Fiat 1200 TV trasformabile

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Hollejns
Viestit: 37
Liittynyt: 30.09.2016 14:30

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Hollejns »

Voin muistaa väärinkin, mutta eikös nuolen pitäisi osoittaa männässä eteenpäin(jakopäähän). Kannattaa varmistaa.
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Kettuillakseni kysyin myyjältä joka näitä teettää. Ohjeisti nuolen ilmoittavan koneen pyörimissuunnan. Nuolen joka on siis tapin suuntainen. Astetta hankalampi asennus luvassa[emoji16]

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Heikki 72 kirjoitti:Niin tuohon merkkiin meinasin valaa pronssista puuttuvan. Aikanaan haaveilin hopeasepän urasta ja pakin pohjalta löyty koruvahaa.... Muoto alkaa löytymään.
Tämä onkin mielenkiintoinen homma. Itsekin pitäisi tuollainen kaunokirjoitusteksti kopioida. Sinkkipainevaluaihio on rokolla ja murtunut monesta kohtaa, ja loputkin kohdat on todella hauraita. Liimalla se on jo kasassa, mutta ei todellakaan tule kestämään hiekkamuottiin naputtelua, joten meinasin, että tekisi kipsimuotin, uunittaisi kuivaksi ja kuumaksi, ja valaisi messingistä. Messingin lämpö pitäisi vielä olla ok hyvin kuivatun kipsimuotin kanssa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Joo kipsiin on hyvä valaa.kun saan tuon jatkopalan malliinsa niin vien kultaseppäkaverille. Katotaan sitten miten jatkuu. Italiassa on yksi vastaava hyväkuntoinen myynnissä 150e.
Tyhmää päästä helpolla.
Mutta tää kromausta varten hinkkaus on aivan hullua. Pienellä syöpymällä kauttaaltaan. 6 tuntia tänään hionut ja takapuskurista puolesta on hiottu syöpymät pois .
Lähtökohta alla.Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Läpeensä piloilla ollut ratti keräilee vielä lakkakerroksia päälleen. Ei siitä häävi tule mutta toimiva. Räpetämäni akryylinpala sai uriinsa 23 karaatin kultauksen. Tämä osa sentään on siisti. Kiitos Diego.KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Toinen...tai kolmas iso moka oli luottaminen myyjään että ympäriverhoillut istuimet sisältävät aidot rungot. Toimihan kääntömekanismi jne.
Kissan viikset. Tällaisia penkkejä etsii ja jonottaa moni Theon mukaan eli jäänee ebay ylläri kokemati. Ekassa kuvassa vasemmalla Wihannon Antin lainaama istuin. Vieressä meidän. Sileää sinkittyä peltiä. EtuReunaan on käännetty u käännös. Johon upotettavaan hamppuun tms. Naulataan nauloilla verhoilu kiinni. Takapinta jää kiiltavälle maalille.
Mutta onneksi on alkup. pyöritysmekaniikka. Olivat sentään sen säästäneet.

Vasaraa vaan. Eikös se pelti taivu kun oiken kovaa hakkaa. Pitikin olla joka suuntaan kaareva.KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nyt on oikeaa meininkiä! :thumb:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Hän on palannut.
Ihan onnistunut maalaus.Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Olenkohan taas isomman ongelman äärellä. Koneemme joka siis taas koneistamossa, ei oikein Etene. Kansi on valmis ja fiilistelin ja stekkasin jotta teen kiinnikkeet putsarille venakoppaan. Kone h mallia imusarjaa myöten.kuvasta nälee että korko Ei oikein natsaa. Joko ilmusarja on about 3 cm liian korkea tai kansi matala. Jos imusarja on liian korkea niin ei mee luukku kii. Onko imusarjoja tai koppia eri korkuisia?KuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Olikos varaosaluettelossa riittävän hyvä kuva, että voisi arvioida onko tämä imusarja korkeampi? Tai oikeastaan jo se, jos siinä on kuva imusarjasta kertoisi, että Trasformabilessä on eri imusarja kuin berlinan 2-kurkkuisessa.

Menee vähän rumaksi, mutta tuli mieleen että twincamissa on imusarja joka menee suht vaakasuoraan. Ja Tigillä saa tehtyä kaikenlaista...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Moro. Imusarja on erilainen 1100 tv mallissa ja 1200 tv mallissa. Molemmissa omanlainen . alla ylempi kuuluu ykkössarjaan. Alempi 1200 tv malliin.
Ei nuokaan matalilta näytä. Onko tuo venakoppa sitten korkeampi. Hitto kun konepiti viedä takasin koneistamoon nokja akselin takia. Kestää kotvasen saada sekin nippuun ja sovitukseen....KuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Eli imusarja on erilainen kuin 103h tai d. Malleissa. Nyt tiedän että imusarja on aika oikean korkuinen. Nyt epäilen että kaasutin on alkuperäistä korkeampi. Weber dcd7 on 125mm. H mallista. .
Orkkiskaasari dcl b6 ehkä?

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Rämmin aika syvällä haasteesta toiseen muutta suunta on kumminkin oikea. Kipinän ylläpitämiseksi maistelin verhoilumatskuja. Saksasta löytyi mahtava villamatto pitkälti alkuperäisen italian punaisella sävyllä. Oviin myös hyvin orkkisvärinen punainen nahka. Martiointi ei tosin ihan mätsää mutta sounot. Musta ruutumatsku on myös lähellä originaalia.
Vielä kun tuohon rattiin keksisi täytteen uraan.
Vielä puuttuu mm. takapaksin lukko ja oven sisäkahva. Ei alumiininen vai sinkkivalettu.
Saa myydä. Pari kuukautta vielä......KuvaKuvaKuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Noita lukkojen ja kahvojen kaltaisia osia oli usein hankittu alihankkijoilta, ja jossain muussa italiaanossa saattaa olla samat. Haaste vain on löytää ne vastaavat.

Ratti näyttäisi onnistuneen tyylikkäästi! Onko tietoa, onko uran täyte ollut jotain muovintapaista vaiko metallia?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Heikki 72
Viestit: 69
Liittynyt: 22.07.2018 11:50

Re: Fiat 1200 TV trasformabile

Viesti Kirjoittaja Heikki 72 »

Sisäkahva on sama malli kun aikalaisissa fiudeissa mutta ne on Alumiinisia muissa. Takaluukun lukko löytyy kyllä kaupasta mutta 300e hinta jotenkin jarraa ostamishaluja. Kysyin nardilta ratin raidasta ja vastasivat jotta
raita rattiin on tehty mustalla muovilistalla. Myöhemmin silkkipainolla.
Fefe harrastaja maailmalla entisöi ratteja ja väittää uraan kuuluvan celluloidia.... Toi muovilista 50l kuulostaa oudolta.
Jotain siihen hillottava on.

Millainen korkki kuuluu tähän kuvan bensat. Lähtöön? Vai kysyinkö jo.
Luukun läpässä on lukko. Sökö tietty sekin.


14 tuuman valkosivurenkaat... Aika hankalat löytää leveällä raidalla.
Kuva

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin