GreenThing kirjoitti: ↑06.04.2026 14:06
Omaan Tipoon tuli tehtyä jakopääremppa tuossa alkuvuodesta, ja tuhannen kilsaa ajettuani porsi turbo.
Todennäköisesti silloin olleiden kovien pakkasten johdosta jäätä hohhotiputksessa, ja se siitä sitten edennyt suoraan kompurarasiiven kaveriksi. Turbon aksila poikki nips naps.
Auts
Paljos sulla oli multijetissä jo kilsoja? Teitkö sen kytkinremontin?
Voisikohan tuota huohotinasiaa ennaltaehkäistä, missä se ylipäänsä menee konehuoneessa?
Tulipas paljon kysymyksiä.. Meillä 150tkm mittarissa vasta.
230k
Kytkin on viel hyllyssä, ku eihä se talvella kettuile.
Siinä koneen päällä se menee, likellä jakopäätä. Ei muuta eristettä kuin moottorin päällimuovi.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Tipossa muuten hyvä muta pesä etusisälokareiden alaosassa, ohjaamon puolella. Just otin sisälokarin irti alaosasta ja raplasin puhtaaksi onkalot. Alaosa kiinni alapuolelta mustalla nastalla, jossa keskellä irti lähtevä kiila. Kannattaa tarkistaa!
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
juha66 kirjoitti: ↑13.04.2026 19:30
Tipossa muuten hyvä muta pesä etusisälokareiden alaosassa, ohjaamon puolella. Just otin sisälokarin irti alaosasta ja raplasin puhtaaksi onkalot. Alaosa kiinni alapuolelta mustalla nastalla, jossa keskellä irti lähtevä kiila. Kannattaa tarkistaa!
Itse kans viimevuonna tuon tarkistin mutta eturoiskeläpät ovat pitäneet aika hyvin kourut puhtaina.
Tipo 1.4 T-jet 120
Fiat 500L 1.4
Fiat Linea 1.4
Fiat Stilo 1.9jtd
Fiat Idea 1.4
Fiat Punto 1.2
Ollaan luopumassa meidän Tiposta. Eli 2017 1.6 Multijet STW, 153tkm mittarissa. Jos täällä on ketään kiinnostunut niin yksityisviestillä tavoittaa, ei ole vielä muualla myynnissä.
IMG-20260515-WA0001.jpg (106.65 KiB) Katsottu 456 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Fiat Fullback 2.4, Stilo 1.4 MW.
Minulla on negatiivisia kokemuksia, 500X :ssä 0n näitä muovirunkoisia koiranluita neljässä pyöränripustuksessa.Eteen on vaihdettiin takuuseen n.15000km
ajettuna kertaalleen ensimmäinen ja eteen takuuseen 2024 n.45000 km ajettuna molemmat.Takana kestivät pitempään,huhtikuussa vaihdettiin taakse metallivartiset Meylen HD koiranluut muovisten tilalle.Eteenkin vaihtuvat seuraavaksi Meylen HD:t
Perheen Geande Puntossahan nämä Meylet kestivät yli 5 vuotta ja eivät kuluneet väljiksi vaan päinvastoin jumittuivat,,kun voiteluaineet kuivuivat.
Motonetista löytyy rekkarinnumeroilla 4 vuoden takuulla hintaan n.30€ kpl. Voin suositella.Takuuseen eivät suostuneet vaihtamaan muita kun muovisia.
Lybrassa oli takana muoviset luut, ja ainakin 340tkm (ja 24 vuotta) kohdalla toinen oli vielä ihan ehjä. Toinenkin olisi ollut, mutta joutui hajottamaan tukivartta vaihtaessa, kun mutteri oli jämähtänyt kiinni. Ei noiden kestävyys perusmateriaalista pelkästään ole kiinni. Uutta laittaessa kannattaa vilkaista kumen alle, onko tehtaalla maltettu laittaa niveleen tarpeeksi rasvaa. Aivan liian usein ei ole, kuten hiljattain hankituissa Deltan alatukivarsissa (FAG.)