Katoitko jollain suoralla ,esim teräs viivain ja valo.hankala kirjoitti:lohko oli ihan siisti, ei näkynyt siinä mitään jälkeä
127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
30 senttisellä teräsviivaimella juu, näytti tasaiselta. Kunhan sai kunnolla puhdistettua vanhoja tiivistejämiä pois ensin
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Auto on taas täydessä iskussa ja peiteltynä talviunille. Odotellaan vaan kevättä, että taas päästään tien päälle. Tuo kansipahvi olikin tämän ajokauden ainoa varsinainen ongelma ja sekin vasta kauden loppuun, eli hyvin meni kesä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt on Bellan talviunet nukuttu ja auto on taas kaivettu esiin ja tuotu talliin, ajokauden valmisteluihin.
Suuria ongelmia en odota, menihän tuo huollettuna ja vahattuna talviunille ja hyvin sieltä heräsi, edes akkua ei tarvinnut ladata etukäteen.
Tuossahan tuo on jo heti kylki ilmassa ja kumit pois alta. Päätin vanteet maalata ennen ajojen alkua. Ihan hyvä maali niissä oli, mutta se oli joku bilteman alumiininväri,
se näytti lähinnä väsyneeltä ja likaiselta omaan silmään, kun sitä pari kesää on tässä katsellut. Nyt tulee tilalle ihan perinteinen hopea.
Ensimmäinen valmiina.
Nyt sain idean että maalaan samalla renkaan kyljistä tekstit valkoiseksi, mutta en osaa päättää näyttäisikö se sitten hyvältä vai ei. Apuja saa antaa
Tässä vielä Photoshopilla tehty havainnekuva siitä miltä tuo temppu näyttäisi:
Ajoon tekisi jo mieli ja ilmatkin suosivat, niin äkkiä nippuun vaan nuo valmistelut ja baanalle
Suuria ongelmia en odota, menihän tuo huollettuna ja vahattuna talviunille ja hyvin sieltä heräsi, edes akkua ei tarvinnut ladata etukäteen.
Tuossahan tuo on jo heti kylki ilmassa ja kumit pois alta. Päätin vanteet maalata ennen ajojen alkua. Ihan hyvä maali niissä oli, mutta se oli joku bilteman alumiininväri,
se näytti lähinnä väsyneeltä ja likaiselta omaan silmään, kun sitä pari kesää on tässä katsellut. Nyt tulee tilalle ihan perinteinen hopea.
Ensimmäinen valmiina.
Nyt sain idean että maalaan samalla renkaan kyljistä tekstit valkoiseksi, mutta en osaa päättää näyttäisikö se sitten hyvältä vai ei. Apuja saa antaa
Tässä vielä Photoshopilla tehty havainnekuva siitä miltä tuo temppu näyttäisi:
Ajoon tekisi jo mieli ja ilmatkin suosivat, niin äkkiä nippuun vaan nuo valmistelut ja baanalle
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt on renkaat alla taas ja tämän kesän tyyli näyttää tältä:
Vielä kun saisi etujousista kierroksen pois, uudet jouset alla ja nokka korkealla
Vetoakseleista näyttäisi molemmista tiputtelevan vähän öljyä taas, kumit on uusittu viime keväänä ja silti vaan aina vuotaa.
Täytyy miettiä riittääkö motivaatio vaihtaa ne jälleen kerran, vai hyväksyykö vaan seiskan tyyppivian ja antaa olla.
Vielä kun saisi etujousista kierroksen pois, uudet jouset alla ja nokka korkealla
Vetoakseleista näyttäisi molemmista tiputtelevan vähän öljyä taas, kumit on uusittu viime keväänä ja silti vaan aina vuotaa.
Täytyy miettiä riittääkö motivaatio vaihtaa ne jälleen kerran, vai hyväksyykö vaan seiskan tyyppivian ja antaa olla.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Todella hienon näköinen. Vanteet myös. Ottaisin pois tekstit renkaista. Sitten se olisi Bueno
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Aikani tuossa noita tekstejä mietin, mutta päätin lopulta maalata ne kuitenkin. Täytyy nyt katsoa tottuuko silmä niihin vai putsataanko pois nuo.
Ainakin tuon nyt tunnistaa jos jossain näkee
Ainakin tuon nyt tunnistaa jos jossain näkee
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt on sitten virallisesti ajokausi avattu Jyväskylän Piazza Are:ssa. Oli hieno reissu ja paljon porukkaa.
Mittariin kiertyi vähän vajaa 700km lisää ja näin tuli auton toimivuuskin taas testattua, ajokausi jatkukoon siis
Onhan tuo seiska aika pieni auto isolle miehelle, mutta kyllä sillä mukavasti ajelee kun kaikki toimii ja aurinko paistaa
Mittariin kiertyi vähän vajaa 700km lisää ja näin tuli auton toimivuuskin taas testattua, ajokausi jatkukoon siis
Onhan tuo seiska aika pieni auto isolle miehelle, mutta kyllä sillä mukavasti ajelee kun kaikki toimii ja aurinko paistaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Taas on autoa tallilla "hipelöity" ja pientä murhettakin tuo on onnistunut aiheuttamaan.
Ilmaputsari ja öljyntäyttökorkki auki ja tällaista oli vastassa:
Taasko vuotaa kansi? Tulipa syksyllä laitettua tiiviste ja tutkittua lohko hyvin, mutta taisi jäädä itse kansi tutkimatta. Tietty testasin toki etteivät palotilat vuoda, mutta jotain hämärää tässä nyt on.
Kaasaria hypistelin hiukan ja laitoin atomeiksi, pesuun ja puhdistukseen ja takaisin kasaan, pitäisi taas kestää maileja.
Alkaa myös tulla murhetta näiden kiinalaisten kylkilistojen kanssa, alkavat repsotella kulmissa:
Aina on jotain pientä, listat saa pärjätä toistaiseksi ihan kaksipuolista teippiä lisäämällä. Laitoin noihin leveisiin kromilistoihin keskelle 5mm mustan raidan, teki näköä aika lailla paremmaksi ja äkkiä katsoen vastaa enemän alkuperäistä, siinä näet on musta lista keskellä ja molemmin puolin kapea kromiraita.
Ilmaputsari ja öljyntäyttökorkki auki ja tällaista oli vastassa:
Taasko vuotaa kansi? Tulipa syksyllä laitettua tiiviste ja tutkittua lohko hyvin, mutta taisi jäädä itse kansi tutkimatta. Tietty testasin toki etteivät palotilat vuoda, mutta jotain hämärää tässä nyt on.
Kaasaria hypistelin hiukan ja laitoin atomeiksi, pesuun ja puhdistukseen ja takaisin kasaan, pitäisi taas kestää maileja.
Alkaa myös tulla murhetta näiden kiinalaisten kylkilistojen kanssa, alkavat repsotella kulmissa:
Aina on jotain pientä, listat saa pärjätä toistaiseksi ihan kaksipuolista teippiä lisäämällä. Laitoin noihin leveisiin kromilistoihin keskelle 5mm mustan raidan, teki näköä aika lailla paremmaksi ja äkkiä katsoen vastaa enemän alkuperäistä, siinä näet on musta lista keskellä ja molemmin puolin kapea kromiraita.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Eilisen illan taas viettelin tallilla ja hiplailin pikku juttuja kokoon sieltä täältä.
Joku nerokas oli vetänyt valojen välille ylimääräisen johdon, siis rosvoliittimillä polttimon läheltä lähivalosta toiseen.
Tarkoitus jäi hämärän peittoon ja alkuperäiset johdot toimivat aivan hyvin. Liekö ollut jossain vaiheessa sähköongelmaa, niitähän ei yleensä Fiatissa ole.
Tuon otin siis pois ja oli rosvoliittimien jäljiltä myös juotettava alkuperäiset johdot yhteen, oli vain muutama säie enää ehjää johtoa jäljellä.
Tuolla kun valojen kanssa häärin muutenkin, niin samalla siistin vähän alkuperäisiä johtosarjoja. Repsottavat seiskassa aika minne sattuu alunperin, ei tainnut aikanaan olla niin väliä miten ne johdot vetää.
Moottoritilaa muutenkin siistin yleisesti, alkaa vähitellen olla siedettävä katsoa. Jäähdytin on melko uusi ja siisti itsessään, mutta flektin kehys olikin sitten koko hyvin pintaruosteessa,
sen puhdistin ja maalasin päälle Hammeritella. Joku taisi toisessa threadissä sanoa, että Hammerite ei nykyään ole lupaustensa veroista, täytyy toivoa että kestää. Vaihdan ehkä muihin tuotteisiin jatkossa.
Tuota mahdollisesti vuotavaa kantta täytyy nyt hiukan seurata. Ajattelin katsoa Kukonkoivun-reissun jälkeen mikä on tilanne, miten tuota vaahtoa kertyy ilmanputsariin ja öljykorkkiin.
Jos tuo vaahtoaminen jatkuu niin sitten menee ikävämmäksi. En millään usko että tiiviste vuotaisi, se on vaihdettu n. 1000km sitten ja vaikutti todella laadukkaalta. Lohkon suoruutta tutkailin teräsviivaimen ja valon kanssa, mitään ongelmaa ei ollut siinäkään. Eli ei jää kuin se itse kansi.
Kokeilin palotilojen tiiviyden ja kaikki olivat tiiviit, mutta muuten saattoi siis jäädä jotain huomaamatta.
Jäähdytysnesteessä ei näy öljystä viitteitä, eikä haise pakokaasu ainakaan nyt. Myöskään öljyssä ei vettä ollut niin että olisi silmällä erottanut.
Kuvia en valitettavasti muistanut taas kiireissäni ottaa, mutta laittelen niitä tähän kun taas pääsen tallille.
edittiä:
Meinasi unohtua että uuden ratin laitoin myös. Löysin vappuna Turun Seudun Mobilistit ry:n rompetorilta siistin puuratin ja kun tykkään puusta autossa niin ostin tietenkin sen. Ratti on 130:sestä ja on
jonkin verran "syvempi" kuin seiskan, mutta sama rihla. Tuosta seuraa se että nyt ratti on hiukan lähempänä kuskia ja ehkä hiukan ylempänä myös, toisaalta ohjausakselia hilppeineen on autossani jo käännetty alemmas muutenkin niin ei tuo haittaa. Ajoasento on todella lokoisa noilla Datsunin penkeillä ja uudella ratilla
Joku nerokas oli vetänyt valojen välille ylimääräisen johdon, siis rosvoliittimillä polttimon läheltä lähivalosta toiseen.
Tarkoitus jäi hämärän peittoon ja alkuperäiset johdot toimivat aivan hyvin. Liekö ollut jossain vaiheessa sähköongelmaa, niitähän ei yleensä Fiatissa ole.
Tuon otin siis pois ja oli rosvoliittimien jäljiltä myös juotettava alkuperäiset johdot yhteen, oli vain muutama säie enää ehjää johtoa jäljellä.
Tuolla kun valojen kanssa häärin muutenkin, niin samalla siistin vähän alkuperäisiä johtosarjoja. Repsottavat seiskassa aika minne sattuu alunperin, ei tainnut aikanaan olla niin väliä miten ne johdot vetää.
Moottoritilaa muutenkin siistin yleisesti, alkaa vähitellen olla siedettävä katsoa. Jäähdytin on melko uusi ja siisti itsessään, mutta flektin kehys olikin sitten koko hyvin pintaruosteessa,
sen puhdistin ja maalasin päälle Hammeritella. Joku taisi toisessa threadissä sanoa, että Hammerite ei nykyään ole lupaustensa veroista, täytyy toivoa että kestää. Vaihdan ehkä muihin tuotteisiin jatkossa.
Tuota mahdollisesti vuotavaa kantta täytyy nyt hiukan seurata. Ajattelin katsoa Kukonkoivun-reissun jälkeen mikä on tilanne, miten tuota vaahtoa kertyy ilmanputsariin ja öljykorkkiin.
Jos tuo vaahtoaminen jatkuu niin sitten menee ikävämmäksi. En millään usko että tiiviste vuotaisi, se on vaihdettu n. 1000km sitten ja vaikutti todella laadukkaalta. Lohkon suoruutta tutkailin teräsviivaimen ja valon kanssa, mitään ongelmaa ei ollut siinäkään. Eli ei jää kuin se itse kansi.
Kokeilin palotilojen tiiviyden ja kaikki olivat tiiviit, mutta muuten saattoi siis jäädä jotain huomaamatta.
Jäähdytysnesteessä ei näy öljystä viitteitä, eikä haise pakokaasu ainakaan nyt. Myöskään öljyssä ei vettä ollut niin että olisi silmällä erottanut.
Kuvia en valitettavasti muistanut taas kiireissäni ottaa, mutta laittelen niitä tähän kun taas pääsen tallille.
edittiä:
Meinasi unohtua että uuden ratin laitoin myös. Löysin vappuna Turun Seudun Mobilistit ry:n rompetorilta siistin puuratin ja kun tykkään puusta autossa niin ostin tietenkin sen. Ratti on 130:sestä ja on
jonkin verran "syvempi" kuin seiskan, mutta sama rihla. Tuosta seuraa se että nyt ratti on hiukan lähempänä kuskia ja ehkä hiukan ylempänä myös, toisaalta ohjausakselia hilppeineen on autossani jo käännetty alemmas muutenkin niin ei tuo haittaa. Ajoasento on todella lokoisa noilla Datsunin penkeillä ja uudella ratilla
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tämän päivän seikkailut sisälsivät auton kiillotusta ja vahausta, mutta myös konepellin myllytyksen vielä kerran. Alkaa loppua materiaalivahvuus konepellissä, mutta vielä saatiin matta kiiltämään.
Paljon kangasta suojana ettei koko auto olisi Fareclassa
Ja näin siinä sitten kävi:
Kiiltää ihan niin kuin maalipinnan kuuluisikin, muut osat autosta olivatkin jo parempia.
Paljon kangasta suojana ettei koko auto olisi Fareclassa
Ja näin siinä sitten kävi:
Kiiltää ihan niin kuin maalipinnan kuuluisikin, muut osat autosta olivatkin jo parempia.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Varaosapäivät tuli käytyä. Olihan hieno tapahtuma ja hieno ilma. Mukaan tarttui seiskan oikeanpuoleinen uusi vetoakseli, saisikohan nyt tiiviiksi kun ei ole uraa akselissa. Valitettavasti vasenta ei löytynyt, myyjä muisteli että sellainenkin oli kuormassa joskus ollut tosin.
Pieni harmi matkalla tuli kuitenkin myös, kuskinpenkin kiinnitys kiskoon irtosi, luokkatoman hitsaukseni takia varmaan. Meinasi olla kiikkerää kotimatkalla. Kiilasin vararenkaan penkin taakse niin pysyihän se pystyssä kotiin asti Tänään tuli korjailtua tuo ja muutenkin parannettua kiinnityksiä. Myös väsyneeseen selkänojaan koitin palauttaa vähän pehmustetta samalla.
Pieni harmi matkalla tuli kuitenkin myös, kuskinpenkin kiinnitys kiskoon irtosi, luokkatoman hitsaukseni takia varmaan. Meinasi olla kiikkerää kotimatkalla. Kiilasin vararenkaan penkin taakse niin pysyihän se pystyssä kotiin asti Tänään tuli korjailtua tuo ja muutenkin parannettua kiinnityksiä. Myös väsyneeseen selkänojaan koitin palauttaa vähän pehmustetta samalla.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kerkisinpä bongaamaan tämän kun olit ilmeisesti juuri poistumassa paikalta. Olipas kyllä perhanan nätti Seiska. Väri pääsi hyvin oikeuksiinsa auringon paisteessa
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?