RHR kirjoitti: ↑20.05.2024 08:13
Ei auttanut relepaketti valo ongelmaan. Edelleenkin Ratin ollessa suorassa valot sammuu ja syttyy taas palamaan kun kääntää vähän suuntaa tai toiseen. Olisko siellä viiksi paketissa kuitenkin jotain yhdistymisen häikkää. Paria eri pakettia jo kokeiltu mutta kun ei meinaa löytyä yhtäön mikä olis samanlaisilla liitynnöillä. Mulla kiinni olevassa kolme isompaa liitintä ja sitten yks yksinäinen piuha.
Eihän johtosarja makaa rattiakselin päällä siinä kojelaudan alla?
Mulla oli tollai, muistaakseni 127:ssa. Nosto ylös ja suojaus auttoi.
Katkos löytyi virtalukon johtosarjasta. Oli vähän johdot jo lämmennytkin. Korjauksen jälkeen valot jo paloi osittain paremmin. Viiksi pakettissa vielä pieni yhdistys ongelma johon pitäs ratkaisu keksiä. Nyt klemmarilla paketti kiristetty niin että valot toimii. Uutta viiksipakettiakin sovitin, mutta oli johdotuksiltaan täysin erilainen vaikka seiskan paketti onkin.
Lauantaina sitten ekaa kertaa 127 Summer Specialiin
No niin tuli alusta asti kiusanneeseen moottorin lämpöjen nousemiseenkin ratkaisu. Kaupungissa lämmöt pysynyt paremmin kurissa kun maantiellä. Nyt toiseen projektiin liittyen koitin pyöräyttää yhtä 20v varastossa ollut flektiä seiskassa, mikä toimikin mutta pyöri väärään suuntaan. No samoinhan se pyörii autossakin kiinni oleva väärinpäin. Tässä on jonkun kyläsepän tekemät sähköt niin kun käänsi värit ristiin niin flekti pyörii oikein päin ja kummasti jäähtyvyys parani kun flekti ei lykkää enää lämmintä ilmaa takas jäähdyttimeen.
Kas. Sama homma oli yhdessä Challengerissa ja siinä on sentään mekaaninen tuuletin. Jostain oli löytynyt vastapäivään pyörivän moottorin tuuletin siihen, tai sitten jokin venetuuletin. Sen auton oli "ammattilainen" kasannut ja useampi seppä oli sen lämpö-ongelmia ihmetellyt tuloksetta
Vähän yllättävää et flektiä tarvitsee yleensä maantieajossa, useimmiten ongelmat on kaupungissa kun ei ole ajoviimaa painamassa
ilmaa jäähdyttimen läpi.
Mahtaisiko olla jäähdytin tukkeutumassa/osittain tukkeutunut ja ahdistaa virtausta?
Ei mennä siitä mistä aita on matalin, portista kuljetaan!
No juu, varmasti tekee paljon kun pyörii oikeaan suuntaan. Ne flektin lavatkin on muotoiltu niin ettei se kovin paljon puhallakkaan
väärään suuntaan. Ymmärtää maantiellä kuumenemisen, jos flekti on puhaltanut ajoviimaa vastaan niin eihän siellä paljon ole
jäähdyttimestä ilma mennyt läpi
Ei mennä siitä mistä aita on matalin, portista kuljetaan!
Pitää laittaa uuden syyläri flekti sitten lämpötila anturilla pyörimään niin ei pyöri turhaan. Tuos on noi sähköt aika sekalaiset ja ne pitäs jossain välissä tehdä kans uusiksi.
No niin ajokausi päätetty. Harvoin tullut ajeltua näin myöhälle. 1530km tuli kesän aikana mittariin. Mitään suurempaa ei tullut kesän aikana tehtyä. Pääasiassa ajettu ja nautittu. Ens keväänä pitää vähän tehdä huolto hommia ennen kuin ottaa ajolle. Öljytkin jäi tänä kesänä vaihtamatta.