Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Onko toi lentävä Bravo?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Nyt oli Savon Sanomissakin huomioitu tämä aukeaman jutussa. Otsikossakin jo sanottiin "Fiat Puntolle historiallinen pohjanoteeraus." Näin se maine vahvistuu...Luigi kirjoitti:Muutaman vuoden takainen viiden tähden auto on nyt järkyttävä surmanloukku:
https://tekniikanmaailma.fi/euro-ncapn- ... -pystynyt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oikeasti koritekniikan osalta toimi jopa paremmin, kuin moni useamman tähden auto, mutta kun sivuairbagit sun muut on lisävarusteita, niin turvallisuus arvioidaan samaksi pahvilaatikon kanssa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
124:n ja Ladan vertailua.
http://totalcarmagazine.com/classicandb ... guli_1200/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://totalcarmagazine.com/classicandb ... guli_1200/" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Hieno artikkeli. just tuollainen vaaleansininen 124 meillä oli 60-70 -lukujen vaihteessa. Teki lähtemättömän vaikutuksen pikkupoikaan, selkeesti
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Monet erot tuolla johtuu juurikin siitä, että jutun 124 on mk1 ja Lada tehtiin mk2 mallin eli n. -69 mallin mukaan. Siinä on jo esim. taka-akselirakenne ja kahvat samanlaiset kuin Ladassa.
Se oli uutta tietoa, että suunnittelivat "Fiat SUV":tä tuohon aikaan Campagnolan alapuolelle. Mutta oma lukunsa on sitten, että 124 ei ollut Fiatin ainoa malli jota tuonne ajateltiin, kts. Bellissiman "Mirafiori" numero.
Se oli uutta tietoa, että suunnittelivat "Fiat SUV":tä tuohon aikaan Campagnolan alapuolelle. Mutta oma lukunsa on sitten, että 124 ei ollut Fiatin ainoa malli jota tuonne ajateltiin, kts. Bellissiman "Mirafiori" numero.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Kuvia Giro d'Italia-kilpailuista 70-luvun lopulta. Mukana mm. Stratos, Monte Carlo Turbo, Ritmo, 131, Alfetta GTV, Alfasud ym.
http://www.forum-auto.com/sport-auto/ph ... 379140.htm
Videota karkeloista, joissa Alénkin vilahtaa:
https://youtu.be/mqbXiogtGpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/_D1Am0J-8Sk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum-auto.com/sport-auto/ph ... 379140.htm
Videota karkeloista, joissa Alénkin vilahtaa:
https://youtu.be/mqbXiogtGpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/_D1Am0J-8Sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Ritmo Abarth 130TC -87
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Henkilöautojen ensirekisteröinnit 2016-2017:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain_2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaguar ja Teslakin myyvät paremmin, kuin Fiat. Kuka olisi uskonut vielä kymmenisen vuotta sitten?
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain_2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaguar ja Teslakin myyvät paremmin, kuin Fiat. Kuka olisi uskonut vielä kymmenisen vuotta sitten?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
1608:n koneistusta...
https://www.youtube.com/watch?v=WnP_STFjtK4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=WnP_STFjtK4" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Fiatille käy Euroopassa Lanciat?
http://www.omniauto.it/magazine/51755/m ... importante" onclick="window.open(this.href);return false;
Translatorilla:
"Marchionne: the new Punto will not be made and Fiat in Europe will have a less important role
The synergy between Alfa Romeo and Maserati will be stronger and the new MiTo will therefore be very different
At the Geneva Motor Show, Sergio Marchionne returns to discuss the priorities of the FCA Group with a view to presenting the new business plan. "Waiting for June 1" was one of the most frequent answers to journalists' questions, but there were a number of interesting comments to understand the intentions of the Italian-Canadian manager. Starting from the relevance of the Fiat brand that, in Europe, will be downsized.
The 500 will be the engine of Fiat in the Old Continent
A question of investment priority: for the FCA number it makes more sense to focus on strong brands such as Jeep - which continues to pulverize sales records worldwide, as well as on Alfa Romeo and Maserati that are strong, indeed very strong, have the potential to be unexpressed. Among other things, the technical link between Biscione and Trident will be closer and closer with the first new Maserati model based on Alfa architecture expected between the end of 2019 and 2020. As for Fiat: "we are lucky to have a couple of good models that I think are the future of the brand, starting from the 500 along with its extensions. You will know more when we present the plan in June. The 500 will be the engine of Fiat in Europe ". The Panda also remains confirmed, while a new point has been implicitly excluded, for which there is obviously no room. "Sitratta a question of importance of the brand on the market - said Marchionne - a bit 'as it was for Lancia. However, Fiat will play an important role in Latin America ". The same goes for the Alfa Romeo MiTo (which is still based on the Punto today): the market for the three compact doors has strongly contracted and the new MiTo will be something different."
Nyt paukutetaan isoilla.
http://www.omniauto.it/magazine/51755/m ... importante" onclick="window.open(this.href);return false;
Translatorilla:
"Marchionne: the new Punto will not be made and Fiat in Europe will have a less important role
The synergy between Alfa Romeo and Maserati will be stronger and the new MiTo will therefore be very different
At the Geneva Motor Show, Sergio Marchionne returns to discuss the priorities of the FCA Group with a view to presenting the new business plan. "Waiting for June 1" was one of the most frequent answers to journalists' questions, but there were a number of interesting comments to understand the intentions of the Italian-Canadian manager. Starting from the relevance of the Fiat brand that, in Europe, will be downsized.
The 500 will be the engine of Fiat in the Old Continent
A question of investment priority: for the FCA number it makes more sense to focus on strong brands such as Jeep - which continues to pulverize sales records worldwide, as well as on Alfa Romeo and Maserati that are strong, indeed very strong, have the potential to be unexpressed. Among other things, the technical link between Biscione and Trident will be closer and closer with the first new Maserati model based on Alfa architecture expected between the end of 2019 and 2020. As for Fiat: "we are lucky to have a couple of good models that I think are the future of the brand, starting from the 500 along with its extensions. You will know more when we present the plan in June. The 500 will be the engine of Fiat in Europe ". The Panda also remains confirmed, while a new point has been implicitly excluded, for which there is obviously no room. "Sitratta a question of importance of the brand on the market - said Marchionne - a bit 'as it was for Lancia. However, Fiat will play an important role in Latin America ". The same goes for the Alfa Romeo MiTo (which is still based on the Punto today): the market for the three compact doors has strongly contracted and the new MiTo will be something different."
Nyt paukutetaan isoilla.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
On se ihan hyvä juttu, että karsitaan päällekkäisyyksiä, mutta en ehkä itse ampuisi Puntoa alas.
Tämä on mielestäni ihan hyvä:
Fiat - Työväen automerkki, joka osaa pienten ja pienemmän keskiluokan autojen tekemisen (tai osasi...)
Lancia - se luxusmerkki
Alfa romeo - urheilullinen, mutta myös salonkikelpoinen
Toki, nuo kaikki on aika usein menneet hieman päällekkäin. MiTo eikös ole Punton pohjalevyllä? Eli rebadged punto?
En toki ole keskieuroopan tilanteeseen perehtynyt, mitenkä hyvin siellä 500 ja Panda vetää? Tai Alfa Romeo? Entä Lancia?
Tämä on mielestäni ihan hyvä:
Fiat - Työväen automerkki, joka osaa pienten ja pienemmän keskiluokan autojen tekemisen (tai osasi...)
Lancia - se luxusmerkki
Alfa romeo - urheilullinen, mutta myös salonkikelpoinen
Toki, nuo kaikki on aika usein menneet hieman päällekkäin. MiTo eikös ole Punton pohjalevyllä? Eli rebadged punto?
En toki ole keskieuroopan tilanteeseen perehtynyt, mitenkä hyvin siellä 500 ja Panda vetää? Tai Alfa Romeo? Entä Lancia?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Lienee ajatus sekin, että Punto on vanhentunut ja Tipo on tullut "uutena" mallina sen tilalle.
Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Halvoilla pikkuautoilla ei juuri rahaa tee. Kallis pikkuauto on paljon parempi valinta. Tai emähalpa, jonka voi myydä halvan hinnalla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
ISTV:n Blacklist osion jaksossa jossa kerrotaan suomen katukiihdytyksen historiasta vilahtaa n. kahden minuutin kohdalla turbotetun murtsikan konehuone Ajankohtana taisi olla -82 ja paikkana Hangon lentokenttä.
Linkki ISTV:hen: https://www.is.fi/autot/art-2000005550074.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkki ISTV:hen: https://www.is.fi/autot/art-2000005550074.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Nyt on asiallista mainontaa:
Hauskoja nämä vanhatkin mainokset joita paikallinen ilmaisjakelu aina välillä uudelleenlämmittelee:
Hauskoja nämä vanhatkin mainokset joita paikallinen ilmaisjakelu aina välillä uudelleenlämmittelee:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.