sun linkittämä topicci on muuten pikkusen mielenkiintonen!!! siis ihan vaikka ei sanaakaa ymmärrä mutta kuvat puhuu puolestaan!
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: 28.07.2004 22:35
- Paikkakunta: Lempäälä
Tuossahan tuokin suomesta viety Simca 1150 Abarthikin oli valmiina entistettynä loistokkuuteensa. Suomessa kun ei aito kenellekkään kelvannut.
Hinta tosin taisi olla suht korkea, mutta silti aito Abaraatti ja ulkomaille meni. värikin muuttui Vihreästä harmaaksi.
Hinta tosin taisi olla suht korkea, mutta silti aito Abaraatti ja ulkomaille meni. värikin muuttui Vihreästä harmaaksi.
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
kyllähän tuo mahdollinen on.
kiinnikkeet saa tehdä itse, mutta tukivarret on oltava tehdastekoiset. eli toisinsanoen esimerkiksi suomessa toimiva yritys voi valmistaa tehdastekoisia alustan osia jos kaupparekisteriin (tms) on merkitty toimialaksi alustan osien suunnittelu ja valmistus.
taikka jotain.
t. 51 kuplassa passattin alatukivarret, 944:n olka-akselit ja golf1/944/omavalmiste-coilover tolpat ja veitsivakaaja.... ja pykälien mukaan laillinen rakennelma.
kiinnikkeet saa tehdä itse, mutta tukivarret on oltava tehdastekoiset. eli toisinsanoen esimerkiksi suomessa toimiva yritys voi valmistaa tehdastekoisia alustan osia jos kaupparekisteriin (tms) on merkitty toimialaksi alustan osien suunnittelu ja valmistus.
taikka jotain.
t. 51 kuplassa passattin alatukivarret, 944:n olka-akselit ja golf1/944/omavalmiste-coilover tolpat ja veitsivakaaja.... ja pykälien mukaan laillinen rakennelma.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
mun mielestä auto on laillinen jos se on konttorilla hyväksytty eli leimattu ja jos otteessa lukee kaikki muutokset...eikös se ole inssin varmistettava että osat kestää? eli kysyä kuvia hitsisaumoista ja lujuuslaskelmia yms...
tosin eihän inssit oo missään vastuussa kuitenkaa jos jotai sattuu...
tosin eihän inssit oo missään vastuussa kuitenkaa jos jotai sattuu...
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Juu kyllä tosiaan inssit päättää mitä leimaavat, Ake antaa heille vaan ohjeita asiaan, eivät päätä siis. Jos inssillä jää jotain tekemättä/tekee väärin muutoskatsastuksen yhteydessä, voidaan häntä käsittääkseni asettaa jonkinlaiseen vastuuseen asiasta. Kuvat hitsisaumoista ja jopa itsetehdyt lujuuslaskelmat käyvät jos ne on vaan oikein tehty (lakikirjassa ei kyllä näin mainita, vaan pitäs olla jonkin virallisen laitoksen tai muun vastaavan osapuolen tekemät laskelmat tms. mut kaikkea sovelletaan aina )
Fiat Uno Turbo i.e -88
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 02.09.2003 21:37
- Paikkakunta: hyvinkää
- Viesti:
kohta on kolmiotukivarretkin valmiit ja palkki on jo ja sitte aattelin että meen konttorille kysyy että mitä mieltä ovat...
tossa linkki missä on enemmän kuvia, viimesimpiä kuvia en viel oo lisänny: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... a%20pohja/
tossa linkki missä on enemmän kuvia, viimesimpiä kuvia en viel oo lisänny: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... a%20pohja/
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Perustelisitko tuon laittomuuden? Jos tekee vaikka lujuuslaskelmat joissa noita vertaa alkuperäisiin ja toteaa vahvemmiksi niin eikö tuo olisi luotettava selvitys?tommi nylund kirjoitti:jos mennään oikein rehellisesti ja kaikkien pykälien mukaan niin tukivartesi ovat laittomat ja jos ne hyväksytään katukäyttöön tekee katsastaja virkavirheen.
mutta jätetään jeesustelu vähän vähemmälle...
mistä materiaalista teit tukivartesi?
Tuollaisista yksinkertaisista kappeleista ei noiden laskujen teko ole edes kovin vaikeaa. Toki hitsisaumat tuovat oman lisämausteensa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Hitsisaumathan noissa on se "ongelma." Hyväksytään vain teollisesti valmistetut, ei omavalmisteita. Siksi alkuperäisten tukivarsien hitsaaminenkin on lähes täysin kielletty (joissain Mazdoissa se taidettiin erikseen sallia.)
Tiedä sitten, katsottaisiinko joku oma pöytälaatikkofirma "teolliseksi valmistajaksi..."
Tiedä sitten, katsottaisiinko joku oma pöytälaatikkofirma "teolliseksi valmistajaksi..."
If it ain't broke, you're not trying hard enough.