Uno turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kyllä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Kyllä.
Tarviitko rounduppia?
Tarjoon ilmaista dynoaikaa jos saat tänävuonna ajoon... SIis uunoon..
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Houkutteleva tarjous ja kiitos.

Tässä ei ehdi. 24 h riittäisi oikeinkin hyvin jos ei tarttis nukkua. Tässä pyörität korjaamoa ja iltasella korjailet keikkahommissa työkoneita. Eli jos meinaa edes 7 h tuntia niin ei ehdi. Ja liika painaminen imaisee aika kivasti mehut pihalle eli kun tulee helpompaa töissä laiskottaapi.

Siirsin minä uunoa pikkuisen sivummalle niin ne korjaamani helmamuovit meni päreiksi. Voin muuten sanoa että tympäisi aikas lailla...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Askartelin lohkon päälle kannen ja pukit.
Naputin vesimarkat paikoilleen laakerilukitteen kera.
Sommittelin jakopäätä, tosin hihnaa en löytänyt.
Samoin sommittelin vesipumpun paikoilleen.
Pitäisi pikkuisen siirtää moottoria vielä vasemmalle että vesipumpulla on kivat tilat tai sitten antaa vasaraa pelteihin.
Kehiteltävä jonkinmoiset moottorikannakkeet. Kai sinne sitten jotain keksii vaikka ahdasta onkin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Askartelin lohkon päälle kannen ja pukit.
Naputin vesimarkat paikoilleen laakerilukitteen kera.
Sommittelin jakopäätä, tosin hihnaa en löytänyt.
Samoin sommittelin vesipumpun paikoilleen.
Pitäisi pikkuisen siirtää moottoria vielä vasemmalle että vesipumpulla on kivat tilat tai sitten antaa vasaraa pelteihin.
Kehiteltävä jonkinmoiset moottorikannakkeet. Kai sinne sitten jotain keksii vaikka ahdasta onkin.
Ei voi olla ahdasta , niin pieni konekin.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Isompi on mitä teecee vaikka kuutioita vielä olekaan kahtalitraa. Teecee tuonne meneekin nakkaamalla.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Soho-pohjainen 16V?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Isompi on mitä teecee vaikka kuutioita vielä olekaan kahtalitraa. Teecee tuonne meneekin nakkaamalla.
Menee menee , mut turbon kanssa onkin ahtaampaa , kun se on etupuolella. :thumb:
Tuossa sohlo pohjasessa on se ongelma kun ei mahdu kaaveliin kunnon kytkintä.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu sohlopohjainen on.
Kyl sinne saa kunnon kytkimenkin kun teettää. Tää on noin kymmenen kertaa koo yrvempi rakentaa mitä teecee. Turbollekaan tilaa tuolla koneen takana ja imusarjaa saa mitenkään järkeviin mittoihin ja kansikaan virtaa ja ja ja.
Mut tämä on nyt sit mun neljäs sohlopohjainen 16 vee turbolla ja ihan ok nää liikahtaa pienillä paineilla varsinkin jos sohoon vertaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Juu sohlopohjainen on.
Kyl sinne saa kunnon kytkimenkin kun teettää. Tää on noin kymmenen kertaa koo yrvempi rakentaa mitä teecee. Turbollekaan tilaa tuolla koneen takana ja imusarjaa saa mitenkään järkeviin mittoihin ja kansikaan virtaa ja ja ja.
Mut tämä on nyt sit mun neljäs sohlopohjainen 16 vee turbolla ja ihan ok nää liikahtaa pienillä paineilla varsinkin jos sohoon vertaa.
Otany ees jonkun näkönen foto miten hirveen ahdas se nyt sit oikeen on.. :roll:
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sovittelin jotain croman vetoakselia oikeallepuolen. Pikkuisen liian pitkä pirulainen. Sitten huomasin seatin laatikon ja hetken mittailtuani totesin että taitaa noin kymmenen milliä olla lyhyempi eli eikun irti. Eipä mitään. Poori pienempi sitten tuossa että ei onnistu. Seatin oma vetonivel taas on hieman isompi eli ei mahdu olka-akselin sisälle.
Uusin kuitenkin töissä oikeanpuoleiseen olka-akseliin laakerin. Vasen olka-akseli on jossain kadoksissa että sekin pitäisi löytää jostakin. Olen ko laakeripesät joskus 20 vuotta sitten lasikuulapuhaltanut ja maalannut ja vielä aika ok näköiset vaikka jonkun vuoden ihan ajossakin olivat. Mutta juu taidan mennä mallaamaan nuita isompia jarruja vielä toviksi. Tuskin ne sinne kummiskaan sopivat...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Noin 265 mm. levy menisi suoraan tipon jarruilla uunon olka-akseliin. Ulkomuistista niin sellaista ei ole wolkkarin valikoimissa kylläkään että 255 tai 280 on vaihtoehdot.
Sitten tipon jarrusatulan männät on vaan aikapaljon suuremmat että toi jarrupolkimen liike saattaa tulla vastaan. Uunon omilla satuloilla ei kande laittaa 280mm levyä kun tarvitsee kuluttaa jarrupaloja jotta sopii satulan kitaan uudet osat. Jos ei riitä tuotto uunon jarrupääsylinterissä niin jotain pitää sitten keksiä.. Muistaisin vain että olen croman satulat fireuunoon sovittanut ja kyllä se hyvin toimi...
Noh kokeilemalla selviää mutta tarvitsee varmaan jarrutehostin hivenen alipainetta et näkee kuinkahan syvälle poljin painuu...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Turbon osia kö tarkoitat, 22mm pääsylkky ja olka-akselit.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Viren pääsylkky ja urpon olka-akselit.

Pitänee kysyä saako aadeelt turbon pääsylkkyä. Turbon lyhyemmät etuiskarit sai...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ei sinne löydy sopivan mittaista vetoakselin pätkää. Laitan pienen jatkon sisemmästä vetonivelen pätkästä. Plaanissa madaltaa kymmenisen milliä niin sopinee paikoilleen. Sorvilla ei saa suoraa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin