Yhteen autoon vaihdoin neljästi uudet LPR kengät saman vian takia. Lopulta hitsasin kehinnän paikalleen ja tilasin jonkun toisen valmistajan kengät, jotka sitten toimivatkinSämpy kirjoitti:On noitten kanssa ennenkin tapeltu. Purettu ja putsattu akseleita, herkistelty jousia yms, lopputuloksena että kengät meni kumminkin vaihtoon. Hammastus vaikutti oklta mutta jotenkin vastarauta ei liikkunut tarpeeksi herkästi.
Patonkia imusarjaan topikki
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Samoja LPR p#*ka kenkiä yritin puntoon huonolla menestyksellä, kaikki ok kunnes huomasin että automaatti kiristys ei pidä vaan lipsuu miten sattuu. Purkasin ja kokosin varmaan 10 kertaa ja silti en niitä kunnolla saanut toimimaan. Katsastus rimaa hipoen läpi.
Ei kiitos lappeenrannan paloille.
Ei kiitos lappeenrannan paloille.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Vannetta kiristää:
- Päiväkoti
- Päänsärky
- Kela
Eli ei mitään uutta tahi ihmeellistä.
- Päiväkoti
- Päänsärky
- Kela
Eli ei mitään uutta tahi ihmeellistä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Made in italy luki paketis kun motonetin tiskiltä tuollaiset ostin emännän miniin.TfP-Motors kirjoitti:Kai tiedät mistä maastawellu kirjoitti: LPR-Brakes tuotemerkin...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Italyläisethan ne on, mutta laatu on paskaa. Ei nyt ehkä jokapaikassa, mutta ainakin noissa jarrukengissä tuo kehinnän mekanismi tehty päin persettä.kappa12 kirjoitti:Made in italy luki paketis kun motonetin tiskiltä tuollaiset ostin emännän miniin.TfP-Motors kirjoitti:Kai tiedät mistä maastawellu kirjoitti: LPR-Brakes tuotemerkin...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Lappeenrannalla näkyy olevan tuotantoa myös kinukeissa, tulisiko nuo mainitut "laatuosat"juuri sieltä idästä?
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Mutta, mä en ymmärrä? miksi sitten pitää ostaa aina sitä kaikkein halvinta sontaa, vaikka tietää sen olevan sitä..
LPR jarrukenkiä ei pidä laittaa mihinkään , muuta kuin roskiin.
LPR jarrukenkiä ei pidä laittaa mihinkään , muuta kuin roskiin.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
No pitäähän se oppi jossain vaiheessa ottaa...?Wesulius kirjoitti:Mutta, mä en ymmärrä? miksi sitten pitää ostaa aina sitä kaikkein halvinta sontaa, vaikka tietää sen olevan sitä..
LPR jarrukenkiä ei pidä laittaa mihinkään , muuta kuin roskiin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
oonkohan mä jotain missannut tai ajat muuttunut, kun aiemmin LPR oli ihan ok keskitasoa, paljon huonompiakin oli?
Nytten TRW kässärivaijeritkin oli ihan paskaa ja vielä väärin tehdyt. Onkohan niitten jarruosatkin samaa roskaa. Mitä tässä pitää sitten ostaa, uskaltaako sitten mintexiä tai Ferodoa vielä ostaa? Kun kaupasta tarjotaan kumminki delphiä tai jotain näitä nevehöörd kuten AM tai PDR tai muita lyhenteitä.
Nytten TRW kässärivaijeritkin oli ihan paskaa ja vielä väärin tehdyt. Onkohan niitten jarruosatkin samaa roskaa. Mitä tässä pitää sitten ostaa, uskaltaako sitten mintexiä tai Ferodoa vielä ostaa? Kun kaupasta tarjotaan kumminki delphiä tai jotain näitä nevehöörd kuten AM tai PDR tai muita lyhenteitä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
bosch , brembo , mintex on ok , roadhouse kin vielä menee . Siis jarrupaloista nuo ensin mainitut sopii paikalleen ilman työstämistä. Roadhousea jouduin viimeviikolla hiomaan . Lpr jarrukengät eivät edes pidä. Ja eihän noissa hinta eroakaan paljon ole, ahneen maahantuojan takia.
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Suomessa tarvikevaraosien tukkurit istuvat saman pyöreän pöydän äressä kuin ritarit konsanaan. Suomessa maksat siitä alimman sisäänostohinnan paskalaatuisesta laaritavarasta saman, mitä ulkomailta tilaamalla saat keskitason tuotteen.
