Niin siinä vaan kävi että leima pääsi vanhenemaan ihan reilusti, oli kaikkea muuta puuhaa ja autossa pientä laittoa.
Toinen takaiskari piti vaihtaa leimalle kun vuosi aika pahasti, toisen vaihdoin viimevuonna ja tämäkin piti silloin vaihtaa, jäi vaan tekemättä.
Se ei sitten ollutkaan ihan yksinkertainen operaatio taaskaan. Alatukivarren läpi menevä pultti oli tietenkin totaalisen jumiin ruostunut.
Edes väkivalta ei auttanut.
"Lievän" vasaroinnin ja pulttipyssyllä hakkaamisen jälkeen ei oikein jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin irrottaa iskari tukivarsineen ja laittaa lattialla paloiksi rälläkällä. Näin olin arvellut käyvän ja hankin siksi jo aiemin varastoon parin uusia takatukivarsia.
Vaan sittenpä ei siltikään pulttin pätkä suostunut irtoamaan, ei sitten millään, ei lämmöllä ei lyömällä. Piti löytää uusi olkaakselikin, tai ainakin hyvä käytetty. Löytyi onneksi omista varastoista vielä.
Olka-akselin vaihdon jälkeen pääsi taas kasaamaan autoa. Uusi tukivarsi paikoilleen ja sovittelemaan iskaria paikkaansa. Vaan ei sopinut ei.
Uuden tukivarren puslat olivat väärät. Liian leveät ja jättivät liian vähän tilaa iskarille. Välystä puuttui jopa sentti, arvelin olisikohan tukivarret jostain muusta mallista kuitenkin, vai kävikö vaan huono tuuri.
Kuvissa näkyy tuo liian pitkä pusla ja mitä sille piti tehdä jotta sai autoon sopimaan. Rälläkkä taas asialla, siitä tulee kohta minulle jonkinlainen tavaramerkki
Näiden vastoinkäymisten jälkeen kaikki meni lopulta kokoon niin kuin kuuluukin. Leimakin tuli, vaikka vähän oli sanomistakin. Toinen etupyöränlaakeri ääntää vähän ja molemmat etuiskarit olivat vuotaneet. Noista korjauskehotukset. Muuten ei ollut ongelmaa, pellit on paksut ja jarrut laitettu viime kesänä niin ei tarvinnut niitä pelätä.