2005 puntoon turbopakosarja?
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Joo tästä tämä ihmettely ja hierominen vasta alkaa ellei mitään kerkeä särkymään ennen aikojaan
Mulle det3 tuli puolasta ilman sisäistä mappia tuolta kaverilta:
https://www.ebay.com/sch/holset1/m.html ... pg=&_from=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näköjään tällä hetkellä ole ecuja miehellä kaupan mutta voihan sitä kysäistä jos tarve on. Hintaa jäi 156.91 euroa posteineen. Ei ole tullut halvempaa vastaan.
Mulle det3 tuli puolasta ilman sisäistä mappia tuolta kaverilta:
https://www.ebay.com/sch/holset1/m.html ... pg=&_from=" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näköjään tällä hetkellä ole ecuja miehellä kaupan mutta voihan sitä kysäistä jos tarve on. Hintaa jäi 156.91 euroa posteineen. Ei ole tullut halvempaa vastaan.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Kun kattoo tän ebay myyjän feedback profiileja niin aika paljon myynyt det kolmosia. Toivottavasti myy jatkossakin. Se paineanturillinen versio oli 180e luokkaa hinnaltaan.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Okei. Kiitos tästä.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
miten sulla on ne taulu asetukset? muokkaat auton oman anturin signaalia sillä isompi paineisella mapilla?fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan
Kato , että sulla on se analog signal modification step V jännite 0.0195v eikä 0,0049v
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Mulla on just sama homma pienillä ahdoilla, joutuu vetää melkeen maksimit miinukselle. Sitten kun aletaan lähestyä 1bar niin ollaankin jo lähes maksimi plussalla. Mulla on säätöjännite hienoimmalla kun menee muuten säätäminen niin epätarkaksifsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Mulla on tämä step V jännite 0,0049V en ole muuta vielä edes kokeillut. Vaikuttaako tämä siis siihen milloinka "täppä" vaihtaa kartalla ruutua?Wesulius kirjoitti:miten sulla on ne taulu asetukset? muokkaat auton oman anturin signaalia sillä isompi paineisella mapilla?fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan
Kato , että sulla on se analog signal modification step V jännite 0.0195v eikä 0,0049v
Sellainen "bugi" vielä autossa että kylmäkäynnistys on liian rikkaalla kunnes auto lämpenee normaali lämpöön. Pitää vissiin laittaa joku detin mukana tullut vastus huijaamaan lämpöanturilta tulevaa jännitettä.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Siis se on se miten paljon sen kartan säätäminen vaikuttaa anturin jännitteeseen 1 askel on 0,0049V tai maximissaan 0.0195V eli max säätö 125 askelta on 0,6125V tai maximissaan 2,4375V. Anturin jännite on maximissaan jotain 4.8V.fsvaasam kirjoitti:Mulla on tämä step V jännite 0,0049V en ole muuta vielä edes kokeillut. Vaikuttaako tämä siis siihen milloinka "täppä" vaihtaa kartalla ruutua?Wesulius kirjoitti:miten sulla on ne taulu asetukset? muokkaat auton oman anturin signaalia sillä isompi paineisella mapilla?fsvaasam kirjoitti:Jotenkin hauskan pervo tää säätäminen piggybackillä kun auton oma purkki on pohjana ja karttaa säädetään sitä vasten. Kai tuo fiatin oma ecu kokee että perkele luonnotonta ylipainetta havaittavissa ja sen pohjalta työntää "all in" kun mennään ahdoille. Detillä sitten hillitään tätä sekoilua jos vaan sen oma skaala riittää laihentamaan
Kato , että sulla on se analog signal modification step V jännite 0.0195v eikä 0,0049v
Sellainen "bugi" vielä autossa että kylmäkäynnistys on liian rikkaalla kunnes auto lämpenee normaali lämpöön. Pitää vissiin laittaa joku detin mukana tullut vastus huijaamaan lämpöanturilta tulevaa jännitettä.
Ota huomioon , että sulla koneen lambda säätää seoksia kun kone on lämmin.
Sun pitää laittaa testeri kiinni ja säätää ecumasterin karttaa niin , että osakaasulla kun lambda korjaus on päällä se lambdan sopeutuma on lähellä 0 , yleensä +25 % ja -25 % sopeutuman ylitys sytyttää vikavalon.
Todennäköisesti sulla on nyt lambda korjaus -20% kun on isot suuttimet ja tämän takia kylmä käynnistys on liian rikkaalla.
Ecumasterista pitää karttaa pudottaa jotta sopeutuma on lähellä 0 niin kymäkäynnistys mene laihemmalle.
Laita se forse startup output voltage päälle ja siihen noin 4,7V jännite.
Se syöttää virrat päälle käännettäessä hetken aikaa eculle 4,7V jännitettä kunnes vaihtaa siihen nykyiseen käyttöjännitteeseen joka on jotain map scaalauksesta johtuen 1-4V.
Tämä huijaa ecua anturin tarkastuksessa ja tarkastus menee läpi kun siinä on oikea jännite ja vika valo ei syty.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Homma taas etenee, Kävin ajelemassa ja tällä kertaa sattui OBD lukijakin matkaan. Lähtiessä nollasin koodit ja ainoa mitä siellä oli niin taka lambdasta herja jäänyt, mutta varmaan selittyy sillä että alkuun kun ajoi seokset oli tosi rikkaalla ennen kun tajus laihentaa rajusti. Olin ihan hämmästynyt kun moottorin vikavalo ei palannutkaan takaisin puolen tunnin ajelujen jälkeen ja kaikki hyvin. . . .
Nooh, , , kyllähän se valo lopulta syttyi mutta koodista P0335/Kampiakselin asento tunnistin A piiri. Kaikki vielä toimi ja auto kävi normaalisti niin en siitä liiemmin välittänyt. Hain biltemasta turporuuvin että sais vähän edes ahtoja nousemaan ja voiman tuntua lisää. 0,8bar näyttää nyt mittari ja kulkeehan se eri lailla jo ja rikastaa joutuu lisää lähes joka ruutua vanhasta kun positiivisen paineen puolelle mennään. Jossain kohtaa sitten meno rupesi hyytymään muutaman vedon jälkeen 4000 kierroksen tuntumassa ja moottorin vikavalo rupesi oikein vilkkumaan hälyyttävästi. Koodia tuli lisää P0300/Satunnainen useampi sylinteri sytytyskatkos.
Päätin kurvata takasin talliin ja hakea ainakin uuden kampuran anturin. Jotenkin tuntuu että vikakoodit ja menon puutuminen liittyvät toisiinsa.
Nooh, , , kyllähän se valo lopulta syttyi mutta koodista P0335/Kampiakselin asento tunnistin A piiri. Kaikki vielä toimi ja auto kävi normaalisti niin en siitä liiemmin välittänyt. Hain biltemasta turporuuvin että sais vähän edes ahtoja nousemaan ja voiman tuntua lisää. 0,8bar näyttää nyt mittari ja kulkeehan se eri lailla jo ja rikastaa joutuu lisää lähes joka ruutua vanhasta kun positiivisen paineen puolelle mennään. Jossain kohtaa sitten meno rupesi hyytymään muutaman vedon jälkeen 4000 kierroksen tuntumassa ja moottorin vikavalo rupesi oikein vilkkumaan hälyyttävästi. Koodia tuli lisää P0300/Satunnainen useampi sylinteri sytytyskatkos.
Päätin kurvata takasin talliin ja hakea ainakin uuden kampuran anturin. Jotenkin tuntuu että vikakoodit ja menon puutuminen liittyvät toisiinsa.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Eikö punton hukkapuolalla ollut sitä vikaa ettei kipinä jaksa tulpassa pompata jos ahtaa ? Uudet tulpat ja kipinäväliä pienemmäksi niin toimii jos sitten ecu ei hajoa
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
No joo, kyllähän mulla vanhaa osaa tuossa on ja mikä tahansa voi pettää. Puolat ja anturit vanhoja, mutta tulpat ja johdot vaihdoin, kärkiväli jäi säätämättä sen tarkemmin. Kai mä kampuran anturin vaihdan ja sen jälkeen kaiken muun jos ei tokene
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Niinhän siinä kävi että koodi P0335 kampuran anturista ei kadonnut minnekkään vaikka uuden vaihtoi. Kyllähän se vähän jo haiskahti siltä kun luulisi että tuo kampuran anturi vika pätkisi ja rötäisi enemmän jos se on siitä kiinni. Käy ja kukkuu hyvin mutta koodia pukkaa heti tauluun. Sitä P0300 koodia sytytyksestä ei nyt ole mutta kai sekin sitten tulee taas kierroksilla. En edes tonne myrskyyn viittinyt lähteä testaamaan, heittää vielä tuuli punton katolleen. Hyviä ehdotuksia saa heitellä mitä seuraavaks kokeilisi?
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Eli en tarkoittanut että osat vanhoja tai viallisia vaan että kipinä ei jaksa hypätä tulpalla koska eristys suurempi (paine sylinterissä kasvaa ahtojen myötä) tulpan kärkivälissä. Tämä voi johtaa siihen että ecu voi vaurioitua monilla eritavoin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
Niin , tähän auttaa jos vetää paksummat virtajohdot puolille.väisänen kirjoitti:Eli en tarkoittanut että osat vanhoja tai viallisia vaan että kipinä ei jaksa hypätä tulpalla koska eristys suurempi (paine sylinterissä kasvaa ahtojen myötä) tulpan kärkivälissä. Tämä voi johtaa siihen että ecu voi vaurioitua monilla eritavoin.
Ja jos ei sekään , niin miten sitä kipinää sitten saa vielä tehokkaamaksi.
No näin tietysti https://www.youtube.com/watch?v=qQFx1jmgiic" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2005 puntoon turbopakosarja?
En ole perehtynyt mutta mahtaakohan olla ihan nyt noin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.