Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja hkn »

En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

hkn kirjoitti:En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
Kiitti, todnäk zetassa samat!
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Jimi »

hkn kirjoitti:En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
On ne samat
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kaik pait yks letku o vaiheltu, duunataa se huomen. Nyt sit synttäreire jatkot. 8-)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kannattaa valita hyvää letkua. Osa on aikamoista kuraa vaikka bensaketkuna myydäänkin. IVG:nletku kesti pitkään Ritmossa, mutta sitten mureni yhtäkkiä. Riippumatta siitä oliko ollut käytössä vuoden, vai about kymmenen. Taisi tulla biohajoavuus vaan :? Gatesia meni tilalle, on parikesää ainakin kestänyt.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Gatesin etanolin kestävää meni tähänkin. Tänään ei jaksanut laitella viimeistä letkua, nakerrellaan ensi viikolla. :D
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ja Zeta käy. Uusittu kaikki bensaletkut, klemmarit, yksi tulpanjohto ja huohottimen letku. 8-) :thumb:
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mitäs tollanen tempran iKone kaipaa käydäkseen? Ecun, johtosatsi - onko ajonestoa?

Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?

Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja wellu »

Luigi kirjoitti:
wellu kirjoitti:Onko tossa akselivälikin sama kuin 128:ssa? Kumman erilaiseksi saatu tuo perän muoto.
Tuollaiseksi se 128 alunperin suunniteltiin. Jostain syystä tehtiin sitten kuitenkin perinteisempi.
Tämmönen tieto mennyt kyllä itteltä täysin ohi... :shock:
jeQQ kirjoitti:Mitäs tollanen tempran iKone kaipaa käydäkseen? Ecun, johtosatsi - onko ajonestoa?

Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?

Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.
"Samaa" moottoria on Tipossa kaasuttimella. "Samaa" siksi, että vuosimallikohtaisia eroja noissa taisi olla venttiileissä, mutta sama 1.6 SOCH se on. Temprasta motti, Tiposta kaasutin ja sytkä. Tai Tiposta koko motti oheishilppeineen.

Temprassa sytkää ohjaa ruisku, paitsi alkupään yksipisteruiskuissa, joissa on Bosch Mono-Jetronic, taitaa sytkä olla "erillinen" (digiplexin ohjaama muistaakseni, eli sama kuin kaasutin-tipossa). Mono-Motronic ohjaa sitten sytkääkin.

Näiden tunnistamista en enään mene vannomaan, mutta vahvan MuTun turvin sanoisin jetronicissa olevan "perinteisen" näköinen jakaja.
Minkä huollan, sen korjaan...
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Etsii kärjettömän jakajasytkän ja tökkää kaasarin paikoilleen. Pysyy ajan hengen mukaisena ja sen saa pelaamaan pirun nätisti. Kärsii vähän kiusatakin ja on helppo/analoginen säätää. Joku 120 hv on suht helppo vaiheittainaukeavalla. Tuplilla saa kyllä todella makeat äänet mutta tuolla tasolla ei tehoihin ole juuri mitään vaikutusta.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No hitto, ei kuulosta edes mahdottomalta - mulle riittäis alkuun ihan kärjellinen sytkäkin, niin saisi on the road helposti.

Sitten vaan pitäis keksiä, millä rutolla sen moottorin poistaa tuolta Temprasta.

Tipon kaasari + imusarja ainoa järkevä ratkaisu, vai passaisko jonkun muun mallin? Ihan joka paikassa ei tunnu näitäkään osia enää kasvavan.
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja hkn »

Eikös kasi sportin kaasari ja imusarja kävis myös niitä pitäis olla enemmän... :thumb:
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja wellu »

En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.

Ja tietyn mallin Temprassa on tosiaan se nokka akselin päässä oleva jakaja. Varmaan saisi askartelemalla analogiseksi.

Ignition123 jakajasta on harrastajapiireissä (kübelwagenien kans) paljon puhuttu, muttei mitään käryä käykö/saako käymään sohoon. Se on kuitenkin ohjelmoitava jakaja, voi määrittää ennakon kierroksien mukaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jooh, jos jollain tietoa ni saa kyllä täsmentää :thumb:

Vaihtelin tuossa nyt vielä öljyt ja öljynsuodattimen. Vanhat olikin aivan mustaa lirua, joten ihan hyvä että tuli tilattua tuo suodatin nyt samaan syssyyn bensapumpun kanssa.

Öljynpohjan tiiviste on asennettu huonosti ja pullistelee sieltä täältä. Uusi tiivari tuli mukana, mutta katotaan nyt jaksaako tuota vaihtaa.

Vasen eturengas sisäreunalta jo pahasti kankailla. Koitan varailla perjantaiksi tuollekin ajan renkaanvaihdolle. Josko sitten pärjäis taas tovin - Noh, pakoputkea olis pakko vähän ehostella, mutta sitä ennen täytyy hakea hitsiin kaasupullo..
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Jimi »

wellu kirjoitti:En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.
Se muovi holkki vain pois reiästä ja perinteinen jakaja tilalle.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin