Nuova Tipo

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2642
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Midi^ kirjoitti: 08.04.2026 14:44
GreenThing kirjoitti: 06.04.2026 14:06 Omaan Tipoon tuli tehtyä jakopääremppa tuossa alkuvuodesta, ja tuhannen kilsaa ajettuani porsi turbo. :curse:
Todennäköisesti silloin olleiden kovien pakkasten johdosta jäätä hohhotiputksessa, ja se siitä sitten edennyt suoraan kompurarasiiven kaveriksi. Turbon aksila poikki nips naps.
Auts :shock:

Paljos sulla oli multijetissä jo kilsoja? Teitkö sen kytkinremontin?

Voisikohan tuota huohotinasiaa ennaltaehkäistä, missä se ylipäänsä menee konehuoneessa?

Tulipas paljon kysymyksiä.. :lol: Meillä 150tkm mittarissa vasta.
230k
Kytkin on viel hyllyssä, ku eihä se talvella kettuile. :lol:
Siinä koneen päällä se menee, likellä jakopäätä. Ei muuta eristettä kuin moottorin päällimuovi.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2642
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Näkyykös kuva?
Mitään ylimääräistä ei löytynyt välijäähystä, eli jäätä se varmasti on ollut, mitä tuohon on osunut.
Kuva
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1824
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Näkyy :x
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Fiat Fullback 2.4, Stilo 1.4 MW.
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1923
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Tipossa muuten hyvä muta pesä etusisälokareiden alaosassa, ohjaamon puolella. :) Just otin sisälokarin irti alaosasta ja raplasin puhtaaksi onkalot. Alaosa kiinni alapuolelta mustalla nastalla, jossa keskellä irti lähtevä kiila. :) Kannattaa tarkistaa!
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
woimasavu
Viestit: 409
Liittynyt: 08.02.2017 18:16

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja woimasavu »

juha66 kirjoitti: 13.04.2026 19:30 Tipossa muuten hyvä muta pesä etusisälokareiden alaosassa, ohjaamon puolella. :) Just otin sisälokarin irti alaosasta ja raplasin puhtaaksi onkalot. Alaosa kiinni alapuolelta mustalla nastalla, jossa keskellä irti lähtevä kiila. :) Kannattaa tarkistaa!
Itse kans viimevuonna tuon tarkistin mutta eturoiskeläpät ovat pitäneet aika hyvin kourut puhtaina.
Tipo 1.4 T-jet 120
Fiat 500L 1.4
Fiat Linea 1.4
Fiat Stilo 1.9jtd
Fiat Idea 1.4
Fiat Punto 1.2
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1824
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Ollaan luopumassa meidän Tiposta. Eli 2017 1.6 Multijet STW, 153tkm mittarissa. Jos täällä on ketään kiinnostunut niin yksityisviestillä tavoittaa, ei ole vielä muualla myynnissä.

IMG-20260515-WA0001.jpg
IMG-20260515-WA0001.jpg (106.65 KiB) Katsottu 456 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Fiat Fullback 2.4, Stilo 1.4 MW.
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1923
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Tipon keulaa narisee, ilmeisesti se/ne vaihdetut muoviset koiranluut.. :) 52000 km tuli juuri täyteen.
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2642
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Mulla narisee kääntölaakeri, jaksaiskohan tänään vaihtaa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2642
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

juha66 kirjoitti: 31.05.2026 18:46 Tipon keulaa narisee, ilmeisesti se/ne vaihdetut muoviset koiranluut.. :) 52000 km tuli juuri täyteen.
Olisinpa lukenut aiemmin noista muovisista koiranluista...
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6568
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ei ole tarvikkeena metallista versiota? Tai passaisiko mittojen puolesta joku muu?

Fjooordissa oli jo ~15 vuotta sitten muovisia osia alustassa. Usein asiakkaan toiveest vahvistettuja (metallisia) tilalle.
Minkä huollan, sen korjaan...
A Bart
Viestit: 958
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja A Bart »

No sama muovinen " laakerirengas " sieltä metallisestakin katkeaa ja sitten kolisee.
Avatar
wellu
Viestit: 6568
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja wellu »

A Bart kirjoitti: 04.06.2026 19:23 No sama muovinen " laakerirengas " sieltä metallisestakin katkeaa ja sitten kolisee.
Aa eli joo.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2642
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Nuo narisee todella voimakkaasti, ei ollut kääntölaakerissa vikaa.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
ykskuutonen
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2008 15:19

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja ykskuutonen »

Minulla on negatiivisia kokemuksia, 500X :ssä 0n näitä muovirunkoisia koiranluita neljässä pyöränripustuksessa.Eteen on vaihdettiin takuuseen n.15000km
ajettuna kertaalleen ensimmäinen ja eteen takuuseen 2024 n.45000 km ajettuna molemmat.Takana kestivät pitempään,huhtikuussa vaihdettiin taakse metallivartiset Meylen HD koiranluut muovisten tilalle.Eteenkin vaihtuvat seuraavaksi Meylen HD:t
Perheen Geande Puntossahan nämä Meylet kestivät yli 5 vuotta ja eivät kuluneet väljiksi vaan päinvastoin jumittuivat,,kun voiteluaineet kuivuivat.
Motonetista löytyy rekkarinnumeroilla 4 vuoden takuulla hintaan n.30€ kpl. Voin suositella.Takuuseen eivät suostuneet vaihtamaan muita kun muovisia.
Avatar
Luigi
Viestit: 9999
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Nuova Tipo

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lybrassa oli takana muoviset luut, ja ainakin 340tkm (ja 24 vuotta) kohdalla toinen oli vielä ihan ehjä. Toinenkin olisi ollut, mutta joutui hajottamaan tukivartta vaihtaessa, kun mutteri oli jämähtänyt kiinni. Ei noiden kestävyys perusmateriaalista pelkästään ole kiinni. Uutta laittaessa kannattaa vilkaista kumen alle, onko tehtaalla maltettu laittaa niveleen tarpeeksi rasvaa. Aivan liian usein ei ole, kuten hiljattain hankituissa Deltan alatukivarsissa (FAG.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin