Wellun käyttis-Bravo
Re: Wellun käyttis-Bravo
Alkaakohan jo näin ennen kolmekymppisiä ikäkriisi painamaan, kun ei saa aikaiseksi vääntäytyä auton alle tekemään remonttia, vaan ennemmin vaikka pesee sen?
Noh, konehuone tuli pestyä:
Liuotinpesuaine, 10 min vaikutusta ja huuhtelu. Välttelin arkoja paikkoja (tulpanjohdot, puola, ECU) ja pesun jälkeen lähti käymään ja toimikin normaalisti, kunnes moottori lämpesi.
Tällöin alkoi käymään ensin kolmella, sitten kahdella. Olin tähän jo henkisesti varautunut ja kotipihassa tulpanjohdot irti, kaikkien putsaus (ei ollut vettä päässyt väliin) ja sama konehuoneen liittimille.
Koeajolla toimi upeasti, kunnes kone lämpesi kunnolla. 3km kotipihasta alkoi rykiminen olemaan jo niin pahaa, että piti pysäyttää. Tyhjäkäynnillä ja todella pintakaasulla pyörii tasaisesti, vähääkään rasitusta, niin tippuu kaksi pyttyä heti pois pelistä. Kylmänä toimii hienosti.
Tilasin uuden puolan. Onhan tuo alkuperäinen ollut halki koko omistusajan ja kostealla säällä nykinyt aina. Mutta sinne jäi nyt työpaikan pihaan.
Jännä ajella alunperin 82hp moottorilla, josta on kaksi sylinteriä pois pelistä ja kaasua saa painaa noin sentin ettei hyydy kokonaan.
Noh, konehuone tuli pestyä:
Liuotinpesuaine, 10 min vaikutusta ja huuhtelu. Välttelin arkoja paikkoja (tulpanjohdot, puola, ECU) ja pesun jälkeen lähti käymään ja toimikin normaalisti, kunnes moottori lämpesi.
Tällöin alkoi käymään ensin kolmella, sitten kahdella. Olin tähän jo henkisesti varautunut ja kotipihassa tulpanjohdot irti, kaikkien putsaus (ei ollut vettä päässyt väliin) ja sama konehuoneen liittimille.
Koeajolla toimi upeasti, kunnes kone lämpesi kunnolla. 3km kotipihasta alkoi rykiminen olemaan jo niin pahaa, että piti pysäyttää. Tyhjäkäynnillä ja todella pintakaasulla pyörii tasaisesti, vähääkään rasitusta, niin tippuu kaksi pyttyä heti pois pelistä. Kylmänä toimii hienosti.
Tilasin uuden puolan. Onhan tuo alkuperäinen ollut halki koko omistusajan ja kostealla säällä nykinyt aina. Mutta sinne jäi nyt työpaikan pihaan.
Jännä ajella alunperin 82hp moottorilla, josta on kaksi sylinteriä pois pelistä ja kaasua saa painaa noin sentin ettei hyydy kokonaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Tänään tämäntapaista kenttäremonttia:
Eli sytytyspuolan vaihdoin tänään. Meinasi tulla tenkkapoo, kun ainoasta 25-torxista katkesi kärki nylväten viimeisen (yllätys) puolan pultin:
Noh, purin akun pois edestä, niin sain vasaroimalla TX27 -kärjen menemään tuohon pulttiin ja väännettyä auki.
Vaihdoin puolan, asensin akun takaisin paikoilleen ja käymään. Alkuun kävi aika rytkytellen, mutta pikkuhiljaa alkoi käymään todella nättiä tyhjäkäyntiä. Kerkesin iloita, että nyt se toimii, mutta eiköhän jo tiedetä miten kävi.
Annoin moottorin käydä lämpöiseksi ja alkuun puputteli hieman nopeasti kaasua polkaistaessa. Lähdin kuitenkin koeajolle ja ensimmäisen 500m matkalla nykiminen katosi.
Sitten tein ensimmäisen kunnon kiihdytyksen ja alkoi tehot häviämään. Kilometrin jälkeen piti kääntyä tieltä sivuun, koska yli 60km/h ei päässyt edes yrittämällä. Nilkutin sitten 40km/h takaisin kotipihaan järkyttävän katalysaattorin hajun saattelemana, putki punoitti katalysaattorin edessä.
Eli edelleen käy vajailla. Seuraavaksi tutkintaan tulpanjohdot ja tulpat, sekä tehdä puristuspainemittaus. Oma vahva MuTu on edelleen sytkäpuolen häiriö, koska:
- Vika ilmeni moottoritilan pesun jälkeen
- Vahva bensan/katalysaattorin haju (=palamatonta bensaa pääsee paljon läpi)
- Kevyillä kierroksilla ihan pintakaasulla paikoillaan ilman kuormaa käy kaikilla
- Yhtään enempi rasitusta, alkaa käymään kahdella/kolmella
Tietenkin myös toivon vian olevan sytkäpuolella. Jos tästä nyt meni jotain moottoriin liittyvää, niin rutistin kutsuu.
Eli sytytyspuolan vaihdoin tänään. Meinasi tulla tenkkapoo, kun ainoasta 25-torxista katkesi kärki nylväten viimeisen (yllätys) puolan pultin:
Noh, purin akun pois edestä, niin sain vasaroimalla TX27 -kärjen menemään tuohon pulttiin ja väännettyä auki.
Vaihdoin puolan, asensin akun takaisin paikoilleen ja käymään. Alkuun kävi aika rytkytellen, mutta pikkuhiljaa alkoi käymään todella nättiä tyhjäkäyntiä. Kerkesin iloita, että nyt se toimii, mutta eiköhän jo tiedetä miten kävi.
Annoin moottorin käydä lämpöiseksi ja alkuun puputteli hieman nopeasti kaasua polkaistaessa. Lähdin kuitenkin koeajolle ja ensimmäisen 500m matkalla nykiminen katosi.
Sitten tein ensimmäisen kunnon kiihdytyksen ja alkoi tehot häviämään. Kilometrin jälkeen piti kääntyä tieltä sivuun, koska yli 60km/h ei päässyt edes yrittämällä. Nilkutin sitten 40km/h takaisin kotipihaan järkyttävän katalysaattorin hajun saattelemana, putki punoitti katalysaattorin edessä.
Eli edelleen käy vajailla. Seuraavaksi tutkintaan tulpanjohdot ja tulpat, sekä tehdä puristuspainemittaus. Oma vahva MuTu on edelleen sytkäpuolen häiriö, koska:
- Vika ilmeni moottoritilan pesun jälkeen
- Vahva bensan/katalysaattorin haju (=palamatonta bensaa pääsee paljon läpi)
- Kevyillä kierroksilla ihan pintakaasulla paikoillaan ilman kuormaa käy kaikilla
- Yhtään enempi rasitusta, alkaa käymään kahdella/kolmella
Tietenkin myös toivon vian olevan sytkäpuolella. Jos tästä nyt meni jotain moottoriin liittyvää, niin rutistin kutsuu.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Noniin, käyntivika selätetty. 10tkm ajetut Boschin tulpat vaihdettu uusiin Densoihin ja käyntihäiriöt ovat tipotiessään.
Kuvia ei tullut otettua, koska tein kello 01 yöllä -1.5°C lämpötilassa, joten kamalasti ei huvittanut kuvailla. Yksi tulppa oli kevyesti ruosteinen (eli vettä päässyt sinne tulpan juureen, vaikka olin putsaavinani huolellisesti), mutta keskimmäiset tulpat (2 ja 3) olivat kuivat, mutteivät sytyttäneet (mustat ja haisivat bensalle). Olisikohan ensin puola kuollut, jonka myötä tulpat kuolleet raakaan bensaan? Boschit ei ihan hirveän hyvin kestä raakaa seosta...
Mutta 80km:n koeajolenkki suoritettu eikä moottorin toiminnassa moittimista. Pitänee käyttää tämä nosturilla jokupäivä ja tutkia, mitä kaikkea pitää ennen syksyä saada ehjättyä, että saisi vielä ainakin yhden leiman. Onneksi vakuutusmaksut tippuivat ~130€, joten voi hyvin seisottaa liikenteessä ja käydä välillä vaikka jäätelöllä tällä...
Sitten pohdintaa. Perheen toinen auto on viritetty kulkemaan etanolilla ja olen nyt tullut siihen lopputulokseen, että se on polttoaineena ylivoimainen. Oikein säädettynä (ei millään flexfuel virityksellä) ei kulutuskaan pomppaa ihan hirveästi. Muistelisin, että täälläkin on porukka kokeillut ihan vakion 1.2 Bravx kanssa etanolilla ajamista, muistaakseni vielä kohtuullisen hyvin tuloksin?
Toivottavasti kaveri saisi omasta autostaan kaiveltua Motronicin koodista suutinvakion kohdan mahdollisimman nopeasti, niin sitten olisi pieni toivo säätää tämäkin. Olen koettanut internettiä pläräämällä löytää, minkä kokoiset suuttimet tässä on ja minkäkokoiset on sitten 1.6/1.8 moottoreissa. Suuttimien vaihto, suutinvakion muuttaminen (haetaan tyhjäkäynnin seos stoikkaan) ja karttojen muokkaus ajamalla, niin se olisi siinä.
Mutta tuskinpa ihan hetkeen tämmöistäkään tulee tehtyä. Aika on rajallista, eikä ole toista ECU:a, jonka voisi avata tutkiakseen, minkälainen muistipiiri siellä sisällä majailee.
Kuvia ei tullut otettua, koska tein kello 01 yöllä -1.5°C lämpötilassa, joten kamalasti ei huvittanut kuvailla. Yksi tulppa oli kevyesti ruosteinen (eli vettä päässyt sinne tulpan juureen, vaikka olin putsaavinani huolellisesti), mutta keskimmäiset tulpat (2 ja 3) olivat kuivat, mutteivät sytyttäneet (mustat ja haisivat bensalle). Olisikohan ensin puola kuollut, jonka myötä tulpat kuolleet raakaan bensaan? Boschit ei ihan hirveän hyvin kestä raakaa seosta...
Mutta 80km:n koeajolenkki suoritettu eikä moottorin toiminnassa moittimista. Pitänee käyttää tämä nosturilla jokupäivä ja tutkia, mitä kaikkea pitää ennen syksyä saada ehjättyä, että saisi vielä ainakin yhden leiman. Onneksi vakuutusmaksut tippuivat ~130€, joten voi hyvin seisottaa liikenteessä ja käydä välillä vaikka jäätelöllä tällä...
Sitten pohdintaa. Perheen toinen auto on viritetty kulkemaan etanolilla ja olen nyt tullut siihen lopputulokseen, että se on polttoaineena ylivoimainen. Oikein säädettynä (ei millään flexfuel virityksellä) ei kulutuskaan pomppaa ihan hirveästi. Muistelisin, että täälläkin on porukka kokeillut ihan vakion 1.2 Bravx kanssa etanolilla ajamista, muistaakseni vielä kohtuullisen hyvin tuloksin?
Toivottavasti kaveri saisi omasta autostaan kaiveltua Motronicin koodista suutinvakion kohdan mahdollisimman nopeasti, niin sitten olisi pieni toivo säätää tämäkin. Olen koettanut internettiä pläräämällä löytää, minkä kokoiset suuttimet tässä on ja minkäkokoiset on sitten 1.6/1.8 moottoreissa. Suuttimien vaihto, suutinvakion muuttaminen (haetaan tyhjäkäynnin seos stoikkaan) ja karttojen muokkaus ajamalla, niin se olisi siinä.
Mutta tuskinpa ihan hetkeen tämmöistäkään tulee tehtyä. Aika on rajallista, eikä ole toista ECU:a, jonka voisi avata tutkiakseen, minkälainen muistipiiri siellä sisällä majailee.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Tuli tänään tehtyä pientä välineurheilua, suorituspaikkana taloyhtiön parkkipaikka.
Tältä näytti kopan sisällä, kun laatikon tiputti poiis:
Uusi vs. vanha asetelma:
Vanha haarukka, joka oli siis jo korjaamalla tehty muodottomaksi:
Jonkin aikaa varastojen penkomista, niin sieltä löytyi -02 punton haarukka, josta sai vielä tehtyä kelvollisen:
Joten lopuksi romut paikoilleen ja temuamaan:
(Joojoo, ei kuulu laakeripintaan rasvaa)
Semmonen pikku moka kävi kasatessa, että yksi kuudesta paineasetelman pultista meni poikki (ollut jo poikki hapettumasta päätellen). Noh, eihän se sieltä reijästään enään lähtenyt, ei poraamalla eikä mitenkään.
