Ducaton jarru murheet!

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja hkn »

Moro! Kyse 04 2,8 maxi ducato jarrupoljin painuu käydessä pohjaan, jos sammuttaa silloin ei ja jos jomman kumman etu jarruletkun sulkee (tonkeilla puristaa kasaan) niin polin ei painu pohjaan käydessäkin???? Ja uusia osia vaihtanut Jarrupalat eteen ja taakse ja jarrupääsylkän , toisen etu jarruletkun. Ei vuotoja putkissa, letkuissa tai satuloissa voiko jarrutehostin vaikuttaa asiaan onko muilla ollut samoja murheita ducatoissa?????? Hannu
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja wellu »

Kuulostaisi tehostinvialta. Onko väliä minkä letkun puristamalla ei painu?

Tulppaappas alipainetehostimen letku, mitä tällöin tapahtuu?
Minkä huollan, sen korjaan...
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja mikahai »

onko siinä ny vanhat jarrulevyt ja uudet palat. jos näin nii poljin painuu aika syvään ennenkuin palat hioutuu vanhoiin levyihin sopiviksi.
jos autolla ajaa nii huomaako vikaa silloin ?
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja pminetti »

mutta miksi poljin ei painu pohjaan kun auto ei käy mutta kun laitaa käymään niin poljin menee pohjaan pikku hiljaa.
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja hkn »

Autolla ajettu palojen vaihdonjälkeen kolmeen otteeseen noin 60km mutta ongelma ei siitä muutu, huomenna vielä käydään joka pyörä läpi ja katsotaan mitä tapahtuu sitten......
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja mikahai »

miten ajossa käyttäytyy ???
aikanaan vaidettiin yhteen ducatoon helvetisti jarru osia ja sama tilanne vain pysyi.
poljin painui paikallaan ollessa pohjaan, mutta jarrut toimi normi ajossa ihan oikein.
läpäisi jopa katsastuksen vika vai ominaisuus ?
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ei voi olla ominaisuus tuollainen. Joko on vuoto tai ilmaa jossain, tai joku letku pullistuu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sen verran tosiaan taitaa olla jarruissa ilmaa/välystä että yhdenkin jarrun tulppaaminen riittää ettet jaksa painaa enää poljinta pohjaan auton ollessa käynnissä ja paikoillaan.
Kyl tehostin tehostaa aina pikkaisen paremmin jos auto käy. Ja millipelistä tässäkin nyt taitaa vain olla kyse...

Onko tällaisissa abs jarruja?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Sen verran tosiaan taitaa olla jarruissa ilmaa/välystä että yhdenkin jarrun tulppaaminen riittää ettet jaksa painaa enää poljinta pohjaan auton ollessa käynnissä ja paikoillaan.
Kyl tehostin tehostaa aina pikkaisen paremmin jos auto käy. Ja millipelistä tässäkin nyt taitaa vain olla kyse...

Onko tällaisissa abs jarruja?
Kyllä on, ja tosiaan abs pumpun ilmaaminen voi olla haastavaa varsinkin jos ei laita testerillä ilmausta päälle.
Ja tietysti jarrupalat vatii sisäänajon , tuossa on sen verran pienet jarrut vrt massaan , jarrupaine on aika suuri, helposti pala joustaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Niin painuuko poljin painettaessa vai ihan itsekseen? Ja jos painuu pikkuhiljaa, jarrut ei ilmeisesti hirtä päälle vaan lopulta vapautuu?

Meinaan se uusikin pääsylinteri voi olla paskana, pikkasen liikettä ja alkaa tiivisteen ohivuoto. Joku kiinalaispaja tehny käytetystä? Jarrusatulan letkun tukkiminen sitten estäisi tän alkuliikkeen.
Toki samoin voi olla uusien kilkkeiden takia liikaa liikettä systeemissä, jota jarrutehostin korostaa. Ja teoriassa jos tehostin ei saisi korvausilmaa kunnolla hytistä, tyhjä liike olisi hidas. Tähän liittyen, jos avaa ilmanipan, liikkuuko silloin poljin sukkelasti?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja mivot »

Itsellekkin muutaman kerran tullut vastaan tuommoinen, käynnissä hiljalleen pohjaan painuva jarrupoljin.
On menneet kuitenkin leimasta läpi ja joku taisi (mersun sprinter ? tms)kohdalla sanoa että ominaisuus, pelotti aina vaan liikennevaloissa kun jarrupoljin lopulta lattiapellissä kiinni, mutta kyllä ne paikallaan silti kesti ja katsastettua sai.
Järjellä ajatellen luonnollisesti veikkais pääsylinteriä, mutta se kerta vaihdettu, niin luultavammin muualla vika.

Joskus joku sanoi että viallinen jarrutehostin tekisi tuon, itse en ole perehtynyt tehostimen sielunelämään, että onko mahdollista?
..entä pystyisikö abs yksikkö pääsylinterin tilavuuden verran "joustamaan"?
Viimeksi muokannut mivot, 11.04.2018 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124 Spider 2200 20vt -77
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja hkn »

Niin minulla tuo ducaton jarruongelma johtuisiitä että vasemman puolen etu ja takapään toinen jarrusatulaliuku oli lievästi jumitila ne aamulla tarkistin kaikki huolella ja ongelma ongelma poistui ja hain autoon leiman, kiitos kaikille jotka olivat mukana siinä.... pieni ongelma mutta ehkä jotain opin jos tässä iässä jotain oppiin mutta nyt homma toimii kiitokset Pertille avusta tässä asiassa ......Hannu
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ducaton jarru murheet!

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Itse asiassa uudemmassa Scudossa taisi olla samaa nyt kun muistelee, mutta harvemmin tulee niin kovaa paikoillaan edes painettua poljinta että ilmiö tulisi vastaan, joskus liikennevaloissa vaan huomannut ilmiön ja onhan se aina hetken aikaa huolestuttavan tuntusta kun lattia alkaa lähestyä poljinta. En ole noita liukuja ajatellutkaan mutta onhan se mahdollista, kun jarruille ei ole juurikaan huoltoa tarvinnut (lue: viitsinyt) tehdä, että sieltä liu'uista tulisi siis joustoa.

Asiakkaan Hummeriin jäi tätä samaa, kun en kahta ristikkäistä pyörää saanut ilmattua. Ei sitäkään ajossa huomaa, mutta paikoillaan poljin painuu aika reilusti kun antaa kunnolla kenkää. Se on kyl selkeä ilma-ongelma eikä tämänkaltainen pikkuhiljaa painuminen.
Tuohon tein ilmausnipan eli ylimääräinen nippa josta porattu reikä suoraan läpi, niin ei saa kierteistä ilmaa. Tuolleen sai kahdesta pyörästä ilmat abs yksikön läpi. Mutta kahdessa ei alipainekannu tiivistynyt tarpeeksi nippaan omalla kumiliittimellä, hain pieniä yhden koon klemmareita joilla meinasin liittää kannun letkun suoraan tiukasti nipan päähän. Sitten saa ne loputkin ilmat pois. Ilman kunnon imukannua ei tulisi onnistumaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin