Fiat 1200 TV trasformabile

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kauhia tuuri. Jakkarat mahtu paikalleen. Kääntyvätkin. 2mm sisään toleranssin tosin tähtäsinkin kun tiesin jotta ahasta on.
Kohta pääsis tekeen sitä ainoaa mikä on lapasessa....verhoilu. Ovien kasaaminen täysi painajainen kun joutuu tekemään osan kiskoista yms....KuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ai kyllä minun mielestä jo nuo jakkarat näyttää sellaiselta painajaiselta että jäisi minulta tekemättä.. :thumb:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Joo ikävät penkit tehdä. Naurettava tuntimäärä menny ja vielä menee.
Mut vastatuuli senkun kovenee. 5.20 renkaat on niin korkeat että hipoo lokarin etureunoja. Etsin siis sprint classic 135 14 renkaat. Joka siis vastaava euromitta.... Kyllä näyttää pahalta. Ostakaas joku ajamaton vredesteinin setti. Mä tarviin jostain rättirenkaat sittenkin. Navat saan 2 viikon Päästä. Nyt on vain Toivottava että 5.20 koko pyörii hieman leveämmällä raidevälillä.... Nii ja kun jostain löytyis järkirahaan nuo harvinaisen kokoiset rätit..Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kummajaisemme etenee hissukseen.
Koneen sain jo paikalleen. Vaihteistoon pitää viel vaihtaa peräkappale joka jo matkalla onneksi jo kohti kymeä.
Kovin on paljon rikki osia ja vaikka ehjää käytettyä ostat niin sutta tulee maailmalta.


Penkkien runkoihin nakkasin orikinaalin punaisen sävyn. Tosin kahtaan kertaan. Kuvan eka pinta kiilti liikaa. Sopivan kurttunen tuli että näyttää aidolta elämää nähneeltä.[emoji16]
Tuulilasi piti viedä liikkeeseen viimeistelyyn jotta menis paikalleen. Sellaisenaan ei mitään toivoa.

Verhoilutyö on vaikea. Materiaali ,tuo ruutukuosi on tarpeeksi lähellä originaalia. Värit kuten alkuperäisessä. Ompelin piiputukset tehtaan mainoskuvien mukaan.
Melkoinen terehässäkkä koko jakkara. Jos nämä onnistuu edes välttävästi niin lopputulos on ensivaikutelmissa melko härski.

Sivuikkunoiden kromilistat piti kaikki tehä uudet. Viikkasin rosterista ja kiillotin. Vasersin niiteillä tiivisteet kiinni.KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Tästä minä pidän. Vetturen merkki meni heittämällä paikalleen.mutta ans olla jos jossain on kierre. Järestään paskana.
Liekö amerikassa tapana väkisin sovittaa autoon amerikan laatua edes mutteritasolla.
Löysin italiasta oikean radion. Ei tuota uskalla kytkeä mutta ompahan nätisti paikallaan.KuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Kake »

Uurastus palkittiin: https://classicmotorshow.fi/nayttelyn-a ... uolimatta/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onnittelut vielä ansaitusta palkinnosta!
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kiitos Kake.
Olihan se kiva saada paketti jollain tavalla kasaan ja ihmeteltäväksi. Kovasti ihmeteltiin miten tämä on keritty saada näin pitkälle mutta mikäpä tehdessä kun vaimo on täysillä mukana. Putsaili moottorin osia ja leikkeli ovipahveja. Uskaltipa jopa tarttua ompelukoneeseeni ja teki mattoja.Töistä tallille ja väliin pauketta riitti lähes puolille öin.
Vielä on tekemistäkin. Jarrujen viimeistely ja kardaaniropleema. Autossa oleva kardaani on liian pitkä. Kattoo ny miten ratkeaa tuo rasti.
Hitto kun hukkasin nuo tekemäni nuppien akryylit.
Sähellys jatkuu. Päivittelen kun jotain tapahtuu....KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Iltaa. Hieman teettää työtä jotta laitteen tielle saan.löysin viimein 4 kpl jarrujen säätö kappaleita korvaamaan kuvan poistamani säätömuppalat. Lähes kaikki niistä luokattomasti itse tehtyjä.yksi oli jopa pyöreä eli ei edes säädä mitään. 4 täytyy näköjään teettää sorvarilla.
Tarvitsen vielä putken jarrunestesäiliöltä pääsylinteille. Ei löydy putkea mistään. Oulun trasformabileä kävin katsomassa. Upea tulee Oulun autosta. Kuvassa ajovalon takaosa jossa yhdistettynä remppavalo. Hieno idea italialaisilta.

Kattoa pitäisi ruveta tekemään.
Kahvaa katon käyttämiseksi ei ole joten leikkasin 12mm teräksestä muutaman aihion ja läksin rälläköimään. Tulee ihan itte tein näköne mutta kromi päälle niin viisas ei virka.KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja 100D »

Minulla on uusia jarrujen epäkeskosäätöjä, voin mitata ja kuvata illalla jos sattuisivat olemaan sopivan kokoisia. 0400748138/Lauri
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Heikki 72 kirjoitti:Tarvitsen vielä putken jarrunestesäiliöltä pääsylinteille. Ei löydy putkea mistään.
Projektia seuranneena en usko tämän olevan pysäyttävä ongelma. Oikean osan ulkonäkö lienee tiedossa, mutta ellei ole, tämmöisen ovat tehneet Lancia Flaminiaan vastaavaan paikkaan - erilainenhan se on, mutta "tyylillisesti" lienee jotain saman tapaista:
IMG_20190705_203426.jpg
IMG_20190705_203426.jpg (90.29 KiB) Katsottu 6960 kertaa
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Jep tuo putki on periaatteessa kuinjarruputki mutta kokoa ei ole saatavilla eikä uusia päitä löytynyt kylältä.. Vanha putki on tallessa mutta Kurtussa.
Messinki putkesta saattaisi onnistua jos kunnolla hehkuttaisi päät että saa nätiksi.
Sen sijaan hävitin tyystin h moottorin oljyputken . Se joka oranssilta suodattimelta matkaa lohkon kylkeen startin viereen. ADHD koheltajana otin tietoisen riskin ja minin moottorin tekeminen samaan aikaan kostautui nyt putken katoamisesta. Taisi mennä jätekuormaan....
Jos tuollainen putki löytyy joltain niin kiekaiskaa.


Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Niin ja jos jollain on jarrukenkiin näitä kohdistajia niin huutaja kovaa. 10 kpl puuttuu. Sorvaahan nuo mutta kauhia homma .Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Siis onko tämä taas yksi susiostos saapasmaasta vai onko jossain fiatissa laatikon kiinnike reijiltään epäkeskeinen?

Tuo käsijarrun välittäjätanko oli ebay kuvassa täysin muodossaan ja säädettävissä. Liekö postin täti hitsannut ja murjonut....

Aina pitäs ite tehä kaikki......

Ps. Ostetaan kantti fiatin rullaava alusta ja mielellään kutos tekniikka.
En tartte muuta.

Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Heikki 72 kirjoitti:Niin ja jos jollain on jarrukenkiin näitä kohdistajia niin huutaja kovaa. 10 kpl puuttuu. Sorvaahan nuo mutta kauhia homma
Mistä keskittäjistä oli kyse? En taaskaan ymmärtänyt kuvaa, vaikka se tuhannella sanalla puhuukin.. Joskus juteltiin kait jarrusylintereistä ja niistä puikuloista jota tulee kengän ja sylinterin väliin.

Tuolla on sylinterit jotka sopii T-mallin pakuihin ja Multiplaan, jossa on noi alumiinikengät ja niissä sylintereissä tulee irtopuikulat mukana jotka kuvassa paikoillaan.

https://www.saminosat.net/tuotteet.html?id=38960/
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Mulle kuuluu tuollainen kuvan kohdistin. Noita ei saa mistään näköjään . Nou hätä. Sorvi pyörii jo.
Samoin etäisyyden säätäjät saan valmiiksi tällä viikolla.
Se öljyputki lohkosta oranssiin suodattimeen saattoi jo ratketa. Kulmaliitin ja helmillä 6mm putkea. Kääntele muotoon jarruputken kääntäjällä. Sika ahdas mutta minkäs teen kun hukkasin org. Putken. Banjossa tosin ei ole reikä sen suurempi.

Orkkis syyläri on paikattu ja kaasutinkin on nyt kunnossa. Pitää vielä keksiä kuinka auton starttia käytetään. Solenoidi startti pitäisi saada toimimaan vaijerilla. Kunnostin h moottorin startin. En raaskinut ostaa vielä oikeeta starttia.

Äänitorvi. Sitä mulla ei ole.Kuva

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin