Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Moi,
Nettiautoon oli ilmestynyt vanhakoppainen Tipo, ajettu 241000km, samassa perheessä koko ikänsä, lommoja ja naarmuja, sekä kauhtunut maalipinta. Plussana 8kpl orkkispeltivanteita, ehjä sisusta joka tosin paskainen ja myyjän puhelimessa hehkuttama ruosteettomuus korissa. Nämähän olivat jo uutena myydessä ruosteessa kaikki ja tuuli on vienyt 99% suomen MK1 Tipojen kannasta. Jakopää ja kansiremontti oli tehty 2016 ja molemmat rengassarjat olivat "uudehkot"...oli oli. Leimaakin olisi 02/2020 saakka.
Mallina oli se halvin ja karvalakein 1.4 Mono-Point-Injection eli i.e.
Sovittiin, että perjantaina tulen illalla klo 23:30 juna-asemalle Rovaniemelle ja ostan auton pois. Puhelimessa tingattiin hinnaksi 260€ lähtöhinnan ollessa 400€. Junalippu maksoi 67€ ja eikun perjantaita odottelemaan.
Perjantai koitti aamulla Tampereella 06:30. Ajelin töihin Helsinkiin ja sieltä Tuusulan ja hyvinkään kautta kotiin. 17:00 lähtisi IC27 kohti Rovaniemeä. Pomppasin Semaforin, A-oluen ja Jack Danielsin kautta istumapaikalle vaunun yläkertaan ja yritin nukkua. Onneksi suomalainen mies on kovaääninen ja humalassa, eikä anna kenenkään nukkua missään kunnes itse sammuu. Konduktöörin kanssa konsultoin näiden henkilöiden polttamisesta ja junasta poistamisesta pikkuhiljaa maisemaan ripotellen. Konduktöörinkin mielestä ideassa oli selvää potentiaalia, mutta päädyimme siihen tulokseen että parinkymmenen öyhöttäjän polttaminen olisi useimpien oikeusasteiden mielestä murha. Jätettiin henkiin. En nukkunut koko matkan aikana yhtään...
Sateinen Rovaniemi koitti 23.48, koska suomessa junat eivät kulje ajallaan minnekään koskaan.
Sieltä matka jatkui myyjäporukan tallille. Asemalta noutamaan oli arvottu jonkun tyttöystävä, joka ajoi mustalla BMW:llä noin vartin matkan asemalta Tipon luokse.
Siellä oli lisää tätä samaa lajia, jota oli junassakin. Päätin etten polta heitäkään nyt sitten, ainakaan ennen kuin saan varmenteen.
Oikeasti porukka oli mukavata ja koirakin osallistui kaupantekoon.
Siirrettiin kauppasummaa, ostetiin vaikuutuksia ja rekisteröitiin minun nimiin ja istahdin Tipooni, nollasin trippimittarin ja päräytin käyntiin.
"Öljynpainevalo sammuu kun antaa kierroksia!" Kiitin neuvosta ja totesin, että jos tämä pakoputki kestää kasassa Tampereelle saakka, niin se on ihme. Lähdin liikkeelle noin klo 01:00, tankkasin auton täyteen ja laiton navigaattoriin osoitteeksi ABC Heinolankaari Kokkola. Siellä olisi tarkoitus tavata vertaistukihenkilöitä, eli muita Fiat-harrastajia.
Alla kuvia kaupantekopäivältä:
Aika komea!
51kW tehopakkaus.
Lommon näkee jos katsoo silmällä. Ensimmäisen omistajan saavutuksia 90+ vuoden ikäisenä.
Siistiä sisustaa.
Sisustakuva
Ohjastajan paikka.
Tällainen Tipo on kyllä hyvä ajaa, moni nykyauton suunnittelija voisi käydä ajamassa tällaisen varttimiljoonan ajetun Tipon, jossa on HiFly-merkkiset renkaat alla. Menee suoraan ja tuntuma tapahtumiin alustassa on hieno ja välitön.
Ensimmäinen tauko osui Iin Shellille, joka on 24h auki. Kello oli tässä kohtaa kai jotain reilu kolme tai neljä, en muista.
Alla kuva aamiaisen äärestä. Viereisessä pöydässä oli poliiseja ja pyysin heitäkin tarkkailemaan, että kukaan ei naarmuta Fiatiani.
Matka jatkuu kohti Kokkola/Kokkobytä.
Alla kuva saapumisesta Kokkolaan Heinolankaaren ABC:lle.
Pakoputken ääni voimistui jokaisessa liikenneympyrässä, päätin ottaa ne hiukan hitaammin jatkossa.
Ohjastajan ympäristö on selkeä ja hyvätapainen.
Kokkolasta matka jatkui tällä porukalla, lukuunottamatta VAG-konsernin rakennelmaa sekä mustaa Punto Evoa, joka oli jonkun paikallisen.
Spiderin omistaja esitti pyynnön, että pidetään marssivauhti Seinäjoelle saakka noin 80km/h.
Perillä Seinäjoella oltiin 10:09, eli seksikkäästi myöhässä hiukan.
Ohessa pari kuvaa tapahtumapaikalta.
Katsastettu auto parkissa.
Tässä kohtaa oli pakko myöntää, että alkoi väsyttää. Olin ollut hereillä noin 30 tuntia, josta Tipon ratissa sellaisen 15 tuntia. Ensin 2018-mallisen ja junasiirtymän jälkeen 1992-mallisen. Imin kahvia sellaisella voimalla, että sillä olisi saanut moottorin pakoputken kautta käyntiin. En kokeillut kuitenkaan onnistuisiko se. Vedin keuhkoon pari palaa grillimakkaraa ja yhden keksin ja aloin kehitellä selitystä miksen jää tapahtuman kuin muutamaksi tunniksi. Selitys hyväksyttiin. Näytin myös kuulemma väsyneemmältä kuin normaalisti, eli melko väsyneeltä.
Täräytin Tipon tulille ja jatkoin matkaa kohti kotitallia ja Tamperetta. Helle alkoi kiusamaan ja se tuppasi ramaisemaan. Energiajuoman ja huonon musiikin voimalla matka kuitenkin jatkui vääjämättä kohti määränpäätä. Navigaattorin mukaan olisi Tampereella noin klo 15:30.
Ratikkatyömaakin voi näyttää ihanalta, kun on ajanut 27-vuotiaalla Fiatilla Rovaniemeltä kotiin ilman yöunia.
Parkkeerasin Tipon kotitalon viereen ja kävin ostamassa terassille hyvin ansaitun oluen. Täytyy sanoa, että siinä olutta siemaillessa ja hankintaani ihaillessa kävi mielessä, että olikohan tässä yhtään mitään järkeä hakea tuollaista Rovaniemeltä? Aika näyttää. Epäilijöitä oli terassillakin jo useita...
On se hieno!
Nettiautoon oli ilmestynyt vanhakoppainen Tipo, ajettu 241000km, samassa perheessä koko ikänsä, lommoja ja naarmuja, sekä kauhtunut maalipinta. Plussana 8kpl orkkispeltivanteita, ehjä sisusta joka tosin paskainen ja myyjän puhelimessa hehkuttama ruosteettomuus korissa. Nämähän olivat jo uutena myydessä ruosteessa kaikki ja tuuli on vienyt 99% suomen MK1 Tipojen kannasta. Jakopää ja kansiremontti oli tehty 2016 ja molemmat rengassarjat olivat "uudehkot"...oli oli. Leimaakin olisi 02/2020 saakka.
Mallina oli se halvin ja karvalakein 1.4 Mono-Point-Injection eli i.e.
Sovittiin, että perjantaina tulen illalla klo 23:30 juna-asemalle Rovaniemelle ja ostan auton pois. Puhelimessa tingattiin hinnaksi 260€ lähtöhinnan ollessa 400€. Junalippu maksoi 67€ ja eikun perjantaita odottelemaan.
Perjantai koitti aamulla Tampereella 06:30. Ajelin töihin Helsinkiin ja sieltä Tuusulan ja hyvinkään kautta kotiin. 17:00 lähtisi IC27 kohti Rovaniemeä. Pomppasin Semaforin, A-oluen ja Jack Danielsin kautta istumapaikalle vaunun yläkertaan ja yritin nukkua. Onneksi suomalainen mies on kovaääninen ja humalassa, eikä anna kenenkään nukkua missään kunnes itse sammuu. Konduktöörin kanssa konsultoin näiden henkilöiden polttamisesta ja junasta poistamisesta pikkuhiljaa maisemaan ripotellen. Konduktöörinkin mielestä ideassa oli selvää potentiaalia, mutta päädyimme siihen tulokseen että parinkymmenen öyhöttäjän polttaminen olisi useimpien oikeusasteiden mielestä murha. Jätettiin henkiin. En nukkunut koko matkan aikana yhtään...
Sateinen Rovaniemi koitti 23.48, koska suomessa junat eivät kulje ajallaan minnekään koskaan.
Sieltä matka jatkui myyjäporukan tallille. Asemalta noutamaan oli arvottu jonkun tyttöystävä, joka ajoi mustalla BMW:llä noin vartin matkan asemalta Tipon luokse.
Siellä oli lisää tätä samaa lajia, jota oli junassakin. Päätin etten polta heitäkään nyt sitten, ainakaan ennen kuin saan varmenteen.
Oikeasti porukka oli mukavata ja koirakin osallistui kaupantekoon.
Siirrettiin kauppasummaa, ostetiin vaikuutuksia ja rekisteröitiin minun nimiin ja istahdin Tipooni, nollasin trippimittarin ja päräytin käyntiin.
"Öljynpainevalo sammuu kun antaa kierroksia!" Kiitin neuvosta ja totesin, että jos tämä pakoputki kestää kasassa Tampereelle saakka, niin se on ihme. Lähdin liikkeelle noin klo 01:00, tankkasin auton täyteen ja laiton navigaattoriin osoitteeksi ABC Heinolankaari Kokkola. Siellä olisi tarkoitus tavata vertaistukihenkilöitä, eli muita Fiat-harrastajia.
Alla kuvia kaupantekopäivältä:
Aika komea!
51kW tehopakkaus.
Lommon näkee jos katsoo silmällä. Ensimmäisen omistajan saavutuksia 90+ vuoden ikäisenä.
Siistiä sisustaa.
Sisustakuva
Ohjastajan paikka.
Tällainen Tipo on kyllä hyvä ajaa, moni nykyauton suunnittelija voisi käydä ajamassa tällaisen varttimiljoonan ajetun Tipon, jossa on HiFly-merkkiset renkaat alla. Menee suoraan ja tuntuma tapahtumiin alustassa on hieno ja välitön.
Ensimmäinen tauko osui Iin Shellille, joka on 24h auki. Kello oli tässä kohtaa kai jotain reilu kolme tai neljä, en muista.
Alla kuva aamiaisen äärestä. Viereisessä pöydässä oli poliiseja ja pyysin heitäkin tarkkailemaan, että kukaan ei naarmuta Fiatiani.
Matka jatkuu kohti Kokkola/Kokkobytä.
Alla kuva saapumisesta Kokkolaan Heinolankaaren ABC:lle.
Pakoputken ääni voimistui jokaisessa liikenneympyrässä, päätin ottaa ne hiukan hitaammin jatkossa.
Ohjastajan ympäristö on selkeä ja hyvätapainen.
Kokkolasta matka jatkui tällä porukalla, lukuunottamatta VAG-konsernin rakennelmaa sekä mustaa Punto Evoa, joka oli jonkun paikallisen.
Spiderin omistaja esitti pyynnön, että pidetään marssivauhti Seinäjoelle saakka noin 80km/h.
Perillä Seinäjoella oltiin 10:09, eli seksikkäästi myöhässä hiukan.
Ohessa pari kuvaa tapahtumapaikalta.
Katsastettu auto parkissa.
Tässä kohtaa oli pakko myöntää, että alkoi väsyttää. Olin ollut hereillä noin 30 tuntia, josta Tipon ratissa sellaisen 15 tuntia. Ensin 2018-mallisen ja junasiirtymän jälkeen 1992-mallisen. Imin kahvia sellaisella voimalla, että sillä olisi saanut moottorin pakoputken kautta käyntiin. En kokeillut kuitenkaan onnistuisiko se. Vedin keuhkoon pari palaa grillimakkaraa ja yhden keksin ja aloin kehitellä selitystä miksen jää tapahtuman kuin muutamaksi tunniksi. Selitys hyväksyttiin. Näytin myös kuulemma väsyneemmältä kuin normaalisti, eli melko väsyneeltä.
Täräytin Tipon tulille ja jatkoin matkaa kohti kotitallia ja Tamperetta. Helle alkoi kiusamaan ja se tuppasi ramaisemaan. Energiajuoman ja huonon musiikin voimalla matka kuitenkin jatkui vääjämättä kohti määränpäätä. Navigaattorin mukaan olisi Tampereella noin klo 15:30.
Ratikkatyömaakin voi näyttää ihanalta, kun on ajanut 27-vuotiaalla Fiatilla Rovaniemeltä kotiin ilman yöunia.
Parkkeerasin Tipon kotitalon viereen ja kävin ostamassa terassille hyvin ansaitun oluen. Täytyy sanoa, että siinä olutta siemaillessa ja hankintaani ihaillessa kävi mielessä, että olikohan tässä yhtään mitään järkeä hakea tuollaista Rovaniemeltä? Aika näyttää. Epäilijöitä oli terassillakin jo useita...
On se hieno!
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Hankintoja tähän on tehty jo useita. Polttoaineen lisäksi hankittuna on alkuperäinen antenni, yksi kaasujousi takaluukkuun. Toinen pitää vielä metsästää jostakin. Kuskin puolen aurinkolipan löysin Ebaysta, samoin alkuperäisen kasettiradion ja ovenkahvan suojamuovin joka oli rikki.
Pesin myös auton ja imuroin, sekä pyyhin pölyt sisältä.
Ohessa kuvia puhdistusoperaation jälkeen.
Mukavampi ajella, kun ei ole sentin pölykerrosta joka paikassa.
Ulkoasuun ei kauheasti muutosta pesemällä syntynyt.
Alkuperäinen radio, joka tulee jossain kohtaa Britanniasta, kun Posti suo.
Suomessahan maahantuoja laittoi näihin mitä sattui milloinkin löytymään.
Orkkisradioita ei suomiautoissa näkynyt. Itse asiassa tämä taitaa olla ykköskopan Punton radio, mutta se sopii tähän Tipoon myös.
Lisäksi Tori.fi:stä löytyi ihan Tampereelta Tipoon/Tempraan tarkoitetut kattotelineet.
Hintaa oli 20€, josta tinkasin kympin.
Alla kuvia kattotelineistä asennettuina.
Jos jollakin on myydä ajan henkeen sopiva suksiboksi, niin olen kiinnostunut.
Hintapyynnön kohdalla kannattaa pitää mielessä kulkineen hankintahinta.
Mitäs tälle nyt sitten tekisi?
Hyvä kysymys...
Joka pellissä on sen verran lommoja ja naarmuja, että myllyttämällä ja oikomalla tästä ei saa hienompaa.
Pitäisi löytää joku hengenheimolainen, joka viitsisi maalailla auton ja ymmärtäisi miksi tällainen kannattaa ehostaa kuntoon.
Ruostetta ei ihan oikeasti ole, se on kumma juttu. Tosin auto kävi ensimmäistä kertaa Kemin eteläpuolella 1992 jälkeen viime lauantaiyönä.
...ehkä ne "lapin autot" eivät olekaan legendaa?
Pesin myös auton ja imuroin, sekä pyyhin pölyt sisältä.
Ohessa kuvia puhdistusoperaation jälkeen.
Mukavampi ajella, kun ei ole sentin pölykerrosta joka paikassa.
Ulkoasuun ei kauheasti muutosta pesemällä syntynyt.
Alkuperäinen radio, joka tulee jossain kohtaa Britanniasta, kun Posti suo.
Suomessahan maahantuoja laittoi näihin mitä sattui milloinkin löytymään.
Orkkisradioita ei suomiautoissa näkynyt. Itse asiassa tämä taitaa olla ykköskopan Punton radio, mutta se sopii tähän Tipoon myös.
Lisäksi Tori.fi:stä löytyi ihan Tampereelta Tipoon/Tempraan tarkoitetut kattotelineet.
Hintaa oli 20€, josta tinkasin kympin.
Alla kuvia kattotelineistä asennettuina.
Jos jollakin on myydä ajan henkeen sopiva suksiboksi, niin olen kiinnostunut.
Hintapyynnön kohdalla kannattaa pitää mielessä kulkineen hankintahinta.
Mitäs tälle nyt sitten tekisi?
Hyvä kysymys...
Joka pellissä on sen verran lommoja ja naarmuja, että myllyttämällä ja oikomalla tästä ei saa hienompaa.
Pitäisi löytää joku hengenheimolainen, joka viitsisi maalailla auton ja ymmärtäisi miksi tällainen kannattaa ehostaa kuntoon.
Ruostetta ei ihan oikeasti ole, se on kumma juttu. Tosin auto kävi ensimmäistä kertaa Kemin eteläpuolella 1992 jälkeen viime lauantaiyönä.
...ehkä ne "lapin autot" eivät olekaan legendaa?
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Hieno tarina ja ei autokaan hassumpi ole! Nyt vain pohjan ja koteloiden öljyäminen, niin pysyy tupajumit jatkossakin poissa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Hieno hankinta ja hankintamatka on osoitus suomalaisen miehen päättäväisyydestä.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Todellakin juuri noin.Huikko kirjoitti: Tällainen Tipo on kyllä hyvä ajaa, moni nykyauton suunnittelija voisi käydä ajamassa tällaisen varttimiljoonan ajetun Tipon, jossa on HiFly-merkkiset renkaat alla. Menee suoraan ja tuntuma tapahtumiin alustassa on hieno ja välitön.
Tipo/Tempra on todella hyvä auto ajaa. Rehellisesti niitä harvoja autoja "ikinä", mitkä ovat yksinkertaisesti poistaneet keliolosuhteiden vaikutuksen maantiellä liikkumiseen. Ohjauksen ja alustan tuntuma tiehen on neitseellinen ja auton käytös erittäin neutraali. Halutessaan saa heiteltyä kyllä sivuttainkin.
Mahtava tarina, seurataan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Mielenkiintoista, hienoa ettei nämä häviä kokonaan, hyvät on muistot ajan takaa itsellänikin (pl. mätä koppa) ja tosiaan ajettavuus todellakin kohdillaan. Mulla olis aikalainen suksiboksi Hyvinkäällä, aistikkaan kulmikas. Hintapyyntönä ostajan sopivaksi katsoma pakkaus keskiolutta. Kaupanpäälliseksi saat uuden etupyöränlaakerin Tipoosi.
Laita privaa jos kiinnostaa.
Laita privaa jos kiinnostaa.
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Ei ne ole, useamman tapauksen nähneenä.Huikko kirjoitti:Ruostetta ei ihan oikeasti ole, se on kumma juttu. Tosin auto kävi ensimmäistä kertaa Kemin eteläpuolella 1992 jälkeen viime lauantaiyönä.
...ehkä ne "lapin autot" eivät olekaan legendaa?
Tipo on kyllä kans takapään pelleiltään melkoinen mätäpaise, jos ehtii peikko pesimään. Takapyöräkotelot, helmojen takapääty ja etuiskarien tornit lienevät ne helpoiten mätivät paikat.
Jos Tipo on tosiaan ruosteeton, niin suosittelisin kyllä ruostesuojauksen ammattilaisella käymistä. Se on kallista, kyllä, mutta jos tuon hankki "säästääkseen", olisi se kannattavaa. Jos vain ajaakseen, niin ebaysta halvalla kaikkea pakollista ja monoa, niinhän näitä 90-luvun pikkuautoja kuuluukin kohdella...?
Asiallisen ammattilaisen löytäminen voi olla työmaa. Jyväskylässä on ainakin yksi firma, joka höyrypesurilla pesee pohjan ja kotelot massasta vapaaksi ja kutsuu asiakkaan katsomaan, mikäli näin sovitaan. Noistakin firmoista on kuultu niinpaljon kauhutarinoita, että itse en veisi minnekkään joka lupaa parilla sataa koko jutun yhdessä päivässä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Kävin tänään Seinäjoella. Hyvin toimii. Pyöränpultit on tolkuttoman jumissa, jäi jarrupalat vaihtamatta.
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Fiatin pyöränpultti on yleensä "kynnyksetön", eli hylsy ei stoppaa pulttiin, vaan vanteeseen (syvyys-suunnassa siis). Jos löytyisi niin matala hylsy, että hylsy pohjaa itse pyöränpulttiin, voisi kokeilla hakkaamista.Huikko kirjoitti:Kävin tänään Seinäjoella. Hyvin toimii. Pyöränpultit on tolkuttoman jumissa, jäi jarrupalat vaihtamatta.
Eli tasainen vääntö esim. pitkällä putkella ja vasaraa pultin suuntaisesti siihen pultin/vääntiön/hylsyn päähän. Ristikkoavaimissa on yleensä aika matala se hylsyosa, sillä voisi yrittää jos saa kaverin.
Tai sitten pulttikoneella käy jossain avauttamassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Nyt on originaali kasettiradio paikallaan.
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Öljy- ja alipainevuodot tukittu, käy paljon nätimmin nyt. Jarruja sipistelty ja laatikon öljyt ja muuta kivaa vaihdettu. Briteistä tilattu aurinkolippa asennettu. Nyt on molemmilla puolilla peili.
Huomenna aamusta kohti Bella Italiaa.
Huomenna aamusta kohti Bella Italiaa.
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Bellaan ja takaisin selvitty. Ei vuotoja enää, puhallin toimii vain oikealle kaarrettaessa. Mistähän sitä vikaa lähtisi etsimään?
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Katoppa missä kunnossa vastus on. On ruuvilla kiinni siellä puhallinkotelon alapinnalla muistaakseni. Tietty jos mikään nopeus ei pelaa niin voi olla joku muukin vika.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Kaikki nopeudet pelaa kun kaartaa oikealle
Täytyy purkaa. Tallissa nyt 30 astetta lämmintä...puuh
Täytyy purkaa. Tallissa nyt 30 astetta lämmintä...puuh
124 Spider 2018
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
500 1.4 16v 2011
Lancia Y10 Fire LX 1989
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Ex -500X 2,0 4x4 -17
Ex -Musa 1.3 -08
Ex -Tipo STW 1.4 -18
Ex -Panda 4x4 -15
Ex -500 1.4 -10
Ex -Stilo 1.6 MW -07
Ex -Tipo 1.4 -92
Ex -127 -77 (MR)
Ex -850 Spider -70 (MR)
Re: Tipo 1.4 i.e. 1992 pelastus ja jatkotoimenpiteet
Muistikuva jostain Tiposta josta omistaja valitti että kojelauta "sirkuttaa" aina kun kääntää tiettyyn suuntaan. Liekö näitten puhallinkiinnitys herkkä sivuttaisvoimille.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net