On tullut taas ajankohtaiseksi vaihtaa kohta renkaat. Syksyllä vein rengasliikkeeseen, mutta koska omistan aika järeän tunkin, niin ajattelin, että voisi itse yrittää vaihtaa. Mutta olen kuullut, että kohdat, joista auton voi nostaa on aika hankalissa paikoissa ja vaatii jonkun erikoispalan/kumin tunkin päälle?
Nyt en ole 100% varma, mutta jossain näin tällaisen keskustelun syksyllä ja pahoittelut jos on kertausta - en vain löytänyt täältä keskustelua enää. Ohjekirjasta ei ole apua tähän(kään).
Fiat 500e gen.2 ja renkaiden vaihto
Re: Fiat 500e gen.2 ja renkaiden vaihto
Yleisesti hyviä nostopaikkoja on etuapurungon kiinnityskohta koriin ja takana suoraan akselista jousilautasen/iskari kiinnikkeen alta.
500:sta en tosin ole ikinä nostellut.
500:sta en tosin ole ikinä nostellut.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Fiat 500e gen.2 ja renkaiden vaihto
Mahtaako siinä olla samamoiset nostokohdat takana kuin isoveljässä 500L mallissa eli takana on kynnyskotelossa upotettu nuolen kuvio mikä osoittaa nostokohdan koripokkauksessa. Siinä on pohjan suojamuoveissa pieni aukko sillä kohtaa ettei tule tielle. Olen itse tehnyt ihan puupalikat joihin upottanu sirkeelillä uran mitä vasten koripokkaus tulee tunkattaessa. Toki noita jackpadeja saa vaikka kiinasta tilattua mutta niissä on tuo loviupotus turhan matala:migi kirjoitti: ↑24.03.2024 20:00 On tullut taas ajankohtaiseksi vaihtaa kohta renkaat. Syksyllä vein rengasliikkeeseen, mutta koska omistan aika järeän tunkin, niin ajattelin, että voisi itse yrittää vaihtaa. Mutta olen kuullut, että kohdat, joista auton voi nostaa on aika hankalissa paikoissa ja vaatii jonkun erikoispalan/kumin tunkin päälle?
Nyt en ole 100% varma, mutta jossain näin tällaisen keskustelun syksyllä ja pahoittelut jos on kertausta - en vain löytänyt täältä keskustelua enää. Ohjekirjasta ei ole apua tähän(kään).
https://www.ebay.com/itm/133682551338?i ... BMvraFv85j
Fiat 500L 1.4 95