Siirsin nippelit koriosien alta päätason tuoteryhmäksi. Nimittäin niitä kun ei löydy juuri ollenkaan tuon mallikohtaisen luettelon kautta, niin jää helposti kokonaan huomaamatta muutoin.
Ja tein aboyt pari tuntia+ töitä, koettaessani tunnistaa mitä on erona doduco 440 ja 436 kärjillä. Jälkimmäisiä kun ei ole tullut vastaan yhtään, koitan nyt ostella EFFE sytytysosia suoraan italiasta ja siellä on tuon näköistä kahta erilaista, mitkä näyttää kuvassa samalta, joten oletin että ne voisi ehkä olla doducon 440 ja 436. Ja tietty osanumerot menee ristiin eri valmistajien kanssa, että on vaikea tunnistaa kumpi nyt on edes kumpi.
No lopulta selvisi, kun löysin netistä yhden ratkaisevan kuvan. 436 kärjissä laahuri on lähempänä akselia kuin 440. Ilmeisesti optimoitu 6-sylinteristen 1800-2100 jakajiin, kun 1100 on sillä toisella mallilla. Paitsi tuonkin listan mukaan 1960-> 1100:set on taas sillä kuutosten kärjellä. Ja kun selvisi tuo ero, löysin sillä itseltänikin pari 436 kärkeä 440 kärkien seasta piilottelemassa, oli myyty minulle 440:sinä.. Useimmat myy vain tuota 440:stä kaikkiin 1100:iin.
Mutta tuo oli taas kerran se oleellinen, että löytyi se ero ja voi nyt kertoa asiakkaalle mitä pitää mitata kun ostaa kärjet. Voisin melkein vannoa ja vakuuttaa että kellään maailmassa ei ole tätä tietoa verkkokaupassaan. Sama homma oli kärkien 422 ja 438 välillä. Akselihelassa mittaero, mitä ei voi kuvista nähdä. Ja onhan noita sopivuustaulukoita, mutta näissä vanhoissa ne on joka paikassa vähän erilaiset, ei niihin voi luottaa. Pakko ne osat on jotenkin muuten tunnistaa.
Kumminkin, aika hyvin löytyi tuolta italiasta sytkäosia mitä on puuttunut listoilta tai on vain 1-2 jostain kulkeutunutta vanhaa varastoa. Tilailen ehkä jonkin verran tulpanjohtosarjojakin samalla. Kohta ei ole saatavuudessa syy jos kitkuttelee vanhoilla sytkäosilla!
Tuossa nuo kärkien erot:
