Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Sämpy kirjoitti:Joku hermostosairaus tekee kohta työnteosta mahdotonta.
Olisi mukava herätä joku aamu ettei minnekään satu. Nyt kipuillut olkapää jo kaksi-kolme viikkoa aika helvetillisesti ettei pysty kunnolla nukkumaan. Mutta voi olla oikeatakin vikaa, kun ei tykkää jatkuvasta 30 kilon lankkujen kanssa puuhastelusta ja vasaran hakkaamisesta. Tänään automaatiokeikka ja vuorossa on... päivä vasaralla hakkaamista!

Minne on hävinneet kaikki kevyet ruuvaushommat? Toki jos lääkäreitä uskominen, niin kipu ei ole todellista..

No ainakin talolaajennus eteenee.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Suomi on valinnut puheejohtajakauden sponsorikseen BMW:n. Automerkki ei ole patongin aihe vaan sponsoroinnin syy. Auto on valittu sponsorikohteeksi: " Käytännön aikataulusyyt ja turvallisuussyyt harvoin sallivat mahdollisuuden, että ministereiden kohdalla voitaisiin käyttää julkisia liikennevälineitä. Joka tapauksessa ministereitä kuljetettaisiin". Autosta voidaan luopua kunhan sen aiheuttamat haitat ei kohdistu hallintoon tai itseen. Hallituksen naurettavaa kaksinaismoralismia.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Nipa kirjoitti:Suomi on valinnut puheejohtajakauden sponsorikseen BMW:n. Automerkki ei ole patongin aihe vaan sponsoroinnin syy. Auto on valittu sponsorikohteeksi: " Käytännön aikataulusyyt ja turvallisuussyyt harvoin sallivat mahdollisuuden, että ministereiden kohdalla voitaisiin käyttää julkisia liikennevälineitä. Joka tapauksessa ministereitä kuljetettaisiin". Autosta voidaan luopua kunhan sen aiheuttamat haitat ei kohdistu hallintoon tai itseen. Hallituksen naurettavaa kaksinaismoralismia.
Nimenomaan!

Jos auto on pakollinen kulkuväline vain "kiireellisissä" ja "pakollisissa" siirtymissä, niin sen auton pitäisi olla mahdollisimman köykäinen ja vähiten ympäristöä kuormittava pikkuauto ilman mitään lisävarusteita. EI mikään perkeleen edustustason lippulaiva.

Ja aivan sama vaikka ajaisivat Lancialla, kanta olisi sama. Vituttaa päivittäin ajaa autoa. Nautin siitä, mutta samanaikaisesti maksan siitä aivan perkeleesti. Tiet on enempi perunapeltoa, kuin asfalttia ja jatkuvasti esim. uutisissa toitotetaan "ympäristön paskaamisesta".

EVVK.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Olipas mikkisoftalta hieno päivitys. Hukkasi ainoastaan hiiren asetukset ja äänet.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Oletko tarkistanut, ettei hukkunut myös Wifin salasanat? ;)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
viiat
Viestit: 342
Liittynyt: 28.10.2004 16:16
Paikkakunta: Jkl

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja viiat »

Tiposta porsi vaihteeksi putki pakosarjan ja pakoputken välisen liitoksen takaa.
Jo muutaman vuoden kestänyt liitos kyllä piti, mutta putki ei. Toinen (taaempi) putki murtunut ympäri.
Vehkeessä nyt kolmas alkuputki, aina vaihdettu samasta syystä. Myös moottorin tukikumit vaihdettu, jottei se mylly hötkyilyllään tuota putkea paskoisi.
Kai niiden tukikumien elinikä sitten on luokkaa pari - kolme vuotta ja reilu 50tkm.
Ajattelin putken hitsaten korjata, mutta irti ottaessa napsahti yksi pinnapultti poikki :evil: .
paska systeemi koko pakoputki tuossa vehkeessä :evil: :evil:
No, nyt on pakosarja koneitamolla ja väsäilen koko alkuosan ns "suorasta tavarasta" vanhoihin laippoihin ja laitan jouston lähes heti laipan jälkeen.
Josko se sitten jaksaisi kestää mokoma....
Hohhoijaa.
Mitä isompi vika, sitä isompi leka!
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

viiat kirjoitti:Tiposta porsi vaihteeksi putki pakosarjan ja pakoputken välisen liitoksen takaa...
...Ajattelin putken hitsaten korjata, mutta irti ottaessa napsahti yksi pinnapultti poikki :evil: .
paska systeemi koko pakoputki tuossa vehkeessä :evil: :evil:
Hohhoijaa.
Se on se ilmastonmuutos...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

HöyläämöDucatoa ja itseämme olemme lapissa ulkoiluttaneet. Ei täälläkään ole niin syrjäistä metsätietä ettei idiootti ole käynyt jätteitänsä metsään viemässä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Hain tänään meijän 2 srj. bimmerin autokeskuksesta kolarikorjauksesta.
perakolarin kärsi , oli korjauksesa vaivaset 40pv .
Pitkäksi mennen korjauksen lisäksi olivat kolhineet auton kattoa , 2 terävää lommoa etu ja takaikkunan vieressä ilmeisesti lasia irrottaessa tullut.
Samoin etu rekisterikilpi oli rutussa , eivät myöntäneet tehneensä.
Väittivät , että on tullut kolarissa tai kivi lentänyt. vakuutus yhtiö ei hyväksynyt kolarissa aihutuneeksi koska ovat toisella puolella autoa.
Juu en minäkään usko ,että ne siinä olisivat tuleet , mutta lasia irrottaessa kyllä.
Samoin sovittiin vakuutus yhtiön kanssa , että kuskin puolen oviverhoilu , penkin verhoilu pitää vaihtaa koska täynnä lasin siruja ja aivan naarmuilla.
Sanoivat autokeskuksessa , että vaihdetaan molemmat etupenkin verhoilut ja oviverhoilut.
No kappas sama lasin sirun reikä löytyy edellen oviverhoilusta josta aiemmin otin kuvan. Miksi? Ei osannut työnjohtaja vastata , selvittävät asiaa.



Ihmetyttää vaan ison talon tapaa hoitaa asioita.
Huomautin asiasta jo silloin kun auto oli menossa maalaukseen , ,että menisikö nyt samalla.
No nyt on auto maalissa ja lasit liimattuna , kivahan niitä laseja on taas myöhemmin kaivaa irti ja maalata katto uudestaan.
Käsittämätöntä säätämistä kyseisessä talossa ja joka asiassa tulee vääntämistä.

Autokeskuksen tarkastaja arvioi ensin vaurioiden suuruudeksi vajaa 10000€ , sanoin , ettei millään tule riittämään , kyllä saa toisen 10k laittaa lisää.
Ei kuulema tarvii , no nyt se tuli lopulta maksamaan vakuutusyhtiölle vajaa 25k, ettää sillä lailla. :thumb:


Keväällä kun auton ostimme konalan autokeskuksesta oli siihen asennettu renkaat ristiin.
Takavanne , sekä rengas on leveämpi kuin eturengas , olivat laittaneet toisen takarenkaan eteen.
Tämä hinkasi iskariin , ajoin auton helsingistä mynämäkeen ja vasta kotona huomasimme , oli iskari aika kuuma :oops: .
Sanoin , että iskarit ja takarenkaat täytyy uusia , väittivät ettei iskarissa mitään vikaa, no olin vähän erimieltä kun metalli oli tullut jo siniseksi .
Sitten olisivat vaihtaneet vain toisen etuiskarin , noo eihän se nyt käy , kyllä ne vahdetaan molemmat uusiin.
Eli molemmat etuiskarit uusiksi , takarenkaat uusiksi ja pyöränsuuntaus , tai muuten perutaan kauppa. No alkoi tapahtua.

Ja auto menee reilun 2viikonpäästä takuu korjaukseen kun laadun tarkastajakin löysi vikoja.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:Hain tänään meijän 2 srj. bimmerin autokeskuksesta kolarikorjauksesta.
perakolarin kärsi , oli korjauksesa vaivaset 40pv .
Pitkäksi mennen korjauksen lisäksi olivat kolhineet auton kattoa , 2 terävää lommoa etu ja takaikkunan vieressä ilmeisesti lasia irrottaessa tullut.
Samoin etu rekisterikilpi oli rutussa , eivät myöntäneet tehneensä.
Väittivät , että on tullut kolarissa tai kivi lentänyt. vakuutus yhtiö ei hyväksynyt kolarissa aihutuneeksi koska ovat toisella puolella autoa.
Juu en minäkään usko ,että ne siinä olisivat tuleet , mutta lasia irrottaessa kyllä.
Samoin sovittiin vakuutus yhtiön kanssa , että kuskin puolen oviverhoilu , penkin verhoilu pitää vaihtaa koska täynnä lasin siruja ja aivan naarmuilla.
Sanoivat autokeskuksessa , että vaihdetaan molemmat etupenkin verhoilut ja oviverhoilut.
No kappas sama lasin sirun reikä löytyy edellen oviverhoilusta josta aiemmin otin kuvan. Miksi? Ei osannut työnjohtaja vastata , selvittävät asiaa.



Ihmetyttää vaan ison talon tapaa hoitaa asioita.
Huomautin asiasta jo silloin kun auto oli menossa maalaukseen , ,että menisikö nyt samalla.
No nyt on auto maalissa ja lasit liimattuna , kivahan niitä laseja on taas myöhemmin kaivaa irti ja maalata katto uudestaan.
Käsittämätöntä säätämistä kyseisessä talossa ja joka asiassa tulee vääntämistä.

Autokeskuksen tarkastaja arvioi ensin vaurioiden suuruudeksi vajaa 10000€ , sanoin , ettei millään tule riittämään , kyllä saa toisen 10k laittaa lisää.
Ei kuulema tarvii , no nyt se tuli lopulta maksamaan vakuutusyhtiölle vajaa 25k, ettää sillä lailla. :thumb:


Keväällä kun auton ostimme konalan autokeskuksesta oli siihen asennettu renkaat ristiin.
Takavanne , sekä rengas on leveämpi kuin eturengas , olivat laittaneet toisen takarenkaan eteen.
Tämä hinkasi iskariin , ajoin auton helsingistä mynämäkeen ja vasta kotona huomasimme , oli iskari aika kuuma :oops: .
Sanoin , että iskarit ja takarenkaat täytyy uusia , väittivät ettei iskarissa mitään vikaa, no olin vähän erimieltä kun metalli oli tullut jo siniseksi .
Sitten olisivat vaihtaneet vain toisen etuiskarin , noo eihän se nyt käy , kyllä ne vahdetaan molemmat uusiin.
Eli molemmat etuiskarit uusiksi , takarenkaat uusiksi ja pyöränsuuntaus , tai muuten perutaan kauppa. No alkoi tapahtua.

Ja auto menee reilun 2viikonpäästä takuu korjaukseen kun laadun tarkastajakin löysi vikoja.
Se on se tuloshelvetti ja geelitukat syypäänä tommoseen säätämiseen.

Ite en käsitä, että kalenterin täytyy olla 120% buukattu, muuten firma kaatuu... Tämä kuultu työelämässä kun asiaa ihmettelin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

No raision autokeskuksen homma on tuota mitä on. Itseään osaavat kyllä kehua mutta siinä kaikki.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Niin.. osia olen saanut merkkiliikkeistä hyvällä palvelulla mutta onneksi ei tarvitse viedä sinne autoa korjattavaksi. Faija käytti autoaan Laakkosella Hyvinkäällä kun oli akuutti vika ja piti saada uusi jarrupoljinkytkin. Asentajalla meni yli puoli tuntia saada läppäri toimimaan ja valitteli kun muutenkin laitteet ja softat on retuperällä, yhteensä vian kuittaukseen jotta autolla pääsi kotiin meni yli tunti. Vuostuhannen alun Bora oli asentajan mielestä erikoinen vintage-laitos jollaisesta ei tiennyt mitään.

En tiennyt minäkään, mutta kytkimen vaihtoon ja vikakoodien kuittaukseen Motonetin BT mokkulalla meni 20 minuuttia.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti:En tiennyt minäkään, mutta kytkimen vaihtoon ja vikakoodien kuittaukseen Motonetin BT mokkulalla meni 20 minuuttia.
:shock:

Se on kieltämättä huvittavaa, että ne valmistajan lukuohjelmien softat ja lisenssit maksavat aivan ***tanasti, mutta jos yksi tyyppi niitä osaa käyttää/päivittää yms ja lähtee vaikka muihin hommiin, on koko korjaamo aivan pihalla.
Tän takia luin aikanaan Fiateja töissä omalla MES:llä. Ei tarvinnut tapella ja opetella korjaamon laitteiden kanssa, jotka oli hylätty pölyyntymään jonnekkin takavarastoon rasvatynnyrin viereen. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Niin siis jarruvalokytkimen. Sen vikaantuessa ei saa automaatin valitsinta pois P-asennosta. Faija irrotteli yhden päivän akun kenkää että sai resetoitua ja vaihteen D:lle, mutta Laakkosen pihassa sekään ei auttanut.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ai niin ennen äkillistä Boran hankintaa faijan Suzukista meni voimansiirtokytkin, sitä laitettiin merkkiliikkeessä 2 viikkoa eikä se siltikään toiminut kunnolla, joten se meni vaihtoon samalla reissulla kun faija haki auton "valmiina" huollosta. Tapelkoon autoliike toisen liikkeen kanssa sen kytkimen korjaamisesta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin