Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Nipa kirjoitti:Vaihdoin X:n kaasarin,jos vapuksi saisi liikenteeseen. Akku kiinni. Laturin johto paloi liitoksesta poikki. Startti ehkä pyöritti konetta, lamppuluukut ei aukea. Kiitos ja tallin ovi kiinni.
Motivaatio autoihin, töihin ja kaikkeen täysin kadoksissa.

Mullakin on tullut samanlaisia hetkiä.

Muista että luukkulamput eivät aukea, jos pitkät on käännetty päälle, pari kertaa olen miettinyt että nytkö näihin releistyksiin pitää perehtyä ja aina syynä on ollut väärässä asennossa oleva valoviiksi.

Mulla oli monta vuotta latausongelmia ja lopulta laturinjohto lähti ihan kevyesti irti liittimestään, siinä liitoksessa oli ollut koko latausongelmien syy vuosikaudet.

Jos startti on entinen, niin mulla pitäisi olla ainakin yksi irrallaan.

Äksä odottelee vielä tallissa, jos sitä lähipäivinä kokeilisi lähteekö se käyntiin...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

wellu kirjoitti:Autodocin "STARK" -laatuvalmistajasta ei löydy mitään tietoa mistään.

Meni itellä boikottiin koko puulaaki. Alvadi tai aeromotors.
Aeromotrs on jees. Useampi paketti tilattu eikä väärää tavaraa tullut. Nykyisin saa renkaitakin. Ja Hinnaltaan kyllä edullisin.
Bravoon takajarru korjaussarja 2,8€, öljy filtteri oli yli 2€, raitis ilma tais olla vähän vajaa 3€. T10 5w polttimo 0,1€ :lol:
Bravo t-jet
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Oon ootellu tässä huolto-osia saapuvaksi aeromotorsilta pakettiautomaattiin. Ei vaan saapumisilmoitusta tule vaikka paketti on vissiinkin oulussa jossain paikassa käynytkin ja nyt se on turussa.
Kolmas kerta kun aeromotorsilta tilasin ja jäi mahollisesti viimekseksi. Onneksi auton huoltoon on vielä kymppitonni matkaa, niin ehtii tilata vaikka saksasta. Sieltä osat tulee nopeesti yleensä.

Mitenhän tuolta saa ennakkoon maksetut rahat takasin? Asiakassivuilla ei ole peruutusmahollisuutta.

Delivery status
Date Time DPD parcel centre Parcel status-
08.04.2019 23:29 Turku (FI) In transit.
04.04.2019 03:59 Oulu (FI) At parcel delivery centre.
03.04.2019 12:01 Vantaa (FI) In transit.
02.04.2019 23:22 Lehmja küla (EE) ... In transit. Parcel in preparation for transport.
02.04.2019 23:22 LEHMJA küla , Ra ... In transit.
02.04.2019 22:42 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

^ mulla kävi yhdessä tilauksessa silleen että oli aukaistu pakkaus venttiilinnostimia ja yksi puuttui. sähköpostilla otin yhteyttä ja kyllä sieltä pian vastattattiin (englanniksi) ja kysyttiin haluatko rahat vai lähettävätkö puuttuvan osan, ja osa tuli viikon kuluttua. Tuo nyt vaikuttaa kuljetusliikkeen sähläykseltä että siitähän ei tiedä...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja jarikin »

TfP-Motors kirjoitti:^ mulla kävi yhdessä tilauksessa silleen että oli aukaistu pakkaus venttiilinnostimia ja yksi puuttui. sähköpostilla otin yhteyttä ja kyllä sieltä pian vastattattiin (englanniksi) ja kysyttiin haluatko rahat vai lähettävätkö puuttuvan osan, ja osa tuli viikon kuluttua. Tuo nyt vaikuttaa kuljetusliikkeen sähläykseltä että siitähän ei tiedä...
Siltä alkaa ehkä vaikuttaa. Otin selvää niin DPD on vissiin vähä niinku sama kuin PostNord ja Postnordin kanssa olen joka kerta saanut tapella ja kaivella että missä paketti on menossa ja matkahuollossa (johon postnordin paketti monesti saapuu) sanoa moneen kertaan että käykää nyt kahtomassa onko se oikeasti hyllyssä vaikken ole saanutkaan mitään saapumisilmotuksia. Ja hyllyssähän se on sitten ollut. Pakettiautomaatin kanssa on vaan vaikeampi keskustella..
Kaksi edellistä tilausta Aerolta on tullut ihan ok perille ja nopeasti, mutta ne tulikin eri paikkaan. Nyt oli mahollisuutena valita pakettiautomaatti lähikauppaan ja valitsin sen koska se yleensä on helpoin tapa noutaa maksettu paketti ja tuo lähikauppa on tälläkertaa vieläpä työmatkan varrella. Noh, oottelen mihin se paketti turggusest kulkee.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kai osittain tännekin kallistuu.. jos ei oo emännältä mitään koskaan saanut niin nyt flunssan ainakin. Silti töissä on käytävä. Aamulla ajoin vielä Hyrylään ostamaan autotraileria, mutta myyjä valehteli puhelimessa omapainon sata kiloa pieleen, eli turha reissu. Paluumatkalla otin ylimääräisen selfien. Turun suunnalla toinen kärry mitä piti lähteä vielä töiden jälkeen katsomaan, niin autosta vikavalo tauluun ja nilkuta kotiin. Sain tuossa purettua EGR:n, on delphin valmiste liekö joskus vaihdettu, ei olisi ollut yhtään jumissa mutta kääntövipu murtunut irti moottorin akselista. Motonetissa 259 ja lieneekö sama delphi, pitää kysellä muualta.

Tarvitsisi vaan isomman pakun äkkiä takaisin ajoon, kun yksi trailerin tarkoitus olisi ollut hakea viimeisin hankinta kotiin. Se kai on sinänsä hyvä uutinen, että ostin Yanmarin 1,5 tonnin minikaivurin. No onhan se melkein 20 vuotta vanha ja pientä fiksiä... tilikin tyhjeni kummasti mutta lupaavasti alkanut Suomen kovimman lapiomiehen tittelin tavoittelu saa omalta osalta riittää, ei ole aikaa eikä kestä terveys. Kyllä tuolle konelapiolle käyttöä riittää...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

V*ttu, kun ei ole momenttisauvaa tai sitä ei osata käyttää.
Näiden tuhojen jälkeen saavat rasvanäpit itse avata pultit. :twisted: :twisted:
E: Sen verran synninpäästöä pajalle että pultit olivat pureutuneet vanteen alumiiniin. Toinen AR159:n omistaja kertoi omassaan olleen samat oireet.
Liitteet
20190423_171655.jpg
20190423_171655.jpg (446.08 KiB) Katsottu 2756 kertaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Olisikin patonkia, mutta kun puut raiskaa imusarjaa siitepölyllään. Ei tarvitse pitkään olla ulkona, kun tuntuu että on vetänyt nenään jotain likavettä ja pölyä. Mitähän olisi, jos ei olisi nenäsuihke käytössä... Ei oikein tee mieli olla pihalla, vaikka olisi hieno ilma.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Nipa kirjoitti:V*ttu, kun ei ole momenttisauvaa tai sitä ei osata käyttää.
Näiden tuhojen jälkeen saavat rasvanäpit itse avata pultit. :twisted: :twisted:
E: Sen verran synninpäästöä pajalle että pultit olivat pureutuneet vanteen alumiiniin. Toinen AR159:n omistaja kertoi omassaan olleen samat oireet.
Hep. Tuttu ilmiö itselleenkin. Olen kanssa noihin hylsyjä halkonut vaikka ihan itse olen kiristänyt ja kohtuudella. Nykyään käytän noissa sellaista sitkasta vaseliinia. Jos hieroo etusormen ja peukalon välissä niin rihmat venyy sen vaaksan mitä sormissa liikevaraa on. Kierteestä viis, mutta se kartio pitää penslata vaseliinillä. Juuri eilen heitin kesäpyörät alle ja jokainen pultti aukesi kevyesti käsin :thumb:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Kuparipastalla käsitelty joka pultti.
Sukkahousupyöräilijät tunkevat patonkia imusarjaan. Keltaisella viivalla rinnakkain, näkyvyyttä noin 15 m. Rajoitus 80.
Löysätkää spandexeja, ehkä ajatus sitten kulkisi.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Stefa kirjoitti:
Nipa kirjoitti:V*ttu, kun ei ole momenttisauvaa tai sitä ei osata käyttää.
Näiden tuhojen jälkeen saavat rasvanäpit itse avata pultit. :twisted: :twisted:
E: Sen verran synninpäästöä pajalle että pultit olivat pureutuneet vanteen alumiiniin. Toinen AR159:n omistaja kertoi omassaan olleen samat oireet.
Hep. Tuttu ilmiö itselleenkin. Olen kanssa noihin hylsyjä halkonut vaikka ihan itse olen kiristänyt ja kohtuudella. Nykyään käytän noissa sellaista sitkasta vaseliinia. Jos hieroo etusormen ja peukalon välissä niin rihmat venyy sen vaaksan mitä sormissa liikevaraa on. Kierteestä viis, mutta se kartio pitää penslata vaseliinillä. Juuri eilen heitin kesäpyörät alle ja jokainen pultti aukesi kevyesti käsin :thumb:
Joo ja pajoilla on se , että jos et vedä kunnolla kiinni , niin sitten ne renkaat irtoo kun ei kuitenkaan jälkikiristetä ja syy on pajan.
Lähti rengas irti ajossa , jaa missä vaihdoit renkaat no siellä pajalla. jne...
Eli meillä vedetään renkaat kiinni niin , että pysyy ja harrastelijat voi sitten tulla vaihtamaan ne uudestaan jos ei itse saa auki.
Jengat pitää rasvata ettei ne tuhoudu, mutta tosiaan se kartio jumittaa ja rasva auttaa siinäkin.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ja jos sinne aluvanteeseen on laitettu peltivanteeseen tarkoitettu pultti niin kyllä puree. Ei se sinne vanteeseen muuten pojat uppoa se pultti jäystettä tehden.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ompa sitä saanut valitusta kun on ihan siihen 120Nm kiristänyt, kun asiakas oli tottunut että saa pultit auki helposti auton omalla 20cm avaimella. Harvoin kunnon aluvanteet edes jälkikiristyy tuon 120 jälkeen, toisin kuin sellaiset paksut joita oli joskus 80-luvulla jotka lämpöeli niin paljon ettei meinannut pysyä pultit kiinni lainkaan.

Mutta ikinä (vielä) ei ole hylsy hajonnut noissa hommissa, ei edes kiinalainen perushylsy. Sitten on jo piukassa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
viiat
Viestit: 342
Liittynyt: 28.10.2004 16:16
Paikkakunta: Jkl

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja viiat »

Itse olen aina nuo renkaanpultit kirinyt ihan sillä perus räikällä, jossa on joku 30 - 40 cm varsi ns. "rannemomenttiin" kaksin käsin vääntäen. Silloin tällöin, kun purkki sattuu käsillä olemaan, suihkautan pultteihin jotain liukastetta. Viimeksi se oli aseöljyä. Ikinä ei ole tarvinnut jälkikiristää pultteja ja kokeillessa ne on ollut kiinni.
Olen myöskin saanut pultit auki ihan samalla vehkeellä ja metodilla kuin kiinnikkin.
Nyt tosin kesärenkaita vaihtaessa meni takarenkaiden pultit liian syvälle ja jarrurummusta alkoi kuulua naputus.
Sipaisin rälläkällä hiomalaikalla pultin päitä ja ongelma poistui.
Tiijä sitten miksi nuo vanteet tuollein "tyssääntyy" , että pultit menee vuosi vuodelta hieman syvemmälle, mitä lie purkka-alumiiinia materiaali vai onko ranteessa liikaa ruutia :mrgreen:
En mikään pulttiexpertti ole, mutta ihan aluvanteen pultteina nuo mulle myytiin ja siltä ne näyttääkin.
Talvirenkaiden aluvanteiden kanssa ei ole moista ongelmaa ollut, vaikka ne on pyörineet jo vuosia vaikka minkä vehkeiden alla kesäisin & talvisin.
Mitä isompi vika, sitä isompi leka!
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Sain kouvostoliitossa pysäköintivirhemaksun. Ei ollut parkkikiekkoa. Kyseessä kuolevan kauppakeskuksen katolla oleva parkkialue jota kouvostoliiton pysäköinninvalvoja valvoo.
Kuva otettu ajoluiskasta katolle. Heti katolle saapumisen jälkeen 90° käännös vasemmalle.
Sisääntulossa ei mainintaa parkkikiekon käytöstä. Päivän arvoitus: Etsikää maininta jossa ilmoitetaan kiekon käyttöpakko.
Valitanko... :lol: :lol:
Liitteet
Parkkisakko.jpg
Parkkisakko.jpg (297.92 KiB) Katsottu 2264 kertaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Vastaa Viestiin