Fiat 1200 TV trasformabile

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Niin tuleeko nuo jarrusylinteriä vasten? Oletko ihan varma että on tehdasratkaisu. Vai kengän alapäähän?

Ite nähnyt vain näitä T-mallin kenkiä:
Kuva

Taidettiin joskus vertailla että Fiat 500/126 startti oli yllättävän lähellä originaalia? Mutta ei sellaisen osista saa rakennettua vipusolenoidia johonkin tehokkaampaan moottoriin? Tämä kuva on netistä, minulla ei ole tuollaista uutta/osia.

Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kyl vaan granlucea ja trasformabileä käsittelevässä kirjassa on tuollaiset kuvattu .ja mun jarru kilvet on kuvan mukaiset.
Jarrusylinteri on takana kirjan mukaan 976474 ja edessä 965409. Edessä banjolla asennettavat letkut.
Sylinterissä joka kuvien mukaan tähän kuuluisi, ei ole tosin uraa kuvissa tuolle kengän kohdistimelle mutta kattoo nyt miten asettuvat.

Startissani on hampaat vähän huonot mutta tuolla lähdetään. Ehkä testimielessä laitan piiloon vain napin alkuun. Jolla virtaa solenoidille tuuppaan.Voip olla ettei tuo kones edes käy ....itte kun tein.

Leuhkinko jo et sain kasattua vaihdelaatikon
Vaihtamalla peräosaksi kardaanijarrullisen peräkappaleen.
Muuten ok mutta tuonne takimmaisen laakerin ja NS. Jarrurummun väliin pitäisi ehkä sorvata holkki jotta kitkapinta olisi kokonaan rummun päällä. Noin 5 mm poikkeama mutta perän stefa saattaa olla ihmeissään.

Kyl tän vehkeen kans lähtee tukka....Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Minulla on irto-osia Fiat 500-126 vivulla toimivaan starttiin. Jos haluat kokeilla, niin pistän käytettyjä osia kokeiltavaksi. Uusimmat Fiat 126 ovat jo solenoidikäynnistimellä.
t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kiitos Kari pidän mielessä. Tolla koneen omalla testaan mutta kyl tähän vaijerivetonen pitää kehitellä. Mun mielestä tossa sämpyn startti kuvassa tuo vipu on väärin päin tai väärällä puolella. Mulla tulee vaijeri tuolta NS. vauhtipyörän suunnalta vai enkö mä tajuu jotain.

Hauskaa rakentaa autoa josta ei tiedä eikä tajua mitään.

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 600
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao

Kiinnityslaippaan nähden on vipu joko ylhäällä tai sivussa riippuen onko startti vaihteiston päällä (Fiat 500 henkilömalli ja ikivanha 600) vai sivulla (Fiat 500 Giardiniera-farmari ja Fiat 126).
t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kuin hyvä kahvi konsanaan hyvät osat syntyy tunteella.
Tänäänkin kalervogaragen vimpanpäälle olosuhteissa valmistui jarrupalikkaa fiudeen. Mitäpä muutakaan...pyytelivät kyllä mopoilemaan...

Eurooppa lienee kiinni kun ei paria viimeistä osaa kuulu maailmalta.
Pieni takaisku kun hokasin että kaasupolkimen
Raudassa kaasuttimen päästä oli tuo kuulatappi poikki. Joutuu miettimään miten tuon viestin menohaluista saisi kaasuttimelle asti...KuvaKuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Apuva huutaisi Pirkka Pekka....
Mikä kierre/nousu on ohjaussimpukan pultissa ? Se ainut mikä ei ole läpi pultti.....


Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Tämä fiudemme on ilmeisen tykästynyt olemaan tallissa. Ovissamme oli kahvat mutta lukkonappi puuttui. Muutamalla satasella ostettiin kahvat...nyt sit hajosi. Joku halpa valuosa. Pieni pala halkesi ja ampui sisukset pitkin lattiaa kun kiinni oven laitoin. Onko tämän näköisiä missään saatavilla. Täysin pyöreä kappale.haitat löytyi sentään kaikki.Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

No entäs tunnistaako kukaan tätä? Mihin kuuluu.
Liittyykö lämmitys kennoon?Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Rimmed762
Viestit: 90
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Heikki 72 kirjoitti:Tämä fiudemme on ilmeisen tykästynyt olemaan tallissa. Ovissamme oli kahvat mutta lukkonappi puuttui. Muutamalla satasella ostettiin kahvat...nyt sit hajosi. Joku halpa valuosa. Pieni pala halkesi ja ampui sisukset pitkin lattiaa kun kiinni oven laitoin. Onko tämän näköisiä missään saatavilla. Täysin pyöreä kappale.haitat löytyi sentään kaikki.Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Jos pituutta on noin tuuma niin Polski-Fiatin polttoainetankin lukko on hyvin saman oloinen.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kiitos vinkistä. Pituus täsmää. Halkaisija on about 13mm. Tarjotkaas jos löytyy. Avain ei pakollinen.

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
jkiuru
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 11.02.2003 17:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

Heikki 72 kirjoitti:Apuva huutaisi Pirkka Pekka....

Mikä kierre/nousu on ohjaussimpukan pultissa ? Se ainut mikä ei ole läpi pultti.....
Aake vastaisi: otappa ihan rauhallisesti ja ota tuosta maitoa ja voileipää...

Eli tuo mikä on vielä paikoillaan pyöräkotelostapäin otoksessa ja vasemmassa yläkulmassa simpukan laipasta otetussa kuvassa.
Pultti M10 nousu 1,25 pit 80 ja läpipultti sama kierre, mutta pituus 95.


IMG_8490.JPG
IMG_8490.JPG (70.45 KiB) Katsottu 6372 kertaa
IMG_8488.JPG
IMG_8488.JPG (110.36 KiB) Katsottu 6372 kertaa
IMG_8480.JPG
IMG_8480.JPG (138.63 KiB) Katsottu 6372 kertaa
IMG_8483.JPG
IMG_8483.JPG (127.16 KiB) Katsottu 6372 kertaa

Jouni Kiuru
GFF
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Thänks Jouni.
Toivon jotta tuon kierre ei ole tyystin pilalla alumiinissa.
Ensiviikolla pitäis tulla tuo jarrupääsylinterin jakotukki.toivottavasti on ehjä osa.
Tankin väkästelin heppiin jo keväällä ja vein ammattihitsarille. No se tuli takas ihan solmuun vedelleenä. Ompahan koeponnistettu. Uutta en tee.

Tankki paikalleen ja käyntiin. Helppo homma mutta siinä määrin jännittää että en o pitäny kiirettä.

Kysymys.
Tykkäisin seurata koneen lämpötiloja jottei kuumenis liikaa.
Tuossa kannessa on tulipellin päässä iso kierre pystyssä johon lie käy anturi.
Onko ideaa minkä laittaisin mittariksi ?
Yksi pyöreä alfan veglia on italiassa myynnissä mutta ei aavistustakaan kuin ne pelaisi keskenään.
Joku luotettava kombo olisi kiva löytää.
Ideoita vastaanotetaan.


Jouni. Tuun lähiaikoina etsimään torvea aarteittesi kätköistä....

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
jkiuru
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 11.02.2003 17:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

Heikki 72 kirjoitti:Tämä fiudemme on ilmeisen tykästynyt olemaan tallissa. Ovissamme oli kahvat mutta lukkonappi puuttui. Muutamalla satasella ostettiin kahvat...nyt sit hajosi. Joku halpa valuosa. Pieni pala halkesi ja ampui sisukset pitkin lattiaa kun kiinni oven laitoin. Onko tämän näköisiä missään saatavilla. Täysin pyöreä kappale.haitat löytyi sentään kaikki.
Aavistuksen ohi maalin, eli offtopiccia, taik sit totanoinnii turhaa tietoa: 103-sarjan berliinan ovenkahvan lukkopesä on vähän erilainen. Halkaisija 12,75/9 ja pituus 23/42 ja päässä M5 ruuvi. :oops: Irrottaessani tuota kahvasta turhautumisesta siinnyt väkivalta voitti järjen ja sain haittoja hajalle sekä niiden pesäkolosia venkuloitumaan :oops:
IMG_8525.JPG
IMG_8525.JPG (106.02 KiB) Katsottu 6207 kertaa
IMG_8526.JPG
IMG_8526.JPG (102.85 KiB) Katsottu 6207 kertaa

Jouni K.
GFF
aloitteleva Fiat-ropaaja vaikka tittelit, onneksi,
poistettiinkin
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Jouni älä hävitä tuota. Mun oma osa koki hivenen karumman kohtalon tutkiessani ...öööö...materiaalikoostumusta[emoji3]. Onneksi sain tuosta piirrettyä 3d mallin ennen kun Exodus koitti. Varasuunnitelma on mutta tuo sun osa aiheuttaa väristyksiä. Haluun nähä ton.
Mittaaminen vähän vaikeeta mutta aamulla nään koneelta onk tuo lähellä.halkaisija täsmää.Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin