Roadsport

Moottoriurheiluun liittyvät kysymykset, mielipiteet ja projektit.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja wellu »

Mitä tuo perusteho meinaa? Onko siis suurin sallittu vai mikä?

Kannattaahan sitä vapariakin pohtia, vaikka tuunon koppa onkin. Mitenkäs painot tuolloin menisi?

Tietenkin vaparista kunnon tehojen kaivaminen on sekin vaikeaa. Tosin eipä 1.1 FIREstä päälle parisataa taida sekään olla helppoa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Se on sellanen laskennallinen teho.

http://www.historicrace.fi/Asiakirjat/R ... t_2018.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta alhaalta sivu 11
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Jurvassa oli pari turbo Unoa (ykkös-koppaisia), muistikuvani mukaan ajoivat A:ssa, ei 2A:ssa. Aurasen Tomin FUTT-Uno on muutettu vapariksi ja sillä pärjää varsin hyvin C:ssä 8-) . Aurasen Tomi on kahtena peräkkäisenä vuonna voittanut Suomen mestaruuden tuossa "C" luokassa , Auto ja mies tavattavissa CMS-näyttelyssä ensi viikonloppuna.
Jari Salmensuo
FulviaHF
Viestit: 192
Liittynyt: 07.12.2004 11:59
Paikkakunta: Mänttä

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja FulviaHF »

Saahan tuon Roadsport 2A turbona. Tosin vastassa M3 bemarit ym. Mutta mikäs sen hauskempaa kuin voittaa BMW Unolla. Ja Tomi menee vaparilla lujaa C luokassa mutta Suomen mestaruuksia siinä ei jaeta vaan HRF titteleitä ;)
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

FulviaHF kirjoitti:Saahan tuon Roadsport 2A turbona. Tosin vastassa M3 bemarit ym. Mutta mikäs sen hauskempaa kuin voittaa BMW Unolla. Ja Tomi menee vaparilla lujaa C luokassa mutta Suomen mestaruuksia siinä ei jaeta vaan HRF titteleitä ;)
Ahdetun moottorin ahtimen imu- ja pakoaukkojen mittojen on oltava luokituksen
mukaiset, muuten ahdin on vapaa. Ahdetun moottorin tilavuuskerroin on 1.7
Eli eipä tuolla paljon teholla juhlita.
uno turbohan menee ryhnään 2A 1300x1.7

ryhnä C, se vaan on niin älyttömän mopo. Kyllä mä nyt nopeemman haluan kun toi meidän endu bmw.
FulviaHF
Viestit: 192
Liittynyt: 07.12.2004 11:59
Paikkakunta: Mänttä

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja FulviaHF »

Passittamalla historiciin oikealle aikakaudelle turbokerroin pienempi
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja RHR »

Ei nyt suoranaisesti liity keskustelun aiheeseen, mutta tulipa mieleen kysyä tietääkö kukaan mitä kuuluu Ojainmaan 127:lle? Viimeksi itse nähnyt viivalla joskus 2000 luvun alkupuolella. Samaisen auton innoittamana kävi itselläkin roadsport projekti tallissa pyörähtämässä, mutta harmittavasti tuli myytyä se eteenpäin.
FulviaHF
Viestit: 192
Liittynyt: 07.12.2004 11:59
Paikkakunta: Mänttä

Re: Roadsport

Viesti Kirjoittaja FulviaHF »

Eiköhän ole Ajainmaalla tallissa.
Ps.
Motoparkissa Uno Turbo roadsportissa luokassa 2B. Historic auto vanhalla A-ryhmän turbokertoimella
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
Vastaa Viestiin