Ducato sammui
Re: Ducato sammui
Itse asun 7 km päässä rajasta ja 10 km lähimmästä ylityspaikasta, en kuitenkaan käy idässä tankilla enää. Tärkeempääkin tekemistä löytyy. Aika on minulle tärkeämpää kuin raha.
Re: Ducato sammui
Se on hienoa, miten leimuavalla uskolla leimattiin puoli Suomea veronkiertäjiksi.
Miten varmistat, ettet vahingossa saa omaan autoosi venäläistä alkuperää olevaa polttoainetta? Suomalaiset öljylähteet on aika vähissä.
Miten varmistat, ettet vahingossa saa omaan autoosi venäläistä alkuperää olevaa polttoainetta? Suomalaiset öljylähteet on aika vähissä.
Fiat 133 -76 MA
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Re: Ducato sammui
En usko että loukkasit ketään. Tällä palstalla on henkilö, joka kysyy apua ongelmaansa. Hänellä on pakettiauto hyytynyt jonnekkin, joka voi olla monelle iso ongelma.Desmo kirjoitti:Okei. Anteeks hirveesti jos loukkasin veronkiertäjien herkkiä tunteita, ziisös sentään !
Me, foorumin muut käyttäjät, koetamme parhaamme mukaan tätä henkilöä auttaa.
Se, että tullaan trollaamaan (sellaiseksi itse tuon näen) toisen hädän hetkellä, on minusta typerää. Toki on mahdollista, että tankatussa Dieselissä on jotain pielessä, mutta epätodennäköistä.
Minun rahat ei mene venäjälle, ei Teboilille eikä diesel-pumpuille.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ducato sammui
Sillä voi varmistaa että on maksanut polttoaineveron että ostaa polttoaineensa Suomesta mittarista. Silloin ei ole veronkiertäjä. Eikö olekin yksinkertaista?Mako kirjoitti:Se on hienoa, miten leimuavalla uskolla leimattiin puoli Suomea veronkiertäjiksi.
Miten varmistat, ettet vahingossa saa omaan autoosi venäläistä alkuperää olevaa polttoainetta? Suomalaiset öljylähteet on aika vähissä.
Ja puhe ei ollut siitä mistä öljy on pumpattu vaan siitä kiertääkö veroja.
Viimeksi muokannut Desmo, 12.12.2017 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ducato sammui
Kuten varmaan huomasit niin minäkin koitin auttaa esittämällä arvauksia miksei pumppu syötä dieseliä vaikka hihna on ehjä. Toi ryssändiesel-heitto oli vain lisämauste joka muuttui silmänräpäyksessä pää-aiheeksi. Taitaa olla tulenarka asia.wellu kirjoitti:Se, että tullaan trollaamaan (sellaiseksi itse tuon näen) toisen hädän hetkellä, on minusta typerää.
Re: Ducato sammui
Siis tuomiohan julistettiin siitä, että on Teboilin polttoainetta tankattu.
Fiat 133 -76 MA
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Re: Ducato sammui
Ennen kuin ihan suoli24-tasolle painutaan, niin muistutetaan, että kun saat käsipumpulla jakajapumpun täyteen, niin joskus on hyvä löysätä ainakin 2 suihkutusputkea, että ilma poistuu. Pari kertaa joutunut löysäämään kaikki 4 ja sitten kaverin startatessa kiristämään yksitellen, jotta sai käymään. Oli Boschin pumpulla varustettu VM-diesel. Diesel-ukko puhui, että suuttimissa joku ristiporaus... En alkanut syventymään. Riitti, että sai käymään.
Polttoaineiden laaduista, niiden ohenteista, vedestä (joka aika hyvä nestepään tuhoaja) ja muustakin esitetystä en ala lätisemään. UGH ! Olen puhunut.
Polttoaineiden laaduista, niiden ohenteista, vedestä (joka aika hyvä nestepään tuhoaja) ja muustakin esitetystä en ala lätisemään. UGH ! Olen puhunut.
Re: Ducato sammui
Mä sain nyt sen käsityksen , et pumppu leikaa kiinni koska ei oo veroa maksettu.
Kyllä ne leikkaa muutenkin ja ihan kesäladullakin.
Mullakin sattuu olemaan yks ducaton nesteppää tossa pöydällä missä männänvarsi on katkennu ku on leipassu kii ja kesälaatua ja verot maksettu.
Kyllä ne leikkaa muutenkin ja ihan kesäladullakin.
Mullakin sattuu olemaan yks ducaton nesteppää tossa pöydällä missä männänvarsi on katkennu ku on leipassu kii ja kesälaatua ja verot maksettu.
Re: Ducato sammui
Mut miks ne leikkaa kiinni? Onko syynä polttoaine vai pumpun huono laatu? Ducatos on boschin ve, eiks jeh? Vaimon audissa on sellanen yli 20v vanha ja 520.000 km ajettu ja alkuperäiskunnossa.
