Z1100
Re: Z1100
Kiitti, todnäk zetassa samat!hkn kirjoitti:En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
Re: Z1100
On ne samathkn kirjoitti:En tiijä sastavasta mutta kasis tulo kasii ja paluu kutosta
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Z1100
Kaik pait yks letku o vaiheltu, duunataa se huomen. Nyt sit synttäreire jatkot.
Re: Z1100
Kannattaa valita hyvää letkua. Osa on aikamoista kuraa vaikka bensaketkuna myydäänkin. IVG:nletku kesti pitkään Ritmossa, mutta sitten mureni yhtäkkiä. Riippumatta siitä oliko ollut käytössä vuoden, vai about kymmenen. Taisi tulla biohajoavuus vaan Gatesia meni tilalle, on parikesää ainakin kestänyt.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Z1100
Gatesin etanolin kestävää meni tähänkin. Tänään ei jaksanut laitella viimeistä letkua, nakerrellaan ensi viikolla.
Re: Z1100
Ja Zeta käy. Uusittu kaikki bensaletkut, klemmarit, yksi tulpanjohto ja huohottimen letku.
Re: Z1100
Mitäs tollanen tempran iKone kaipaa käydäkseen? Ecun, johtosatsi - onko ajonestoa?
Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?
Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.
Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?
Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.
Re: Z1100
Tämmönen tieto mennyt kyllä itteltä täysin ohi...Luigi kirjoitti:Tuollaiseksi se 128 alunperin suunniteltiin. Jostain syystä tehtiin sitten kuitenkin perinteisempi.wellu kirjoitti:Onko tossa akselivälikin sama kuin 128:ssa? Kumman erilaiseksi saatu tuo perän muoto.
"Samaa" moottoria on Tipossa kaasuttimella. "Samaa" siksi, että vuosimallikohtaisia eroja noissa taisi olla venttiileissä, mutta sama 1.6 SOCH se on. Temprasta motti, Tiposta kaasutin ja sytkä. Tai Tiposta koko motti oheishilppeineen.jeQQ kirjoitti:Mitäs tollanen tempran iKone kaipaa käydäkseen? Ecun, johtosatsi - onko ajonestoa?
Onko kukaan konvertoinut moista kaasarille? Pitäis ainakin maalaisjärjen mukaan olla kohtalaisesti helpompi johtohässäkkä jos nasauttais kaasarin paikalleen. Entäs sytkäpuoli?
Naapurissa olis vaan salaatinlehden kieppeillä tarjolla yksi 1,6 - pitäis toki itse irroittaa raadosta.
Temprassa sytkää ohjaa ruisku, paitsi alkupään yksipisteruiskuissa, joissa on Bosch Mono-Jetronic, taitaa sytkä olla "erillinen" (digiplexin ohjaama muistaakseni, eli sama kuin kaasutin-tipossa). Mono-Motronic ohjaa sitten sytkääkin.
Näiden tunnistamista en enään mene vannomaan, mutta vahvan MuTun turvin sanoisin jetronicissa olevan "perinteisen" näköinen jakaja.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Z1100
Etsii kärjettömän jakajasytkän ja tökkää kaasarin paikoilleen. Pysyy ajan hengen mukaisena ja sen saa pelaamaan pirun nätisti. Kärsii vähän kiusatakin ja on helppo/analoginen säätää. Joku 120 hv on suht helppo vaiheittainaukeavalla. Tuplilla saa kyllä todella makeat äänet mutta tuolla tasolla ei tehoihin ole juuri mitään vaikutusta.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Z1100
No hitto, ei kuulosta edes mahdottomalta - mulle riittäis alkuun ihan kärjellinen sytkäkin, niin saisi on the road helposti.
Sitten vaan pitäis keksiä, millä rutolla sen moottorin poistaa tuolta Temprasta.
Tipon kaasari + imusarja ainoa järkevä ratkaisu, vai passaisko jonkun muun mallin? Ihan joka paikassa ei tunnu näitäkään osia enää kasvavan.
Sitten vaan pitäis keksiä, millä rutolla sen moottorin poistaa tuolta Temprasta.
Tipon kaasari + imusarja ainoa järkevä ratkaisu, vai passaisko jonkun muun mallin? Ihan joka paikassa ei tunnu näitäkään osia enää kasvavan.
Re: Z1100
En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.
Ja tietyn mallin Temprassa on tosiaan se nokka akselin päässä oleva jakaja. Varmaan saisi askartelemalla analogiseksi.
Ignition123 jakajasta on harrastajapiireissä (kübelwagenien kans) paljon puhuttu, muttei mitään käryä käykö/saako käymään sohoon. Se on kuitenkin ohjelmoitava jakaja, voi määrittää ennakon kierroksien mukaan.
Ja tietyn mallin Temprassa on tosiaan se nokka akselin päässä oleva jakaja. Varmaan saisi askartelemalla analogiseksi.
Ignition123 jakajasta on harrastajapiireissä (kübelwagenien kans) paljon puhuttu, muttei mitään käryä käykö/saako käymään sohoon. Se on kuitenkin ohjelmoitava jakaja, voi määrittää ennakon kierroksien mukaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Z1100
Jooh, jos jollain tietoa ni saa kyllä täsmentää
Vaihtelin tuossa nyt vielä öljyt ja öljynsuodattimen. Vanhat olikin aivan mustaa lirua, joten ihan hyvä että tuli tilattua tuo suodatin nyt samaan syssyyn bensapumpun kanssa.
Öljynpohjan tiiviste on asennettu huonosti ja pullistelee sieltä täältä. Uusi tiivari tuli mukana, mutta katotaan nyt jaksaako tuota vaihtaa.
Vasen eturengas sisäreunalta jo pahasti kankailla. Koitan varailla perjantaiksi tuollekin ajan renkaanvaihdolle. Josko sitten pärjäis taas tovin - Noh, pakoputkea olis pakko vähän ehostella, mutta sitä ennen täytyy hakea hitsiin kaasupullo..
Vaihtelin tuossa nyt vielä öljyt ja öljynsuodattimen. Vanhat olikin aivan mustaa lirua, joten ihan hyvä että tuli tilattua tuo suodatin nyt samaan syssyyn bensapumpun kanssa.
Öljynpohjan tiiviste on asennettu huonosti ja pullistelee sieltä täältä. Uusi tiivari tuli mukana, mutta katotaan nyt jaksaako tuota vaihtaa.
Vasen eturengas sisäreunalta jo pahasti kankailla. Koitan varailla perjantaiksi tuollekin ajan renkaanvaihdolle. Josko sitten pärjäis taas tovin - Noh, pakoputkea olis pakko vähän ehostella, mutta sitä ennen täytyy hakea hitsiin kaasupullo..
Re: Z1100
Se muovi holkki vain pois reiästä ja perinteinen jakaja tilalle.wellu kirjoitti:En muista, viisaammat korjatkoon, mutta käykös vielä tempran lohkoon perus soho-uunon jakaja sinne eteen alas? Niitä ainakin luulis olevan jokapuolella.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/