Nuova Tipo
Re: Nuova Tipo
Tuota, auttakkee ny Grande Puntoilijaa, tarvis 5 ovisen, joko 500X tai "Nuova Tipon", Eli käytännössä 1.4-16V(olen ajanut, ihan kiva, ei raketti, sama tehknikkaa tässä omassa GP:ssä) ja se 1.6 E-Torg malli. Onko kukaan ajanut tuota 1,6 versiota? Lähinnä sen automaatti lootan toiminta kiinnostaa..
Ei ehkei samalla lailla automaatti Tipo kulje, kuin toissa päivänä ajamani V6+automaatti pösö.
Ei ehkei samalla lailla automaatti Tipo kulje, kuin toissa päivänä ajamani V6+automaatti pösö.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Nuova Tipo
T-jet farkku itsellä, -19 eli pitäisi olla viimeisiä eli takaiskarit ja murtuva ilmaletku parempaa materiaalia. Vääntää kutosella isommatkin mäet ylös ja voi ajaa karvan vajaasta kuudestakympistä sillä. Ei pitäisi olla pelkoa vaihteiston leviämisestä koska käsitykseni mukaan tuossa pitäisi olla C635 manuaaliversio kuten loppupään bravoissa?
E-torquesta ainankin on fiatforum.com puolella muistaakseni kommenttia ettei ole mikään ihmeellinen.
Automaatti on Aisin AW60T momentinmuuntimella ja 1.6 vapari siihen niin voi syödä vähän normaalia enemmän.
Jos valinta on 500X ja Tipon välillä niin on siinä ulkonäössä vähä eroa. Istuin kerran huollossa 500X:ään ja itse en jaksaisi katsoa sitä, toisin itse edelleen pidän oman HLX Weekendin sisä ja ulkonäöstä enemmän kuin tiposta. Kerran ollut kanssa lounge tipossa ja ei voi kuin ihmetellä kuka suunnitteli käsijarrun ja kyynärnojan asemoinnin.
E-torquesta ainankin on fiatforum.com puolella muistaakseni kommenttia ettei ole mikään ihmeellinen.
Automaatti on Aisin AW60T momentinmuuntimella ja 1.6 vapari siihen niin voi syödä vähän normaalia enemmän.
Jos valinta on 500X ja Tipon välillä niin on siinä ulkonäössä vähä eroa. Istuin kerran huollossa 500X:ään ja itse en jaksaisi katsoa sitä, toisin itse edelleen pidän oman HLX Weekendin sisä ja ulkonäöstä enemmän kuin tiposta. Kerran ollut kanssa lounge tipossa ja ei voi kuin ihmetellä kuka suunnitteli käsijarrun ja kyynärnojan asemoinnin.
Re: Nuova Tipo
Muistaakseni, koeajoi 2017? uuden Tipo 95:n, nyt tulis kokeiluun 1,6 E.torq.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Nuova Tipo
Mistä viedään Nuova Tipoon sisätilanlämmittimelle kaapeli?
Ongelma ratkesi, kuskin puolella valmis läpivientikumi.
Ongelma ratkesi, kuskin puolella valmis läpivientikumi.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Nuova Tipo
Viikko takana automaatti Tipolla. Onhan tämä erimaata Grande Puntoon verrattuna , audio akustointia(ovet) ehkä seuraavaksi tiedossa...Hiljaisempi on edelliseen verrattuna.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Nuova Tipo
Jännä vehje tämä Tipo. Alkaako tästä Tipon kestotesti, sen aika näyttää.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Nuova Tipo
Vasta reilut 150k tullut itse ajeltua omalla Tipolla, eikä tunnu edelleenkään pahalta.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Nuova Tipo
Sekä Tipo että 500X ovat hävinneet Suomen mallistosta. Pelkkä 500 jäljellä; bensa ja sähkö.
Fiat 500X 1.6 E-TorQ (2018) // Alfa Romeo 156 2.5 V6 sp3 (2001)
Re: Nuova Tipo
Niinhän se on ikävä kyllä ollut viimeset 10 vuotta. Onneksi ruotsissa näyttäisi olevan tarjolla fiksun hintaisia käytettyjä Tipoja ja äksiä.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Nuova Tipo
Joo, aikasemmin olin katellut sedan mallin Tipoa, Ruåtsista tuotua...Täällä näin Suomen rekkarissa olevan sedan mallin Tipon muutama vuosi sitten. Ihailin mallia parkkipaikalla.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Nuova Tipo
Kyllä tässä vähän säälittävästi lienee (taas) käymässä. Juuri ennen koronaa meillä oli vilpittömästi Deltan kanssa suunnitteilla näyttävä Tipo-lanseeraus kulttuuripitoisine lisukkeineen, kerholaiset vanhemmilla Tipoilla mukaan matkaan. No, pandemialle ei mitään mahdettu, hyvät suunnitelmat jäivät toteutumatta, ja maahantuonnin ilmeinen kaventuminen kokonaan Tipon (ainakin nykyisen polttomoottorimalliston) osalta on tosiasia. Nyt ei sitten hetken päästä meille hyviä käytettyjä kärkkyville olekaan sitä tarjontaa kotimaasta............
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 21.11.2008 15:19
Re: Nuova Tipo
Joo,kyllähän se on valitettavan totta tämä Fiiatin maahantuonnin saamattomuus tuoda autoja maahan riippumatta siitä mkä organisaatio sitä harrastelee.Kaiksta malleista tulee harvinaisia keräilykappaleita nyt viimeisenä Tipo ja 500X,edellisiä mm. Freemont,Fullback,124 Spider,Panda,500L.
Perheautoja ei valitettavasti uusina myytävänä ole,ainakaan tällä hetkellä.Vain sinkuille sopiva pieni 500.Ihmettelen suuresti millä ansioilla maahantuojaorganisaatio maksaa palkat noille tyypeille.
(tämä avautuminen on ollut mielessä jo pitkään)
Perheautoja ei valitettavasti uusina myytävänä ole,ainakaan tällä hetkellä.Vain sinkuille sopiva pieni 500.Ihmettelen suuresti millä ansioilla maahantuojaorganisaatio maksaa palkat noille tyypeille.
(tämä avautuminen on ollut mielessä jo pitkään)
Re: Nuova Tipo
Ei ole edes roiskeläppiä, mutta etulokasuojien takareunoista/helmakoteloiden etureunoista maalit lähteneet ja
"ruostetta pukkaa" - mutta eikös tämä olekin Tipo Nuovan tyyppivika (kuten se imuilmaputken murtuminen T-JET:ssä).
Toivottavasti Tipossa ei ole samanlainen rakenne kuin Alfa 159:ssä, missä helmakotelon päädyissä reiät, mistä pa*ska pääsee sisään ja ruostuttaa helmakotelot salakavalasti sisältä ulospäin
Auto siis Fiat Tipo farkku 1.4 T-JET vm2017
Fiat Tipo Nuova farkku 1.4 T-JET '17
CF Moto CF500 '09 (L7e)
exät
Alfa Romeo 75 3.0v6 '90, 75 2.0 TS '91 & 75 2.0 TS '90
Ford Focus farkku 2.0 DuratecHE '08, Mondeo farkku '14, Passat farkku (B7) sekä useita Opel & Citroen
CF Moto CF500 '09 (L7e)
exät
Alfa Romeo 75 3.0v6 '90, 75 2.0 TS '91 & 75 2.0 TS '90
Ford Focus farkku 2.0 DuratecHE '08, Mondeo farkku '14, Passat farkku (B7) sekä useita Opel & Citroen
Re: Nuova Tipo
Nuo helmojen päädyt jos viitsii ottaa kiinni ja läppien alle laittaa semmoiset kirkkaat "kivensuoja" -kalvot, niin ongelma lienee kymmeneksi/-iksi vuosiksi ratkaistu.AR7530v6 kirjoitti: ↑15.04.2023 10:47Ei ole edes roiskeläppiä, mutta etulokasuojien takareunoista/helmakoteloiden etureunoista maalit lähteneet ja
"ruostetta pukkaa" - mutta eikös tämä olekin Tipo Nuovan tyyppivika (kuten se imuilmaputken murtuminen T-JET:ssä).
Toivottavasti Tipossa ei ole samanlainen rakenne kuin Alfa 159:ssä, missä helmakotelon päädyissä reiät, mistä pa*ska pääsee sisään ja ruostuttaa helmakotelot salakavalasti sisältä ulospäin
Auto siis Fiat Tipo farkku 1.4 T-JET vm2017
Sinänsä kuulostaa vähäiseltä. Olikos nimimerkki Huikko, joka on tänne tipoiluun "eksynyt" volvopolulta? Uusien V/S90:ien ruostuminen alkaa kattopaneelista ja konepellistä pohjamaalin ja pellin välistä. Pahin minkä olen kuullut ja kuvia nähnyt, oli läpi ruostunut pistereikä kattopaneelissa noin 20cm tuulilasin reunasta taaksepäin. Siinä vaiheessa, kun maalista huomasi puhjenneen kuplan, oli reikä jo olemassa.
Minkä huollan, sen korjaan...