Re: Ducato sammui
Joskus tuntuu et jakajapumpus kuun asentokin vaikuttaa. Todellisuudessa ainahan siihen joku syy on, mutta erittäin vaikea selvittää. Yleensä polttoaineessa on jotain jota ei pitäisi olla, kuten vettä. Sen takia siellä on vedenerottimet. Tosin ei ole tullut enää vuosikausiin vettä niistäkään, kun huoltisten laitteet ja säiliötkin vähän kehittyneet sitten 70-luvun.
Hyvä pointti tuo että joskus pumppu voi vaatia enemmänkin ilmausta. En todellakaan ole asiantuntija että voisin sanoa joittenkin pumppujen mahdollisista ilmausruuveista, sitä varten on korjausoppaat mutta suutinputket löysällä starttailu kuulostaisi tyhmästä viisaalta testiltä että tuleeko pumpulta ainetta läpi. Reikä imupuolella kun on voinut tosiaan kerryttää ilmaa pumpulle. Yks Iveco oli just sellanen että toimi kyl ajossa, mutta aina jos seiso pitempään se piti ilmata että sai käyntiin. Kerrytti ilmaa suodattimeen, eli tässä tapauksessa riitti suodattimen ilmaus ja sitten käsipumppausta sen jälkeen että tuli "vastapaineet" järjestelmään.
Vielähän näitä hanskataan mutta miten mahtaa löytyä ymmärrystä vanhempiin diisseleihin joskus 20 vuoden päästä kun kaikki uudet autot on ollut yhteispaineruiskutteisia jo 35 vuotta.
Hyvä pointti tuo että joskus pumppu voi vaatia enemmänkin ilmausta. En todellakaan ole asiantuntija että voisin sanoa joittenkin pumppujen mahdollisista ilmausruuveista, sitä varten on korjausoppaat mutta suutinputket löysällä starttailu kuulostaisi tyhmästä viisaalta testiltä että tuleeko pumpulta ainetta läpi. Reikä imupuolella kun on voinut tosiaan kerryttää ilmaa pumpulle. Yks Iveco oli just sellanen että toimi kyl ajossa, mutta aina jos seiso pitempään se piti ilmata että sai käyntiin. Kerrytti ilmaa suodattimeen, eli tässä tapauksessa riitti suodattimen ilmaus ja sitten käsipumppausta sen jälkeen että tuli "vastapaineet" järjestelmään.
Vielähän näitä hanskataan mutta miten mahtaa löytyä ymmärrystä vanhempiin diisseleihin joskus 20 vuoden päästä kun kaikki uudet autot on ollut yhteispaineruiskutteisia jo 35 vuotta.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Ducato sammui
Joo boschin brasilliassa tehty pumppu idtd ducatossa on tuo mäntä on 12mm tiedä onko vaikutusta , maksimi noston kohdalle on mäntä juminut ja 12mm mäntä on kiertynyt poikki.Desmo kirjoitti:Mut miks ne leikkaa kiinni? Onko syynä polttoaine vai pumpun huono laatu? Ducatos on boschin ve, eiks jeh? Vaimon audissa on sellanen yli 20v vanha ja 520.000 km ajettu ja alkuperäiskunnossa.
Mikä mahtaa olla polttoaineen lämpötila tapahtuma hetkellä.
Juuri ennen sammutin solenoidia on vielä sihti jossa ei näy roskia.
Re: Ducato sammui
Voisko se taikasana olla sit se Brasilia? Toi audissa oleva sähkösäätöinen on vissii Saksas tehty. Se vaikuttaa ainakin hyvin kestävältä. Ei oo ees tiivisteitä tarvinnu vaihdella. Ja ajoituksen tarkistus onnistuu läppärillä. Yhden kerran oon säätänyt viimeisen 120.000 km aikana.
- Liitteet
-
- ve_edc.JPG (52.55 KiB) Katsottu 3379 kertaa
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2017 20:59
Re: Ducato sammui
Huomenna kun ottaa pumpun pöydälle niin on taas viisaampi.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 10.12.2017 20:59
Re: Ducato sammui
Vika on löytynyt! Syöttöpumppu pöydällä ja pumpun sisällä totaallinen räjähdys. Ei oikeastaan ehjää kohtaa. Ajoitusta tarkistin niin hampaan verran heitti pumppu. Nokat ja kampiakselin ajoitusmerkit kohdallaan. Uskoisin ettei muuta kun uusi pumppu ja jakopään osat ja kovaa ajua, ja huoletonta huoltoa....
Re: Ducato sammui
Jos pumppu leikannut kiinni, yleensä myös se akselinpätkä hihnapyörän ja pumpun välissä kiertyy.Tuskapussi kirjoitti:Vika on löytynyt! Syöttöpumppu pöydällä ja pumpun sisällä totaallinen räjähdys. Ei oikeastaan ehjää kohtaa. Ajoitusta tarkistin niin hampaan verran heitti pumppu. Nokat ja kampiakselin ajoitusmerkit kohdallaan. Uskoisin ettei muuta kun uusi pumppu ja jakopään osat ja kovaa ajua, ja huoletonta huoltoa....
Jotenka jos tuppaa sauhuttelemaan niin pumpun ajoitus kannattaa tarkastaa.