Fiat 127 mystiset äänet
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Onko ollut muuten mainintaa onko weber vai solex? Olikos seiskan solexeissa ainakin 2 ruuvia, kun toisella säädetään ohivirtausilma, eikä kaasuläpän asennolla kuten weberissä. Näin ulkomuistista 15+ vuoden takaa. Jos seosruuvi ei vaikuta, on ohivirtausilma läpältä tai ruuvilta liian korkea ja ottaa bensan suoraan pääsuuttimista. Mikä on tehtäväkin, jos seosruuvista ei tule bensaa. Voi kokeilla viel kerran kiertää seosruuvia aukia ja sitten laskee tyhjäkäyntiä.
Tyhjäkäyntipiirissä on ennen seosruuvia ilmasekoitin, joka voi olla kaasuttimen kyljestä irti kierrettävissä. Seuraa kanavaa seosruuvilta ylöspäin. Siinä suuttimessa tulee bensa suuttimen pään pikkuriikkisen reiän kautta ja suuttimen sivulta eli ylhäältäpäin esisekoitetaan bensaan ilmaa, jotta sumuuntuisi paremmin.
Yleensä kun tyhjäkäynti tökkii, tuo ilmasekoittimen pään piskuinen bensareikä on tukossa. Tietty koko tyhjäkäyntikanava voi olla täynnä skögöä.
Ai niin ja kaasuttimessa kun on lyijyllä tms plommattuja porausreikiä, niin ei kannata puhaltaa paineilmaa kovin läheltä kanaviin ettei noi plommit löysty. UÄ pesu voi riittää, itellä on hammasraudoille tarkoitettuja minikokoisia pulloharjoja joilla kaasutinputsausaineen kanssa oon rassannu kanavia.
Tyhjäkäyntipiirissä on ennen seosruuvia ilmasekoitin, joka voi olla kaasuttimen kyljestä irti kierrettävissä. Seuraa kanavaa seosruuvilta ylöspäin. Siinä suuttimessa tulee bensa suuttimen pään pikkuriikkisen reiän kautta ja suuttimen sivulta eli ylhäältäpäin esisekoitetaan bensaan ilmaa, jotta sumuuntuisi paremmin.
Yleensä kun tyhjäkäynti tökkii, tuo ilmasekoittimen pään piskuinen bensareikä on tukossa. Tietty koko tyhjäkäyntikanava voi olla täynnä skögöä.
Ai niin ja kaasuttimessa kun on lyijyllä tms plommattuja porausreikiä, niin ei kannata puhaltaa paineilmaa kovin läheltä kanaviin ettei noi plommit löysty. UÄ pesu voi riittää, itellä on hammasraudoille tarkoitettuja minikokoisia pulloharjoja joilla kaasutinputsausaineen kanssa oon rassannu kanavia.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Solexi siellä on, pitää jatkaa säätöjä kunhan joutaa.
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Eikös auto ollut toimiva ennen kansiremppaa? Eihän se kaasari muutamassa päivässä pöydällä tukkeudu tai mene säädöistään
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Eppäilen, että siinä vaiheessa kun käyntiin suostuteltiin ja sytkä oli pahasti pielessä niin yskäs jotakin moskaa kaasariin. Voin toki olla väärässäkin.
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Asiasta kolmanteen, mistähän mahtaa tulla vesi sisälle autoon? Ihan parkissa ollessaan sateella oli vänkärinpuolen matto kastunut.
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Oletko tuulilasin tiivistettä raottanut?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Minulla puhalsi ajaessa konehuoneesta A-pilarin sisälle (avoin alapää, heh), josta sitten ajoviiman loputtua valui lattioille.
Samaten kannattaa kattoa, ettei ole murtunut/ruostunut A/B pilarien juuresta.
Samaten kannattaa kattoa, ettei ole murtunut/ruostunut A/B pilarien juuresta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Mulla oli Fiorinossa tuo pilarin alapää tukittu korikitillä. Liekö jälkiasennus vai tehdastekosia? Samaisessa autossa myöskin tiivisteen alta vedenpoistoputkien paikka lahonnut ja sateella norotteli hyttiin. En ollut varma minne vesi valuu, jos jättää pelkät reiät enkä toisaalta jaksanut askarrella uusia putkiakaan, niin tein rännit suoraan konepellille
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Tuulilasin tiivistehän se irvisteli yläreunasta
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Jos vedenpoisto alareunasta toimii, ei pitäisi haitata. Mutta eipä siitä ylimääräisestä vedestä tiivisteen välissä hyötyäkään ole, joten ehkä vuoto ainakin vähenee. Tiivisteessä on alareunassa reiät joista lasin ja tiivisteen väliin mennyt vesi valuu tiivisteen ja korin väliin, sitten taas korissa tiivisteen alla piilossa on alanurkissa pienet muoviputket joista korin ja tiivisteen välisen veden pitäisi mennä konehuoneeseen. Mutta voip olla vedenpoisto tukossa tai ruostunut alakarmi puhki kuten yleensä. Tiiviste ei ole uutenakaan 100% tiivis, siksi vedenpoisto.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 mystiset äänet
Sellaista seiskaa ei olekaan jossa on alkuperäisestä ehjät tuulilasin alakulmat
Kaikki on aina vaikeeta!