Tähän kai perustui se että joskus oli purkaamoja. Asiakas etsi ja irroitti tarvitsemansa osan. Yrittäjälle jäi laskutus ym paperijutut, autojen hankinta ja puretun romun loppusijoitus.
Nykyisin turvallisuus ja järjenvastaisen toiminnan direktiivit huolehtivat siitä että ainoastaan direktiivin mukaisen 5 vuotisen turvallisuuskoulutuksen käyneet saavat laanille mennä ja romua koskettaa. Osan irroitukseen vaaditaan 2 vuotta direktiivin mukaista purkukoulutusta. Suojavälineet ovat samaa tasoa mitä ydivoimaloiden purkajilta vaaditaan.
Olepa sitten romuyrittäjä kun asiakas haluaa -94 Corollan vasenta koiranluuta.
Taitaa lähes kaikki -94 Corollat olla loppusijoitettu. Jos tarvitsee 2019 Golfin vasemman etuturvavyön lukkokappaletta, se ja asennus tehdään valtuutetulla VW-korjaamolla koska tavallinen Remppareiska ei sitä osaa/saa tehdä.
Ja autot ovat niin monimutkaisia että ennen sähkövika selvisi yleismittarilla. Nyt vaaditaan tohtorin koulutus ja kvanttitekoäly.
Olihan purkaamolla osan haku pieni seikkailu.