Ducaton jarru murheet!

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja hkn » 10.04.2018 18:10

Moro! Kyse 04 2,8 maxi ducato jarrupoljin painuu käydessä pohjaan, jos sammuttaa silloin ei ja jos jomman kumman etu jarruletkun sulkee (tonkeilla puristaa kasaan) niin polin ei painu pohjaan käydessäkin???? Ja uusia osia vaihtanut Jarrupalat eteen ja taakse ja jarrupääsylkän , toisen etu jarruletkun. Ei vuotoja putkissa, letkuissa tai satuloissa voiko jarrutehostin vaikuttaa asiaan onko muilla ollut samoja murheita ducatoissa?????? Hannu
hkn
GFF
 
Viestit: 209
Liittynyt: 29.03.2008 21:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja wellu » 10.04.2018 19:11

Kuulostaisi tehostinvialta. Onko väliä minkä letkun puristamalla ei painu?

Tulppaappas alipainetehostimen letku, mitä tällöin tapahtuu?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3758
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja mikahai » 10.04.2018 20:12

onko siinä ny vanhat jarrulevyt ja uudet palat. jos näin nii poljin painuu aika syvään ennenkuin palat hioutuu vanhoiin levyihin sopiviksi.
jos autolla ajaa nii huomaako vikaa silloin ?
Fiat 850 -75
Fiat 131 abarth replica -80
Peugeot 205 T16 RWD
Volvo S60 -02
Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
mikahai
 
Viestit: 427
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja pminetti » 10.04.2018 20:27

mutta miksi poljin ei painu pohjaan kun auto ei käy mutta kun laitaa käymään niin poljin menee pohjaan pikku hiljaa.
pminetti
 
Viestit: 1095
Liittynyt: 31.10.2004 20:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja hkn » 10.04.2018 20:47

Autolla ajettu palojen vaihdonjälkeen kolmeen otteeseen noin 60km mutta ongelma ei siitä muutu, huomenna vielä käydään joka pyörä läpi ja katsotaan mitä tapahtuu sitten......
hkn
GFF
 
Viestit: 209
Liittynyt: 29.03.2008 21:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja mikahai » 10.04.2018 21:38

miten ajossa käyttäytyy ???
aikanaan vaidettiin yhteen ducatoon helvetisti jarru osia ja sama tilanne vain pysyi.
poljin painui paikallaan ollessa pohjaan, mutta jarrut toimi normi ajossa ihan oikein.
läpäisi jopa katsastuksen vika vai ominaisuus ?
Fiat 850 -75
Fiat 131 abarth replica -80
Peugeot 205 T16 RWD
Volvo S60 -02
Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
mikahai
 
Viestit: 427
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja Luigi » 10.04.2018 22:27

Ei voi olla ominaisuus tuollainen. Joko on vuoto tai ilmaa jossain, tai joku letku pullistuu.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7813
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja väisänen » 11.04.2018 06:23

Sen verran tosiaan taitaa olla jarruissa ilmaa/välystä että yhdenkin jarrun tulppaaminen riittää ettet jaksa painaa enää poljinta pohjaan auton ollessa käynnissä ja paikoillaan.
Kyl tehostin tehostaa aina pikkaisen paremmin jos auto käy. Ja millipelistä tässäkin nyt taitaa vain olla kyse...

Onko tällaisissa abs jarruja?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3570
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja Wesulius » 11.04.2018 07:29

väisänen kirjoitti:Sen verran tosiaan taitaa olla jarruissa ilmaa/välystä että yhdenkin jarrun tulppaaminen riittää ettet jaksa painaa enää poljinta pohjaan auton ollessa käynnissä ja paikoillaan.
Kyl tehostin tehostaa aina pikkaisen paremmin jos auto käy. Ja millipelistä tässäkin nyt taitaa vain olla kyse...

Onko tällaisissa abs jarruja?

Kyllä on, ja tosiaan abs pumpun ilmaaminen voi olla haastavaa varsinkin jos ei laita testerillä ilmausta päälle.
Ja tietysti jarrupalat vatii sisäänajon , tuossa on sen verran pienet jarrut vrt massaan , jarrupaine on aika suuri, helposti pala joustaa.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4560
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja Sämpy » 11.04.2018 07:46

Niin painuuko poljin painettaessa vai ihan itsekseen? Ja jos painuu pikkuhiljaa, jarrut ei ilmeisesti hirtä päälle vaan lopulta vapautuu?

Meinaan se uusikin pääsylinteri voi olla paskana, pikkasen liikettä ja alkaa tiivisteen ohivuoto. Joku kiinalaispaja tehny käytetystä? Jarrusatulan letkun tukkiminen sitten estäisi tän alkuliikkeen.
Toki samoin voi olla uusien kilkkeiden takia liikaa liikettä systeemissä, jota jarrutehostin korostaa. Ja teoriassa jos tehostin ei saisi korvausilmaa kunnolla hytistä, tyhjä liike olisi hidas. Tähän liittyen, jos avaa ilmanipan, liikkuuko silloin poljin sukkelasti?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6239
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja mivot » 11.04.2018 22:04

Itsellekkin muutaman kerran tullut vastaan tuommoinen, käynnissä hiljalleen pohjaan painuva jarrupoljin.
On menneet kuitenkin leimasta läpi ja joku taisi (mersun sprinter ? tms)kohdalla sanoa että ominaisuus, pelotti aina vaan liikennevaloissa kun jarrupoljin lopulta lattiapellissä kiinni, mutta kyllä ne paikallaan silti kesti ja katsastettua sai.
Järjellä ajatellen luonnollisesti veikkais pääsylinteriä, mutta se kerta vaihdettu, niin luultavammin muualla vika.

Joskus joku sanoi että viallinen jarrutehostin tekisi tuon, itse en ole perehtynyt tehostimen sielunelämään, että onko mahdollista?
..entä pystyisikö abs yksikkö pääsylinterin tilavuuden verran "joustamaan"?
Viimeksi muokannut mivot päivämäärä 11.04.2018 22:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Tämänhetkiset Italiaano projektit ja varaosaautot:
124 Spider 2200 -77
124 Special T 1800-71
124 Sport coupe 1608cc -71
124 Sport coupe 1800 -74
124 special T 3kpl, Coupe bc, regata 105tc....
Oho, onpas fiudeja kertyny!
mivot
 
Viestit: 286
Liittynyt: 01.03.2006 12:27
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja hkn » 11.04.2018 22:17

Niin minulla tuo ducaton jarruongelma johtuisiitä että vasemman puolen etu ja takapään toinen jarrusatulaliuku oli lievästi jumitila ne aamulla tarkistin kaikki huolella ja ongelma ongelma poistui ja hain autoon leiman, kiitos kaikille jotka olivat mukana siinä.... pieni ongelma mutta ehkä jotain opin jos tässä iässä jotain oppiin mutta nyt homma toimii kiitokset Pertille avusta tässä asiassa ......Hannu
hkn
GFF
 
Viestit: 209
Liittynyt: 29.03.2008 21:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

ViestiKirjoittaja Sämpy » 12.04.2018 09:15

Itse asiassa uudemmassa Scudossa taisi olla samaa nyt kun muistelee, mutta harvemmin tulee niin kovaa paikoillaan edes painettua poljinta että ilmiö tulisi vastaan, joskus liikennevaloissa vaan huomannut ilmiön ja onhan se aina hetken aikaa huolestuttavan tuntusta kun lattia alkaa lähestyä poljinta. En ole noita liukuja ajatellutkaan mutta onhan se mahdollista, kun jarruille ei ole juurikaan huoltoa tarvinnut (lue: viitsinyt) tehdä, että sieltä liu'uista tulisi siis joustoa.

Asiakkaan Hummeriin jäi tätä samaa, kun en kahta ristikkäistä pyörää saanut ilmattua. Ei sitäkään ajossa huomaa, mutta paikoillaan poljin painuu aika reilusti kun antaa kunnolla kenkää. Se on kyl selkeä ilma-ongelma eikä tämänkaltainen pikkuhiljaa painuminen.
Tuohon tein ilmausnipan eli ylimääräinen nippa josta porattu reikä suoraan läpi, niin ei saa kierteistä ilmaa. Tuolleen sai kahdesta pyörästä ilmat abs yksikön läpi. Mutta kahdessa ei alipainekannu tiivistynyt tarpeeksi nippaan omalla kumiliittimellä, hain pieniä yhden koon klemmareita joilla meinasin liittää kannun letkun suoraan tiukasti nipan päähän. Sitten saa ne loputkin ilmat pois. Ilman kunnon imukannua ei tulisi onnistumaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6239
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos


Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jaakkis