Joten saa nyt olla viidellä. Loput viisi on lukitteella kiinni, tosin sehän ei estä mitään jos asetelma antaa yhdeltä suunnalta periksi.
Mutta koeajolla käyty ja todettu toimivaksi. Jotain väljää on kuljettajan puolella edessä, vaikka kaikki on kiinni. Täytyy katsoa ajallan, on kuitenkin ajolleen aivan ok.
Tämähän siis kävi noin 40-50tkm lenkin muualla ja palasi tuossa parisen viikkoa sitten takaisin kotiin.
Tältä näytti kopan sisällä, kun laatikon tiputti poiis:
Uusi vs. vanha asetelma:
Vanha haarukka, joka oli siis jo korjaamalla tehty muodottomaksi:
Jonkin aikaa varastojen penkomista, niin sieltä löytyi -02 punton haarukka, josta sai vielä tehtyä kelvollisen:
Joten lopuksi romut paikoilleen ja temuamaan:
(Joojoo, ei kuulu laakeripintaan rasvaa)
Semmonen pikku moka kävi kasatessa, että yksi kuudesta paineasetelman pultista meni poikki (ollut jo poikki hapettumasta päätellen). Noh, eihän se sieltä reijästään enään lähtenyt, ei poraamalla eikä mitenkään.
Joten saa nyt olla viidellä. Loput viisi on lukitteella kiinni, tosin sehän ei estä mitään jos asetelma antaa yhdeltä suunnalta periksi.
Mutta koeajolla käyty ja todettu toimivaksi. Jotain väljää on kuljettajan puolella edessä, vaikka kaikki on kiinni. Täytyy katsoa ajallan, on kuitenkin ajolleen aivan ok.
Tämähän siis kävi noin 40-50tkm lenkin muualla ja palasi tuossa parisen viikkoa sitten takaisin kotiin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Uusi kytkin on toistaiseksi pelannut moitteetta. Jopa nippusiteet vetoakselien sisäkumien "pantoina" ovat pysyneet.
Kävin tuossa vaihtamassa kesärenkaat alle ja samalla tein nosturilla pari havaintoa:
- Etujarrut rynkyttää ja jarrumäntä näkyy satulan puoleisen palan takaa. Liekkö väärät palat?
- Pakoputki on sävelletty aika pitkälle jokapuolelta, noin 80% tiivis kuitenkin. Takapenkin alla olevasta keskivaimentajasta taaksepäin ei ollut yhtään kannaketta kannattelemassa putkea, joten viimeisen (wäärän) vaimentimen paino oli kokonaan keskivaimentajan lähdön varassa. Nyt patentoitu kannake sinne...
- Öljyt, tulpat ja ilmansuodatin ovat edelleen samat, jotka tähän noin 50tkm sitten vaihdoin...
- Pyyhkijän sulat, olivat myös samat. Ovat nyt uusittu...
- Oikea raidetangon pää on väljä. Ihan alkava pieni välys vasta, mutta täytynee se jossain välissä vaihtaa
Semmosta. Varmaankin täytyy pikaisesti nuo tulpat, suodattimet ja öljyt vaihtaa. Kylmänä käryää öljy putken päässä (ei kuitenkaan savuta tai hävitä öljyä) ja muutenkin moottorin veto on täysin olematonta alle 2000rpm (vahvaa nykimistä ja meinaa sammua esim. liikkeelle lähdettäessä jos annostelee kaasua).
Jospa se tästä. On tällä nyt jo päälle 350km tullut ajeltua.
Kävin tuossa vaihtamassa kesärenkaat alle ja samalla tein nosturilla pari havaintoa:
- Etujarrut rynkyttää ja jarrumäntä näkyy satulan puoleisen palan takaa. Liekkö väärät palat?
- Pakoputki on sävelletty aika pitkälle jokapuolelta, noin 80% tiivis kuitenkin. Takapenkin alla olevasta keskivaimentajasta taaksepäin ei ollut yhtään kannaketta kannattelemassa putkea, joten viimeisen (wäärän) vaimentimen paino oli kokonaan keskivaimentajan lähdön varassa. Nyt patentoitu kannake sinne...
- Öljyt, tulpat ja ilmansuodatin ovat edelleen samat, jotka tähän noin 50tkm sitten vaihdoin...
- Pyyhkijän sulat, olivat myös samat. Ovat nyt uusittu...
- Oikea raidetangon pää on väljä. Ihan alkava pieni välys vasta, mutta täytynee se jossain välissä vaihtaa
Semmosta. Varmaankin täytyy pikaisesti nuo tulpat, suodattimet ja öljyt vaihtaa. Kylmänä käryää öljy putken päässä (ei kuitenkaan savuta tai hävitä öljyä) ja muutenkin moottorin veto on täysin olematonta alle 2000rpm (vahvaa nykimistä ja meinaa sammua esim. liikkeelle lähdettäessä jos annostelee kaasua).
Jospa se tästä. On tällä nyt jo päälle 350km tullut ajeltua.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Onko missäänpäin internetsiä Fiatien kytkentäkaavioita olemassa?
Olisin tekemässä hansikaslokeroon USB-laturia kahdelle puhelimelle ja kojelautakameralle, mutta miettinyt otanko virran suoraan tupakansytyttimeltä vai jostain muualta?
Kun jos sytkärin sulakkeen takana on mitään "tärkeää", en haluaisi sitä riskeerata. Ohjekirjastahan tuon näkisi, mutta arvatkaapas säilyttikö "väliomistaja" kyseistä kirjaa...
Tänään tuli todettua, että Braavolla kaasu lattiassa kolmosvaihteella aiheuttaa Tesla Model S P100D:n omistajalle hilpeän kiihdyttelytarpeen.
Olisin tekemässä hansikaslokeroon USB-laturia kahdelle puhelimelle ja kojelautakameralle, mutta miettinyt otanko virran suoraan tupakansytyttimeltä vai jostain muualta?
Kun jos sytkärin sulakkeen takana on mitään "tärkeää", en haluaisi sitä riskeerata. Ohjekirjastahan tuon näkisi, mutta arvatkaapas säilyttikö "väliomistaja" kyseistä kirjaa...
Tänään tuli todettua, että Braavolla kaasu lattiassa kolmosvaihteella aiheuttaa Tesla Model S P100D:n omistajalle hilpeän kiihdyttelytarpeen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Sieltä vaan, oma kamera ja muuta roskaa on siinä samassa. Ota sytkä/tuhkakuppi kokonaan irti niin saat siihen johdot pöydällä.
"Fiat bravo workshop manual" löytyy fiat-bg.com tai ihan googlella.
"Fiat bravo workshop manual" löytyy fiat-bg.com tai ihan googlella.
Re: Wellun käyttis-Bravo
Mjoo, täytyypi laitella. Ajattelin laturit laittaa hansikaslokeroon "piiloon".
Sytkäriä tarvitsen aniharvoin, vaikka polttelenkin.
Sytkäriä tarvitsen aniharvoin, vaikka polttelenkin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Tänään kuitenkin "oli pakko" vaihtaa ilmansuodatin, tulpat ja öljyt + suodatin kilometrien näyttäessä 296922.
Vanhat öljyt olivat tietenkin pikimustat ja haisivat karstalle. Toivottavasti ei kovin karstaantunut ole yläkerta, kun öljykorkin allakin on mustaa alumiinia.
Tulppien kärkiväli oli pahimmillaan 2mm, muuten ei moittimista:
Ilmansuodatin, noh, on tuuning. Mutta muutenkin toiselta puolen umpeen muurautunut
Öljyksi meni Total Quartz 9000 5W-40 (kun sattui vielä pönttö sitä olemaan, jatkossa valvoline) ja tulpiksi DENSO XU24EPRU.
Vanhat öljyt olivat tietenkin pikimustat ja haisivat karstalle. Toivottavasti ei kovin karstaantunut ole yläkerta, kun öljykorkin allakin on mustaa alumiinia.
Tulppien kärkiväli oli pahimmillaan 2mm, muuten ei moittimista:
Ilmansuodatin, noh, on tuuning. Mutta muutenkin toiselta puolen umpeen muurautunut
Öljyksi meni Total Quartz 9000 5W-40 (kun sattui vielä pönttö sitä olemaan, jatkossa valvoline) ja tulpiksi DENSO XU24EPRU.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Moottorin kolinat nyt häipyneet öljynvaihdon myötä. Vanhoilla öljyillä kylmänä kuului naputusta ja kolkotusta ja kiihdyttäessä haisi palava öljy. Ei enään.
Mutta osaisikohan joku foorumin tietäjä auttaa...
Etsin tähän suuttimia, jotka ovat noin 30% suuremmat kuin nykyiset. Bosch:n datasheetin mukaan tässä on vakiosuuttimina Bosch 0280155971 EV6.
Kriittiset tiedot suuttimesta ovat:
O-ring stantard
O-rengasväli: 48,4mm
Koko pituus: 61,0mm
Toimintapaine: 350kPa
Tuotto: 165ml/min @ 300kPa
Liitin: Jetronic
- 14,5ohm
Pitäisi siis löytää ~214,3ml/min suutin, jonka fyysiset mitat, liitintyyppi ja vastusarvo ovat samat.
Boschin datasheetin mukaan muutoin samanlaisia (merkityksettömin pienin eroin), mutta vain 30% suuremmalla tuotolla olevia suuttimia ovat:
0 280 155 807
0 280 155 871
0 280 155 876
0 280 155 970
0 280 155 080
Googlettelemalla noita numeroita ei oikein irtoa mitään. Yhtä suutintyyppiä on jossain Dacian mallissa, jota myydään venäjällä, mutta se ei paljoa auta.
Siemensillä ei ole samanlaista datasheetiä tarjota, niin en saa mistään selville, olisiko Siemens:llä sopivaa suutinmallia ja olisiko se helpommin löydettävissä.
En ole löytänyt tietoa esimerkiksi -97 Brava 1.6 16V suuttimista, että mitkä siinä on...? Jonkin hataran googlepohjaisen tiedon mukaan siinä olisi samanlaiset, kuin tässä 1.2:ssa, mutten ihan usko.
Mutta osaisikohan joku foorumin tietäjä auttaa...
Etsin tähän suuttimia, jotka ovat noin 30% suuremmat kuin nykyiset. Bosch:n datasheetin mukaan tässä on vakiosuuttimina Bosch 0280155971 EV6.
Kriittiset tiedot suuttimesta ovat:
O-ring stantard
O-rengasväli: 48,4mm
Koko pituus: 61,0mm
Toimintapaine: 350kPa
Tuotto: 165ml/min @ 300kPa
Liitin: Jetronic
- 14,5ohm
Pitäisi siis löytää ~214,3ml/min suutin, jonka fyysiset mitat, liitintyyppi ja vastusarvo ovat samat.
Boschin datasheetin mukaan muutoin samanlaisia (merkityksettömin pienin eroin), mutta vain 30% suuremmalla tuotolla olevia suuttimia ovat:
0 280 155 807
0 280 155 871
0 280 155 876
0 280 155 970
0 280 155 080
Googlettelemalla noita numeroita ei oikein irtoa mitään. Yhtä suutintyyppiä on jossain Dacian mallissa, jota myydään venäjällä, mutta se ei paljoa auta.
Siemensillä ei ole samanlaista datasheetiä tarjota, niin en saa mistään selville, olisiko Siemens:llä sopivaa suutinmallia ja olisiko se helpommin löydettävissä.
En ole löytänyt tietoa esimerkiksi -97 Brava 1.6 16V suuttimista, että mitkä siinä on...? Jonkin hataran googlepohjaisen tiedon mukaan siinä olisi samanlaiset, kuin tässä 1.2:ssa, mutten ihan usko.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
1.6 on IWP suuttimia, lyhyiä boschiin verrattuna.
0 280 155 807 <-- 15$
Muita:
0280155803 214@3bar 14.5 E85 <-- Xantia pidempi, liitin ja suunta ok, polttoaine kiskoa voi varmaan nostaa jos vaihtaa kaikki kerralla?
0280156159 214@3bar 14.5 E85 <-- Sentra, vastaavat mitat, väärä liitin ja väärä suunta.
0 280 155 807 <-- 15$
Muita:
0280155803 214@3bar 14.5 E85 <-- Xantia pidempi, liitin ja suunta ok, polttoaine kiskoa voi varmaan nostaa jos vaihtaa kaikki kerralla?
0280156159 214@3bar 14.5 E85 <-- Sentra, vastaavat mitat, väärä liitin ja väärä suunta.
Re: Wellun käyttis-Bravo
Koetin tuossa kuvista kattella, niin suutinkiskon nostaminen ei olekkaan ihan yksioikoinen homma.
Uskoisin, että imusarjan sisällä on tilaa moiseen operaatioon (imusarjahan on semmonen käärmeenpesä). Mutta suutintukin kiinnityspultit ovat noin 70 asteen kulmassa suuttimiin nähden ---> reikälinja menee pieleen.
Täytyy kyttäillä sopivia. Liittimiä en kokeilun vuoksi ala perkaamaan.
Uskoisin, että imusarjan sisällä on tilaa moiseen operaatioon (imusarjahan on semmonen käärmeenpesä). Mutta suutintukin kiinnityspultit ovat noin 70 asteen kulmassa suuttimiin nähden ---> reikälinja menee pieleen.
Täytyy kyttäillä sopivia. Liittimiä en kokeilun vuoksi ala perkaamaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Wellun käyttis-Bravo
Noihin marellin lyhyisiin pico suuttimiin voi laittaa jatkotkin. Eikös sellaisia jatkoja mahda saada...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Wellun käyttis-Bravo
Mullahan oli gralessa suutinkisko nippusiteillä kiinni ...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Wellun käyttis-Bravo
Suuttimista huolimatta tänään värkkäsin USB-laturin hansikaslokeroon. Saa siihen kojalautakameran ja puhelimen kiinni.
Ensitöikseni purin hansikaslokeron irti ja kairasin Bilteman usb-laturille sopivan kolon itselle mieluiseen paikkaan:
Tuon jälkeen koesovitusta, yksi (ilmeisesti airbagin) kiinnitysruuvin paikka oli edessä:
Pikkuisen pihdeillä väänsin moista käikälettä sivummaksi, jonka jälkeen USB-palikka mahtuikin elämään uutta elämäänsä:
Sitten piti siirtyä tuhkakupin/tupakan sytyttimen pariin, josta oli tarkoitus virta ottaa tälle USB-palikalle.
Tuhkis/sytytin irroitettuna on tämän näköinen paketti:
Sähköteipin irroituksen jälkeen, paljastui sen alta oletettu tinausliitos:
Hetken aikaa työkalupakin penkomista ja sieltä löytyi hukkajohtona, onko tuo nyt 2.5 neliöistä piuhaa ja liimapintaista kutistesukkaa. Siispä ruskea/musta (+/-) poikki ja oikein auton henkeen sopivat "Amis 5000 karvaperse"-liitokset johtojen välille ja liimasukka päälle:
(joo, olisi voinut tietysti olla köykäisempääkin johtoa...)
Johdon vetäminen hansikaslokeron päältä USB-palikalle:
Ja valmis tuotos:
Ensitöikseni purin hansikaslokeron irti ja kairasin Bilteman usb-laturille sopivan kolon itselle mieluiseen paikkaan:
Tuon jälkeen koesovitusta, yksi (ilmeisesti airbagin) kiinnitysruuvin paikka oli edessä:
Pikkuisen pihdeillä väänsin moista käikälettä sivummaksi, jonka jälkeen USB-palikka mahtuikin elämään uutta elämäänsä:
Sitten piti siirtyä tuhkakupin/tupakan sytyttimen pariin, josta oli tarkoitus virta ottaa tälle USB-palikalle.
Tuhkis/sytytin irroitettuna on tämän näköinen paketti:
Sähköteipin irroituksen jälkeen, paljastui sen alta oletettu tinausliitos:
Hetken aikaa työkalupakin penkomista ja sieltä löytyi hukkajohtona, onko tuo nyt 2.5 neliöistä piuhaa ja liimapintaista kutistesukkaa. Siispä ruskea/musta (+/-) poikki ja oikein auton henkeen sopivat "Amis 5000 karvaperse"-liitokset johtojen välille ja liimasukka päälle:
(joo, olisi voinut tietysti olla köykäisempääkin johtoa...)
Johdon vetäminen hansikaslokeron päältä USB-palikalle:
Ja valmis tuotos:
Minkä huollan, sen korjaan...