127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kiitos kiitos Maalipinta on vähän sellainen ettei se oikeen kestä läheltä tarkastelua, mutta kauempaa se menettelee
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tulipa käytyä Summer Specialissakin sitten. Vähän ilmeisesti sade verotti osanottajakuntaa, mutta olihan siellä silti mukavaa ja juttua riitti vaikka porukkaa oli aika vähän
Alku matkaan meinasi tulla pieni hikka, kun n. kilometrin ajon jälkeen fiatti otti ja sammui suorilta jaloilta tien sivuun. Siinä sitä sovittelin uutta kondensaattoria virranjakajaan ja kokeilin läpi jakajan kannen, pyörijän ja tarkastin kärjet, muttei tulille lähtenyt. Paikalle sattunut kaveri ystävällisesti veti bellan takaisin kotitallin eteen ja siinä kun aikani ihmettelin, niin totesin mukana olleen vaihtokondensaattorinkin olleen pimeä. Laitoin uuden ja heti heräsi eloon eikä sen jälkeen enää kiukutellutkaan matkalla.
Reilu 850km tuli mittariin ja mukavasti meni jälleen.
Yksi auto puuttuu vielä näistä kuvista:
Sellainen kävi ilmi, että jostain pääsee vuotamaan vettä sisään kuljettajan jalkatilaan. En ollut huomannut kun ei tuo useinkaan ulkona sateessa nykyään seiso, tallissa makaa ja aurinkoisella sitten ajellaan
Pitää etsiä vuotoa jostain, ovitiivisteetkin on vasta uusittu, en oikein tiedä mistä alkaa etsiä.
Alku matkaan meinasi tulla pieni hikka, kun n. kilometrin ajon jälkeen fiatti otti ja sammui suorilta jaloilta tien sivuun. Siinä sitä sovittelin uutta kondensaattoria virranjakajaan ja kokeilin läpi jakajan kannen, pyörijän ja tarkastin kärjet, muttei tulille lähtenyt. Paikalle sattunut kaveri ystävällisesti veti bellan takaisin kotitallin eteen ja siinä kun aikani ihmettelin, niin totesin mukana olleen vaihtokondensaattorinkin olleen pimeä. Laitoin uuden ja heti heräsi eloon eikä sen jälkeen enää kiukutellutkaan matkalla.
Reilu 850km tuli mittariin ja mukavasti meni jälleen.
Yksi auto puuttuu vielä näistä kuvista:
Sellainen kävi ilmi, että jostain pääsee vuotamaan vettä sisään kuljettajan jalkatilaan. En ollut huomannut kun ei tuo useinkaan ulkona sateessa nykyään seiso, tallissa makaa ja aurinkoisella sitten ajellaan
Pitää etsiä vuotoa jostain, ovitiivisteetkin on vasta uusittu, en oikein tiedä mistä alkaa etsiä.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tulee todennäköisesti ilmavirran mukana vesi konehuoneesta, A-pilaria pitkin ylös ja sieltä valuu lattialle.hankala kirjoitti:Sellainen kävi ilmi, että jostain pääsee vuotamaan vettä sisään kuljettajan jalkatilaan. En ollut huomannut kun ei tuo useinkaan ulkona sateessa nykyään seiso, tallissa makaa ja aurinkoisella sitten ajellaan
Pitää etsiä vuotoa jostain, ovitiivisteetkin on vasta uusittu, en oikein tiedä mistä alkaa etsiä.
Itse laitoin retkipatjasta palaset sinne A-pilarin eteen niin, ettei tuki pilaria vaan enemmänkin estää suoraan pilarin sisälle "tuulemisen".
Ne pilarithan on avoimet konehuoneeseen ja täten moinen on mahdollista. Tollavirityksellä loppui veden tulo sisälle (eikä 120km/h pohissut korvan juuressa enään niin paljoa )
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Pitääpä tutkia tuota tarkemmin. Mahtaisiko siitä mitään haittaa olla vaikka pilarien päät tukkisi alhaalta kokonaan? Eihän sinne periaatteessa pitäisi päästä vettä tms. sinne pilariin mistään?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
En kyllä tukkisi kokonaan, pääsee tuonne kertyvä kondenssivesi poiskin sieltä.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
En ehkä lähde tukkimaan kokonaan.
Tuo ongelma oli pahin kun auto seisoi parkissa kentällä tuolla kokoontumisessa, en huomannut että ajon aikana olisi erityisesti vettä tullut sisään.
Märkää tuli heti oven etureunan takaa lattiamatolle, vaikea ehkä paikallistaa. Ovitiivisteet ovat uudet, joten en usko että niistä tulee, mutta mitä jää?
Esim. pesussa ei vettä tule sisään kuin vähän etuikkunoiden yläreunasta, ei mitään ihmeellistä.
Olisihan se kiva kun voisi sateessa jättää auton pihalle, viime kesänä vettä tuli pelkääjän puolelta, mutta ei mitenkään merkittävästi. Nyt vuotaa kuskin puoli liikaa.
Tuo ongelma oli pahin kun auto seisoi parkissa kentällä tuolla kokoontumisessa, en huomannut että ajon aikana olisi erityisesti vettä tullut sisään.
Märkää tuli heti oven etureunan takaa lattiamatolle, vaikea ehkä paikallistaa. Ovitiivisteet ovat uudet, joten en usko että niistä tulee, mutta mitä jää?
Esim. pesussa ei vettä tule sisään kuin vähän etuikkunoiden yläreunasta, ei mitään ihmeellistä.
Olisihan se kiva kun voisi sateessa jättää auton pihalle, viime kesänä vettä tuli pelkääjän puolelta, mutta ei mitenkään merkittävästi. Nyt vuotaa kuskin puoli liikaa.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt tuli ebayn ihmeellisestä maailmasta tilattua maskiin keulakoriste, hunajakennomaskin fiat-merkki, laitoin petollisesti taas hunajakennomaskin, kyllä
Onhan se "vähän" huijausta kun on kirkkaat vilkut ja hunajakennomaski vm77:ssa, mutta minä tykkään, ei tämä mikään museopeli olekaan.
Onhan se "vähän" huijausta kun on kirkkaat vilkut ja hunajakennomaski vm77:ssa, mutta minä tykkään, ei tämä mikään museopeli olekaan.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
katsohan pilarien juuret tarkkaan. Etenkin B-pilarin juuresta voi murtua, kun ruoste syö sisältä päin ja kori elää.
Se voi kaatosateessa tehdä jonnekkin pienen lammikon ja ajamaan lähtiessä sitten puhaltaa sinne pilareihin ja valuu sieltä lattialle.
Ja älä tosiaan tuki kokonaan. Jokin ritelikkö/roiskeläppä eteen, ettei suoraa reittiä pääse puhaltamaan.
Se voi kaatosateessa tehdä jonnekkin pienen lammikon ja ajamaan lähtiessä sitten puhaltaa sinne pilareihin ja valuu sieltä lattialle.
Ja älä tosiaan tuki kokonaan. Jokin ritelikkö/roiskeläppä eteen, ettei suoraa reittiä pääse puhaltamaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Pitkästä aikaa pieni päivitys tännekkin:
Kesä alkaa olla ohi ja kesän tapahtumat tuli menestyksellä jälleen kierrettyä, tänä vuonna itse asiassa useampia kuin aiemmin.
Auto on toiminut koko kesän kuin kello, mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ajaa, mutta nyt syksyn myötä on alkanut horisonttiin kertyä tummempia pilviä.
Öljyä on alkanut kulua runsaasti, tai siis, ehkä n. 1 litra tuhannelle kilometrille, mutta se on paljon siihen nähden, että aikaisempina kesinä en ole öljyä joutunut juuri lisäämään,
vaikka viime kesänäkin kilometrejä tuli yli 7000.
Ja tuon lisäksi on öljynpaineen nouseminen alkanut kestää huolestuttavan kauan käynnistyksen jälkeen.
Taitaa olla koneremppaa tiedossa. Hyllystä kyllä löytyy männänrengassarjaa ja laakereita plus tiivisteitä, mutta kun ehtisi vaan joka paikkaan.
Yksi mahdollisuus on myös että talven aikana rakennetaan 1050 kone korvaamaan tuo, aihio on tallin nurkassa jo aikansa makoillut.
Vaan jos sen laittaa niin sitten on kyllä melkein pakko se 5-vaihteinen vaihteistokin laittaa ja se vaatii taas vähän runkopalkin muokkaamista. Ei mahdotonta.
Katsotaan nyt mitä tuon kanssa tapahtuu, vielä vähän aikaa kuitenkin olisi ajossa ennen talviuniaan.
Kesä alkaa olla ohi ja kesän tapahtumat tuli menestyksellä jälleen kierrettyä, tänä vuonna itse asiassa useampia kuin aiemmin.
Auto on toiminut koko kesän kuin kello, mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ajaa, mutta nyt syksyn myötä on alkanut horisonttiin kertyä tummempia pilviä.
Öljyä on alkanut kulua runsaasti, tai siis, ehkä n. 1 litra tuhannelle kilometrille, mutta se on paljon siihen nähden, että aikaisempina kesinä en ole öljyä joutunut juuri lisäämään,
vaikka viime kesänäkin kilometrejä tuli yli 7000.
Ja tuon lisäksi on öljynpaineen nouseminen alkanut kestää huolestuttavan kauan käynnistyksen jälkeen.
Taitaa olla koneremppaa tiedossa. Hyllystä kyllä löytyy männänrengassarjaa ja laakereita plus tiivisteitä, mutta kun ehtisi vaan joka paikkaan.
Yksi mahdollisuus on myös että talven aikana rakennetaan 1050 kone korvaamaan tuo, aihio on tallin nurkassa jo aikansa makoillut.
Vaan jos sen laittaa niin sitten on kyllä melkein pakko se 5-vaihteinen vaihteistokin laittaa ja se vaatii taas vähän runkopalkin muokkaamista. Ei mahdotonta.
Katsotaan nyt mitä tuon kanssa tapahtuu, vielä vähän aikaa kuitenkin olisi ajossa ennen talviuniaan.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Niin se vaan menee että pikku-fiatille koitti talviuniaika, taloon tuli uusi Punto ja vei ajan ja energian Siitä lisää tuonnempana.
Talven aikana pitää miettiä mitä, jos jotain, tehdään moottorin kanssa. Olen hieman taipuvainen ajattelemaan että sillä vielä ensi kesän ajaisi ilman suuria murheita. Pitää miettiä.
Joka tapauksessa, keväällä on pikku-fiat taas baanalla Nyt toivotellaan hyvää yötä ja kauniita unia talveksi peiton alla tallissa.
Talven aikana pitää miettiä mitä, jos jotain, tehdään moottorin kanssa. Olen hieman taipuvainen ajattelemaan että sillä vielä ensi kesän ajaisi ilman suuria murheita. Pitää miettiä.
Joka tapauksessa, keväällä on pikku-fiat taas baanalla Nyt toivotellaan hyvää yötä ja kauniita unia talveksi peiton alla tallissa.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
On taas tämäkin kapine herätelty, vaikka vähän menikin myöhään tänä keväänä. Muuta ei tarvinnut kuin laittaa akku paikalle ja vääntää avaimesta taas, kaikki toimii ja hyvin kukkuu.
Öljynvaihto pitää tehdä ja katsella vähän paikat läpi, sitten suunnataankin jo nokka kohti Saarijärveä ja 127 Summer Specialia. Katselin kartasta, että noin 6-6,5 tuntia saa matkaan varata suuntaansa ja tänä vuonna keikalle pitää lähteä ihan yksikseen
Öljynvaihto pitää tehdä ja katsella vähän paikat läpi, sitten suunnataankin jo nokka kohti Saarijärveä ja 127 Summer Specialia. Katselin kartasta, että noin 6-6,5 tuntia saa matkaan varata suuntaansa ja tänä vuonna keikalle pitää lähteä ihan yksikseen
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt on seiskaan iskenyt vika.
Summer Specialista kotiin ajellessa on ajovalot hävinneet jossain vaiheessa, pitkät toimii ja parkit toimii, muttei lähivalot.
En tiedä mikä on vikana, releen, sulakkeet ja polttimot katsoin kun en oikeen muutakaan keksinyt, molemmat valot samalla hetkellä pimeäksi.
Mikähän tässä mahtaa olla?
Onko kellään ollut samanlaista oiretta seiskassa?
Summer Specialista kotiin ajellessa on ajovalot hävinneet jossain vaiheessa, pitkät toimii ja parkit toimii, muttei lähivalot.
En tiedä mikä on vikana, releen, sulakkeet ja polttimot katsoin kun en oikeen muutakaan keksinyt, molemmat valot samalla hetkellä pimeäksi.
Mikähän tässä mahtaa olla?
Onko kellään ollut samanlaista oiretta seiskassa?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Haisisi pahasti maadoitus-vialta.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Valonvaihtaja viiksen taas minä ensimmäisenä tarkistaisin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Saako rele varmasti kosketusta?
Minulla omassa seiskassa joskus katoaa valot kun releen kannasta yksi liitin ruostunu/hapettunu.
Minulla omassa seiskassa joskus katoaa valot kun releen kannasta yksi liitin ruostunu/hapettunu.