Ihan oikein.wellu kirjoitti:Muistelisin renaultin hammastangon olevan niin kasattu, ettei onnistu ihan pienellä vaivalla.Wesulius kirjoitti:No tuon bugin hammastangon korjaa helposti muutamalla eurolla, sorvissa pyöräyttää nailonista sopivan holkin ja raidetanko irti , vanha hokki pois ja uus paikalleen.väisänen kirjoitti:Joo toi on totta ettei oppirahoja kuulu asiakkaalta laskuttaa. Toki jotkin hommat on vaan niin harvassa ja asiakas voi olla kovinkin ymmärtäväinen ja rahoissaankin joten laskua vain.
Mulla on 207 ja siinä hammastanko kulahtanut. Katsurikin oli huolimaton ja sanoi että sisempi raidepää väljä vaikka kumit pois paikoiltaan. Siinä mennee vielä sormea suuhun kun alan korjata ja joskushan ne on melkein tekemättömiäkin paketteja nämä hammastankot.
Mulla on maanantaina renu megane gransenic sama homma saa nähdä mitä keksin.
Siinä saa tehtyä tiliäkin jos hammastanko on luokkaa 400€ + 3-4h työtä. asiakaskin jää tyytyväiseksi kun säästää rahaa..
Uusi hammastanko luokkaa ~270€ örumilta pari vuotta sitten.
Tosin, joskus kannattaa kylmästi tarjous tehdä oppirahat mukaan laskien.
Ex-tyäpaikassa lopetettiin autojen korjaushitsaukset, koska niistä saatu kate ihan olematon. Tuli sitten joku takamettien mies mk3 Golfillaan kyselemään hitsausta. Noin vartin "ei tehdä hitsaustöitä enään" "Sano nyt joku tarjous" jankkaamisen jälkeen kävin autoa kurkkaamassa.
- Takalattiat
- Helmat
- Etulattia
- Takapalkki
- Vas. pyöräkotelo
Arvio; 3220€ sisältäen hitsauksen ja peltityöt. Suuttui onneksi niin paljon, ettei edes sanonut mitään vaan lähti pois.
Pakko sanoa että itse teen hitsausjuttuja mielelläni. Varsinkin jos hitsauskone on hyvä. Ei se minun vika ole ja minun velvollisuus ole harsia ilmaiseksi toisten paskarotteloita. 8h tekee lattiaa jo paljon. Näissä uusissa vaan sisustan purkaminen on joissakin varsin hankalaa. Siihen se aika menee ja siihen että tui tui apuva apuva ettei vaan nyt kakkastu mikään paikka.