mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

tossa linkki jossa on melko härski eturipustus toteutus...liekö suomessa mahdollista saada kilpiin tommonen.tietty rupeevat konttorilla vaatimaan kaikenmaailman röntgenkuvat hitsi saumoista. mutta radallahan vois toi olla jopa ihan jees ku näyttää olevan noita säätöjä paremmin ku orggis abarthissa...

http://www.abarth-gmr.be/new/gallery.ph ... 4_05&idp=8
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

hämäräksi jäi tuo pyörännavan kiinnitys, kai tohon vielä "ylempi kolmiotukivarsi" tulee?

E: ja kuvathan näin jo toissapäivänä löytäessäni topicin http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=3429146
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

joo yleensä ylempänä tukivartena käytetään sitä ihan vakioo 600 omaa tukivartta.

toi sun linkittämä topicci on muuten pikkusen mielenkiintonen!!! siis ihan vaikka ei sanaakaa ymmärrä mutta kuvat puhuu puolestaan!
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
Wiwwe
Viestit: 262
Liittynyt: 17.08.2004 20:05
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Wiwwe »

Aivan. On aika mehukkaan näkösiä osia.
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Ohan se vähän laajempi kuin foorumin "Rakennatko Abarth replicaa" topic. Mutta kuitenkin kun Suomalaisia autojakin on kuviin päässyt, niin tarkkoja "autoja" on varmasti väsätty täälläkin. Vielä kun jotain ymmärtäisi kielestäkin tosiaan 8)
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Hopeasalama
Viestit: 237
Liittynyt: 28.07.2004 22:35
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Hopeasalama »

Tuossahan tuokin suomesta viety Simca 1150 Abarthikin oli valmiina entistettynä loistokkuuteensa. Suomessa kun ei aito kenellekkään kelvannut.
Hinta tosin taisi olla suht korkea, mutta silti aito Abaraatti ja ulkomaille meni. värikin muuttui Vihreästä harmaaksi.
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

kyllähän tuo mahdollinen on.

kiinnikkeet saa tehdä itse, mutta tukivarret on oltava tehdastekoiset. eli toisinsanoen esimerkiksi suomessa toimiva yritys voi valmistaa tehdastekoisia alustan osia jos kaupparekisteriin (tms) on merkitty toimialaksi alustan osien suunnittelu ja valmistus.

taikka jotain.

t. 51 kuplassa passattin alatukivarret, 944:n olka-akselit ja golf1/944/omavalmiste-coilover tolpat ja veitsivakaaja.... ja pykälien mukaan laillinen rakennelma. :)
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

mun mielestä auto on laillinen jos se on konttorilla hyväksytty eli leimattu ja jos otteessa lukee kaikki muutokset...eikös se ole inssin varmistettava että osat kestää? eli kysyä kuvia hitsisaumoista ja lujuuslaskelmia yms...

tosin eihän inssit oo missään vastuussa kuitenkaa jos jotai sattuu...
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Juu kyllä tosiaan inssit päättää mitä leimaavat, Ake antaa heille vaan ohjeita asiaan, eivät päätä siis. Jos inssillä jää jotain tekemättä/tekee väärin muutoskatsastuksen yhteydessä, voidaan häntä käsittääkseni asettaa jonkinlaiseen vastuuseen asiasta. Kuvat hitsisaumoista ja jopa itsetehdyt lujuuslaskelmat käyvät jos ne on vaan oikein tehty (lakikirjassa ei kyllä näin mainita, vaan pitäs olla jonkin virallisen laitoksen tai muun vastaavan osapuolen tekemät laskelmat tms. mut kaikkea sovelletaan aina :wink: )
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

ei, vaan "tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys rakenteen lujuudesta, käytetyistä hitsauslisäaineista jne".

mikä on luotettava selvitys jne on juuri tätä aina sovellettavaa asiaa.
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

kohta on kolmiotukivarretkin valmiit ja palkki on jo ja sitte aattelin että meen konttorille kysyy että mitä mieltä ovat...

tossa linkki missä on enemmän kuvia, viimesimpiä kuvia en viel oo lisänny: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... a%20pohja/

Kuva

Kuva
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

jos mennään oikein rehellisesti ja kaikkien pykälien mukaan niin tukivartesi ovat laittomat ja jos ne hyväksytään katukäyttöön tekee katsastaja virkavirheen.

mutta jätetään jeesustelu vähän vähemmälle...

mistä materiaalista teit tukivartesi?
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

tommi nylund kirjoitti:jos mennään oikein rehellisesti ja kaikkien pykälien mukaan niin tukivartesi ovat laittomat ja jos ne hyväksytään katukäyttöön tekee katsastaja virkavirheen.

mutta jätetään jeesustelu vähän vähemmälle...

mistä materiaalista teit tukivartesi?
Perustelisitko tuon laittomuuden? Jos tekee vaikka lujuuslaskelmat joissa noita vertaa alkuperäisiin ja toteaa vahvemmiksi niin eikö tuo olisi luotettava selvitys?

Tuollaisista yksinkertaisista kappeleista ei noiden laskujen teko ole edes kovin vaikeaa. Toki hitsisaumat tuovat oman lisämausteensa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Hitsisaumathan noissa on se "ongelma." Hyväksytään vain teollisesti valmistetut, ei omavalmisteita. Siksi alkuperäisten tukivarsien hitsaaminenkin on lähes täysin kielletty (joissain Mazdoissa se taidettiin erikseen sallia.)

Tiedä sitten, katsottaisiinko joku oma pöytälaatikkofirma "teolliseksi valmistajaksi..." ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
LO
Viestit: 162
Liittynyt: 17.01.2003 19:10

Viesti Kirjoittaja LO »

Mitenkäs jos nuo röntgen kuvaa? Muistelisin että isukki joskus jonkin harrikan jatketun haarukan hitsaukset röntgen kuvasi leimalle vientiä varten..
[url=http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5649]X1/9 -75 (ja ex. Alfa)[/url]
Vastaa Viestiin