Tämän takia minulla liikkuu jatkossa aina kaikki tarvittavat €urot ulkomaille. Suomessa ei voi luottaa enään edes takuuasioiden hoitoon.
Johan tämän näki Bravon tukivarsien kohdalla. Alvadin halvimmat olivat laadultaan paremmat kuin Motonetin "vahvistetut" tai Örumin tarvikkeet. Hinta oli matalampi, kuin motonetin halpis-tarvikkeella.
Elama on...
Jakopään osissa en enään käytä yhtään mitään muuta kuin INA:n tai SKF:n tuotteita. Pyöränlaakereissa sama.
Tämän takia minulla liikkuu jatkossa aina kaikki tarvittavat €urot ulkomaille. Suomessa ei voi luottaa enään edes takuuasioiden hoitoon.
Johan tämän näki Bravon tukivarsien kohdalla. Alvadin halvimmat olivat laadultaan paremmat kuin Motonetin "vahvistetut" tai Örumin tarvikkeet. Hinta oli matalampi, kuin motonetin halpis-tarvikkeella.
Elama on...
Jakopään osissa en enään käytä yhtään mitään muuta kuin INA:n tai SKF:n tuotteita. Pyöränlaakereissa sama.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tähän tosin lisäten, että ostin tosiaan ulkomailta Scudoon "laadukkaat" TRW:n käsijarruvaijerit, kun alkuperäiset tuppasivat jäätymään eli ei voinut käyttää pakkasilla.
Tunnin yrityksen jälkeen luovutin asennuksen suhteen ja menin vertaamaan vanhaan. Vaijeri oli saman mittainen mutta ulkovaippa 2cm pidempi. Itse asiassa vaijerilla ei ollut kuin 2cm liikerataa ja siinäkin jokin takertelu kesken liikeradan molemmissa. Revin väkisin muoviset päätyhelat irti ja lyhensin kuoria rälläkällä, varoen leikkaamasta vaijeria, sitten helat takaisin. Edelleen raivokkaasta silikoni ja teflonvoitelusta huolimatta molemmissa vaijereissa hiukan takertava kohta puolessa välissä liikerataa.
No nyt sopivat paikoilleen, mutta liikeradan takertelukohta osuu juuri huonoon paikkaan, kun satulatkaan eivät liiku yhtä herkästi kuin uutena. Satulat toimivat hienosti vaijeri irti eli eivät jumissa mutta palautusjousen voimaa häviää vähän kitkaan.
eli minulla on käsijarru jota ei voi käyttää enää edes kesällä. Tai voi, mutta joka kerta pitää kumartua auton alle ja kumauttaa satulat auki vasaralla, joka asuu nyt pysyvästi hytissä. Joten kun lähden kotoa, pitää ennen porttia ja portin jälkeen sammuttaa auto, jotta voi astua ulos. Sama takaisin tullessa.
Pitää tilata omalta italian tukkurilta Adriauton vaijerit ja kokeilla niitä, mutta menee yli kk seuraavaan tilaukseen. Ja siihen pitää selvittää oem numero.
Tai sitten mennä vaan marmorilta ostamaan originaalit. Vai olisiko joku roska-delphi nyt avain onneen?
Tunnin yrityksen jälkeen luovutin asennuksen suhteen ja menin vertaamaan vanhaan. Vaijeri oli saman mittainen mutta ulkovaippa 2cm pidempi. Itse asiassa vaijerilla ei ollut kuin 2cm liikerataa ja siinäkin jokin takertelu kesken liikeradan molemmissa. Revin väkisin muoviset päätyhelat irti ja lyhensin kuoria rälläkällä, varoen leikkaamasta vaijeria, sitten helat takaisin. Edelleen raivokkaasta silikoni ja teflonvoitelusta huolimatta molemmissa vaijereissa hiukan takertava kohta puolessa välissä liikerataa.
No nyt sopivat paikoilleen, mutta liikeradan takertelukohta osuu juuri huonoon paikkaan, kun satulatkaan eivät liiku yhtä herkästi kuin uutena. Satulat toimivat hienosti vaijeri irti eli eivät jumissa mutta palautusjousen voimaa häviää vähän kitkaan.
eli minulla on käsijarru jota ei voi käyttää enää edes kesällä. Tai voi, mutta joka kerta pitää kumartua auton alle ja kumauttaa satulat auki vasaralla, joka asuu nyt pysyvästi hytissä. Joten kun lähden kotoa, pitää ennen porttia ja portin jälkeen sammuttaa auto, jotta voi astua ulos. Sama takaisin tullessa.
Pitää tilata omalta italian tukkurilta Adriauton vaijerit ja kokeilla niitä, mutta menee yli kk seuraavaan tilaukseen. Ja siihen pitää selvittää oem numero.
Tai sitten mennä vaan marmorilta ostamaan originaalit. Vai olisiko joku roska-delphi nyt avain onneen?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
En tiedä, onkos skudossa siis levyyn ottava käsijarru?
Yhteen Mondeoon vaihettiin töissä joka vuosi ennen katsastusta taakse jompikumpi jarrusatula, kun vähääkään käytetty satula ei jaksanut vetää käsijarrun linkkua täysin auki edes uudella vaijerilla.
Lopulta kokeiltiin laittaa molemmille puolille yksi vetävä lisäjousi. Ei ole enään tarvinnut uusia satuloita, alkuperäinen jousi on ilmeisesti liian heikko.
Muttei toimi semmoisessa Mpndeossa, jossa on vaijerissa automaattisäätö. Se se vasta surkea systeemi onkin.
Paras käsijarrusysteemi on perinteinen rumpujarru, jossa ei ole mitään automaattisäätöä, vaan pelkkä tarkastusreijästä pyöritettävä ruuvisäätö. Toimii aina kuin junan vessa, kun kerta vuoteen hakee säädön kohdalleen. Esimiehen Avensiksessa on takana rummut ja takana edelleen alkuperäiser rummut, kengät vaihdettu 270tkm kohdalla (mittarissa karvan vajaa 500tkm)
Yhteen Mondeoon vaihettiin töissä joka vuosi ennen katsastusta taakse jompikumpi jarrusatula, kun vähääkään käytetty satula ei jaksanut vetää käsijarrun linkkua täysin auki edes uudella vaijerilla.
Lopulta kokeiltiin laittaa molemmille puolille yksi vetävä lisäjousi. Ei ole enään tarvinnut uusia satuloita, alkuperäinen jousi on ilmeisesti liian heikko.
Muttei toimi semmoisessa Mpndeossa, jossa on vaijerissa automaattisäätö. Se se vasta surkea systeemi onkin.
Paras käsijarrusysteemi on perinteinen rumpujarru, jossa ei ole mitään automaattisäätöä, vaan pelkkä tarkastusreijästä pyöritettävä ruuvisäätö. Toimii aina kuin junan vessa, kun kerta vuoteen hakee säädön kohdalleen. Esimiehen Avensiksessa on takana rummut ja takana edelleen alkuperäiser rummut, kengät vaihdettu 270tkm kohdalla (mittarissa karvan vajaa 500tkm)
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Juu tuossa on levyjarrut. Wanhassa scudossa on rummut, 17 vuotta ja 350tkm ja alkuperäiset kässärivaijerit toimii edelleen ongelmitta joka kelillä. Muttaku kaikki kehittyy nääs.
Mitenkähän noihin saisi lisäjousen viritettyä? Samankaltaiset satulat kuin Stilossa.
Mitenkähän noihin saisi lisäjousen viritettyä? Samankaltaiset satulat kuin Stilossa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Patonkia imusarjaan topikki
Tuosta kuvan linkusta, vaijerin "koukusta" koukkupäisellä vetävällä jousella esimerkiksi liukutapin pultin alle tehtyyn prikkaan (siis prikka, jonka ulkoreunaan hitsattu toinen prikka tms. jousen toista päätä varten).Sämpy kirjoitti:Juu tuossa on levyjarrut. Wanhassa scudossa on rummut, 17 vuotta ja 350tkm ja alkuperäiset kässärivaijerit toimii edelleen ongelmitta joka kelillä. Muttaku kaikki kehittyy nääs.
Mitenkähän noihin saisi lisäjousen viritettyä? Samankaltaiset satulat kuin Stilossa.
Tai jos pyörännavan tienoilla on jokin piste jousen toiselle päälle. Jokatapauksessa veto ikäänkuin tuonne ilmanipan suuntaan.
Minkä huollan, sen korjaan...