Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Stiloon vaiheltu taakse levyt ja palat. Samalla tietty putsattu ja herkistelty liu’ut.
Tein tämmösen uskomattoman hienon työkalun mäntien sisään kiertämiseen. Tässä muuten kiertyivät molemmat ihan myötäpäivään sisäänpäin.
Huomenna sit etupää.
Tein tämmösen uskomattoman hienon työkalun mäntien sisään kiertämiseen. Tässä muuten kiertyivät molemmat ihan myötäpäivään sisäänpäin.
Huomenna sit etupää.
- Liitteet
-
- 69F7C9AA-11CA-401E-9551-D714178BA95D.jpeg (115.47 KiB) Katsottu 853 kertaa
Parit Tipot, Stilo ja yksi Lancia.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Sattu sopivasti 6 rikkinäistä 185/1100A akkua vaihtua auton ilmastointihuoltoon.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Stiloon vaihtui etuiskarit ja jouset. Todella outo ajaa kun keula on perän kanssa samalla korkeudella
Eihän tämäkään remontti ilman ongelmia mennyt kun sain kierteet rikottua uuden iskarin varresta. Onneksi tyveen jäi ehjää vielä sen verran että sai mutterin kiristettyä. Luulen että pääsyyllinen oli vanha mutteri jolla koitin ensin kasata mikä sitten alkoi antautumaan.
Varmaan pitäis jo oma ketju tehdä tällekkin autolle kun näitä remontteja tuntuu riittävän..

Eihän tämäkään remontti ilman ongelmia mennyt kun sain kierteet rikottua uuden iskarin varresta. Onneksi tyveen jäi ehjää vielä sen verran että sai mutterin kiristettyä. Luulen että pääsyyllinen oli vanha mutteri jolla koitin ensin kasata mikä sitten alkoi antautumaan.
Varmaan pitäis jo oma ketju tehdä tällekkin autolle kun näitä remontteja tuntuu riittävän..
Parit Tipot, Stilo ja yksi Lancia.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Se keula on hetken aikaa samalla tasolla...Midi^ kirjoitti: ↑23.08.2022 14:09 Stiloon vaihtui etuiskarit ja jouset. Todella outo ajaa kun keula on perän kanssa samalla korkeudella![]()
Eihän tämäkään remontti ilman ongelmia mennyt kun sain kierteet rikottua uuden iskarin varresta. Onneksi tyveen jäi ehjää vielä sen verran että sai mutterin kiristettyä. Luulen että pääsyyllinen oli vanha mutteri jolla koitin ensin kasata mikä sitten alkoi antautumaan.
Varmaan pitäis jo oma ketju tehdä tällekkin autolle kun näitä remontteja tuntuu riittävän..
JTD jousilla pysyi 1.4 keula ylhäällä, mutta ulosjoustoissa paukkui iskarit. Muutoin sai kyllä laskea ihan huoletta hypyt, nypyt ja töyssyt.
Mutta eipä siinä, näköjään noilla 1.6 jousilla ja JTD iskareilla on kiva hyppyyttää tuota nyttenkin. Perä on vaan todella raskas liikkeissääb pystysuunnassa (löllötilöllöti)
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Toin 1500 6C:n kopan uuteen osoitteeseen. Runko ja moottori matkasi jo aiemmin.


Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Nyt on hieno laite! Mikäs tämän historia on?
Omat aikaansaannokset lähinnä pihan mylläämistä kaivurilla. Kunnallistekniikan täysremontin myötä ei enää salaojavesiä saa johtaa viemäriin, niin pitää rakennella pumppukaivo ja linjat uuteen hulevesiviemäriin. No sen verran askarteluakin, että pikakorjatun äänenvaimentajan laitoin kaivuriin takaisin kiinni ensin.
Omat aikaansaannokset lähinnä pihan mylläämistä kaivurilla. Kunnallistekniikan täysremontin myötä ei enää salaojavesiä saa johtaa viemäriin, niin pitää rakennella pumppukaivo ja linjat uuteen hulevesiviemäriin. No sen verran askarteluakin, että pikakorjatun äänenvaimentajan laitoin kaivuriin takaisin kiinni ensin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2599
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Aiettä mä näkisin pitkiä talli-sessioita tuollaisen ja rälläkän kanssa.

Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
En mä valitse ostajia..
Täähän on pelastettu Jämsän suunnalta maatilalta joskus 70-80-luvulla, oli purkaamolla Varsinais-Suomen suunnalla pitkään, parin Fiat 508:n seurassa mutta ei edistynyt. Minä näin tämän siellä joskus vuostuhannen vaihteen tietämillä. Sittemmin kuulin isännän siirtyneen korkeampiin romutarhoihin ja tuli kiire pelastaa tämä ennen tyhjennystä. Oli jo tuossa vaiheessa ollut vuosia ulkoruokinnassa.
Puutteita on ohjaussimpukka, takapenkki, etuvalot suojapelteineen, perän sisäänmenoakseli nyt ainakin. Muut osat likimain löytyi kun muutaman tunnin käytiin laania lävitse. Niin ja korin pohja... näissä kun on vielä paljon puurakenteitakin korissa.
Näitä on Suomessa yksi aihio joka siirtyi Virtasen Pekalta jonnekin Tampereelle. Tammelassa oli koriraato, mutta se meni sulattoon. Euroopassakaan näitä ei ole kovin paljoa säilynyt, johtuen vissiin korin puupitoisuudesta. Virossa on moottoreita, mutta ei yhtään autoa. Olen yrittänyt yhtä moottoria ostella.
Tähän on muuten rekisterikirja 50-luvulta ja katkeamaton ketju luovutustodistuksia..
Mulla olisi -37 Fiat 508:n kori ilman papereita, jos joku haluaa rakennella rodia. Sitä en tiedä, miten siihen kilvet saisi.. toki paperittomien rekisteröinti onnistunee nykyisin kohtuuhelposti.

Täähän on pelastettu Jämsän suunnalta maatilalta joskus 70-80-luvulla, oli purkaamolla Varsinais-Suomen suunnalla pitkään, parin Fiat 508:n seurassa mutta ei edistynyt. Minä näin tämän siellä joskus vuostuhannen vaihteen tietämillä. Sittemmin kuulin isännän siirtyneen korkeampiin romutarhoihin ja tuli kiire pelastaa tämä ennen tyhjennystä. Oli jo tuossa vaiheessa ollut vuosia ulkoruokinnassa.
Puutteita on ohjaussimpukka, takapenkki, etuvalot suojapelteineen, perän sisäänmenoakseli nyt ainakin. Muut osat likimain löytyi kun muutaman tunnin käytiin laania lävitse. Niin ja korin pohja... näissä kun on vielä paljon puurakenteitakin korissa.
Näitä on Suomessa yksi aihio joka siirtyi Virtasen Pekalta jonnekin Tampereelle. Tammelassa oli koriraato, mutta se meni sulattoon. Euroopassakaan näitä ei ole kovin paljoa säilynyt, johtuen vissiin korin puupitoisuudesta. Virossa on moottoreita, mutta ei yhtään autoa. Olen yrittänyt yhtä moottoria ostella.
Tähän on muuten rekisterikirja 50-luvulta ja katkeamaton ketju luovutustodistuksia..
Mulla olisi -37 Fiat 508:n kori ilman papereita, jos joku haluaa rakennella rodia. Sitä en tiedä, miten siihen kilvet saisi.. toki paperittomien rekisteröinti onnistunee nykyisin kohtuuhelposti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Heh, toi 1.2 stiletto meni leimasta sitten puhtaana läpi saatesanoin "poikkeuksellisen hyvät takajarrut" (ero 0 ja jopa käsijarrun teho loistava). Oho, sutta ja sekundaa kun yrittää, niin muihin kuin omiin autoihin tuppaa priimaa tulemaan....wellu kirjoitti: ↑07.08.2022 19:00 Yhteen 1.2 5D Stiloon tuli tuossa herkisteltyä takajarrut, kun vähällä ja ennakoivalla ajolla mokoma. Kaikki liikkuu nätisti ja kehintä toimii.
Siinä sivussa sitten omaan "spedeen" pakosarjan lämpöpelti kunnolla kiinni (meni vain yksi seitsämästä pultista poikki!) ja pohjapanssarin justeeraaminen (oli talvisen ojarallin jäljiltä vajaa 10cm alempana, koska oli venynyt ja roikkui).
Viikko sitten kaverin KnightRider V6 (Pontiac Firebird tjsp paskakasa) tuli korjattua. Oli hyytyny tien päälle ja hinauttanut sen työpaikkansa pihaan turvaan. 3-4 eri asiantuntijaa oli autoa käynyt jo tutkimassa ja osia vaihdettu 250 euron edestä. Edelleen lähti kylmänä käymään, mutta kesti kaasua huonosti ja lämpimänä kuoli kokonaan. Siinä kun kolme tuntia mittasi ja tarkasteli antureita (1991, sähköruisku), niin tuli mieleen tarkistaa suuttimet. Niitä ei päässyt mittaamaan koska "kaikki" edessä, mutta vääntämällä sormet sijoiltaan sai sentään liittimet irti. Viimiaen suuttimen liitin (syl 3) kun otti irti, niin lähti heti käymään ja iloisesti rajoittimelle asti viidellä pytyllä. Suuttimen jos kytki takas, sammui kuin linnun laulu eikä luvannutkaan enään. Omituinen vika, mutta löyty se lopulta...
Ja tänään ex työkaverin 1986 Corollan valojen sähköt tuli korjattua. Leimalle uusintanäyttö ensi viikolla ja poltti valojen sulakkeen ns "heti". Tätäkin oli moni asiantuntija käyny kattomassa tuloksetta.
Eipä siinä, kaikki parkit ym samassa piirissä olevat polttimot irti ja edelleen paloi sulake. Sitten mitaten ja lopulta selvisi, että takavalojen piiri on maissa. Verhoilua purkaen löytyi lopulta johtonippu, jota oli Kemppi käynyt morjenstamassa joskus. Tunnin ajan kun leikkaa & liimaa leikkiä leikki kaasukolvin, tinan ja kutistesukan kanssa, niin alkoi gorillan takavalot loimottamaan ja sulake pysymään ehjänä.
Jaah, pitäs varmaan omaakin paskaläjää koettaa sepittää. Voimakas kolahtelu tuli takas, eikä mitään hajua mistä ja miksi. Tilapäinen korjaus on fröbelin palikat -CD ja volumetaso min. 15, mutta alkaa sutsisatsi tulemaan korvista pihalle...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Hienoa Wellu
Usein viat selviävät perinteisellä vianhakupäättelyllä eikä vain vikakoodien lukemisella.

Usein viat selviävät perinteisellä vianhakupäättelyllä eikä vain vikakoodien lukemisella.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Katastusmies keksi lyödä marean takajalkatilan läppiin vasaransa (korin uppokastamisen nesteenpoisto) joten ny on hitsattu muutama niistä umpeen.
Toiselta puolelta ostaessa jo paikkasin kun oli lähtenyt leviämään muutaman muun reiän kanssa. Silloin harjalaikalla, fosforihapolla ja kunnon pensselisinkkimaalilla kävin pohjan läpi (ja koteloihin sellainen myrkkyseos että haisi pari kuukautta).
Vilkaisin vanhoja kuvia ja huomasin että on päivän verran yli 11 vuotta oston jälkeisistä paikkauksesta.
Toiselta puolelta ostaessa jo paikkasin kun oli lähtenyt leviämään muutaman muun reiän kanssa. Silloin harjalaikalla, fosforihapolla ja kunnon pensselisinkkimaalilla kävin pohjan läpi (ja koteloihin sellainen myrkkyseos että haisi pari kuukautta).
Vilkaisin vanhoja kuvia ja huomasin että on päivän verran yli 11 vuotta oston jälkeisistä paikkauksesta.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Selvästikin sitten mieluinen auto. 

Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Hattu päästä...Neverth kirjoitti: ↑28.08.2022 22:04 Katastusmies keksi lyödä marean takajalkatilan läppiin vasaransa (korin uppokastamisen nesteenpoisto) joten ny on hitsattu muutama niistä umpeen.
Toiselta puolelta ostaessa jo paikkasin kun oli lähtenyt leviämään muutaman muun reiän kanssa. Silloin harjalaikalla, fosforihapolla ja kunnon pensselisinkkimaalilla kävin pohjan läpi (ja koteloihin sellainen myrkkyseos että haisi pari kuukautta).
Vilkaisin vanhoja kuvia ja huomasin että on päivän verran yli 11 vuotta oston jälkeisistä paikkauksesta.
Eilen kurkkasin Stilon helmoja. Nyt ne saisi hapolla ja maalilla kiinni, on ae viimenen minuutti kyseessä. Enpä saa aikaiseksi ja kerrostalon parkkipaikalla en tee.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Stilon helmat laitaa aueta sisältä ulospäin, harvemmin toisinpäin.
Eilinen päivä alkoi mukavasti kiinalaiskaivurin hydrauliöljysäiliön täyttöputken hitsailulla. On tehty sellainen rakenne, että sen on ihan pakko revetä ennemmin tai myöhemmin tärinästä, heti sauman juuresta. En alkanut säiliötä tyhjentelemään, kun pitäisi töitäkin päästä tekemään, mutta ennakkovalmisteluilla yläpuolisen osan sai puikolla kivasti kiinni. Alapuolinen onkin sitten taivutuksen ulkokaarteen puolella, eli seinämä on paljon ohuempi ja siihenhän tuli sitten reikä. Parisen litraa kerkesi öljyä valumaan pihalle ennenkuin sai reiän tukkoon ruuvilla ja sitten alkoi puikolla leipominen. Aika huikean näköinen kakku siihen tuli, ja silti tihkuttaa läpi, kun ei sitä tiiviiksi saa hitsattua öljyn vihmoessa hitsiin koko ajan. Kemiallista metallia päälle, niin huomattavasti vähemmän se nyt vuotaa, eikä ole enää vaarassa revetä kokonaan irti.
Kunnolla tekeminen edellyttää uuden putken hitsaamista päälle niin, että saa saumaa puhtaaseen pintaan. Tuossa paikassa se käy helpommin migillä, mutta nyt mig on tallissa ja tallin edusta kaivettu auki.
Eilinen päivä alkoi mukavasti kiinalaiskaivurin hydrauliöljysäiliön täyttöputken hitsailulla. On tehty sellainen rakenne, että sen on ihan pakko revetä ennemmin tai myöhemmin tärinästä, heti sauman juuresta. En alkanut säiliötä tyhjentelemään, kun pitäisi töitäkin päästä tekemään, mutta ennakkovalmisteluilla yläpuolisen osan sai puikolla kivasti kiinni. Alapuolinen onkin sitten taivutuksen ulkokaarteen puolella, eli seinämä on paljon ohuempi ja siihenhän tuli sitten reikä. Parisen litraa kerkesi öljyä valumaan pihalle ennenkuin sai reiän tukkoon ruuvilla ja sitten alkoi puikolla leipominen. Aika huikean näköinen kakku siihen tuli, ja silti tihkuttaa läpi, kun ei sitä tiiviiksi saa hitsattua öljyn vihmoessa hitsiin koko ajan. Kemiallista metallia päälle, niin huomattavasti vähemmän se nyt vuotaa, eikä ole enää vaarassa revetä kokonaan irti.
Kunnolla tekeminen edellyttää uuden putken hitsaamista päälle niin, että saa saumaa puhtaaseen pintaan. Tuossa paikassa se käy helpommin migillä, mutta nyt mig on tallissa ja tallin edusta kaivettu auki.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2599
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
täytyis tulla vähän vilkuilemaan aihioita...Sämpy kirjoitti: ↑26.08.2022 16:05 En mä valitse ostajia..![]()
Täähän on pelastettu Jämsän suunnalta maatilalta joskus 70-80-luvulla, oli purkaamolla Varsinais-Suomen suunnalla pitkään, parin Fiat 508:n seurassa mutta ei edistynyt. Minä näin tämän siellä joskus vuostuhannen vaihteen tietämillä. Sittemmin kuulin isännän siirtyneen korkeampiin romutarhoihin ja tuli kiire pelastaa tämä ennen tyhjennystä. Oli jo tuossa vaiheessa ollut vuosia ulkoruokinnassa.
Puutteita on ohjaussimpukka, takapenkki, etuvalot suojapelteineen, perän sisäänmenoakseli nyt ainakin. Muut osat likimain löytyi kun muutaman tunnin käytiin laania lävitse. Niin ja korin pohja... näissä kun on vielä paljon puurakenteitakin korissa.
Näitä on Suomessa yksi aihio joka siirtyi Virtasen Pekalta jonnekin Tampereelle. Tammelassa oli koriraato, mutta se meni sulattoon. Euroopassakaan näitä ei ole kovin paljoa säilynyt, johtuen vissiin korin puupitoisuudesta. Virossa on moottoreita, mutta ei yhtään autoa. Olen yrittänyt yhtä moottoria ostella.
Tähän on muuten rekisterikirja 50-luvulta ja katkeamaton ketju luovutustodistuksia..
Mulla olisi -37 Fiat 508:n kori ilman papereita, jos joku haluaa rakennella rodia. Sitä en tiedä, miten siihen kilvet saisi.. toki paperittomien rekisteröinti onnistunee nykyisin kohtuuhelposti.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.