Mikä "kakkosautoksi"?

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Ykköskoppainen Focus. Itte ajelin - 01 focuksella 250tkm ilman sen suurempia ongelmia.
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
Fletch
GFF
Viestit: 86
Liittynyt: 12.07.2010 12:18
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja Fletch »

wellu kirjoitti:Siis alkupään (ennen mallivuotta 1996) valmistetut 5-sylinteriset "tinakoneet" (järestäen 10-venttiilisiä) ovat noita heikkoja. Tuolloin tuli lohkopäivitys, jolloin alkoi alakerta kestämään.
Mutta 10V on minun silmissä hiukan turha. 140hp ja tasan samat kulut kuin 20V. Itseasiassa taitaa se 20V mennä maantiellä inan pienemmällä, kun ei tarvitse vedättää niin pirun pitkään, että saa sen malmikasan liikkumaan (170hp).
Meillä majaili parivuotta facelift 850 2.4 10v enkä mä nyt sitä heikoksi tai laiskaksi menisi moittimaan. 400tkm oli mittarissa kun myytiin pois ja ei se nyt öljyä merkittävästi syönyt. Suurin osa öljynkulutuksestakin loppui kun kovettuneet venavarrenkumit vaihtoi. Lisäksi olen täysin päinvastaista mieltä että koska 10v vääntää alhaalta paremmin niin se on ollut mm. karavaanareiden ensisijainen valinta. Samoin bensankulutuksessa kaikki moottorivariaatiot melkein samassa mutta maantiellä 10v menisi inan pienemmällä juurikin siksi että vääntää paremmin. Meillä se meni heittämällä 7:lla alkaviin lukemiin ja joskus Bellasta tullessani kokeilin että jos oikein-oikein nätisti ajoi niin jopa karvan alle 7.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Anjoviksesta ei varsinaisesti pahaa muttei hyvääkään sanottavaa.

Made in Great Britain tuntuisi ruostuvan hanakammin kuin Made in Japania.
Minkä huollan, sen korjaan...
Cicatrix
Viestit: 364
Liittynyt: 07.07.2004 10:58
Paikkakunta: Kni

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja Cicatrix »

Tuo ei ihan muutaman tonnin budjettiin mahdu mutta aika erikoinen peli kaikesta huolimatta.

https://www.kamux.fi/vaihtoautot/fiat/500/kon-5815" onclick="window.open(this.href);return false;

ja mualima pelastuu tai niin meille uskotellaan :mrgreen:
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Stefa kirjoitti:Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.
Ensimmäisenä lumiselle nurmikolle/jäiselle parkkipaikalle, kaveri pihalle seisomaan ja katsomaan kun kiihdytät sutien.

Jos takapyörät ei sudi, on joko haldexin sulake palanut/pois paikoiltaan, haldex itsessään mykkä tai todennäköisin eli kulmavaihteen booriholkki sileä. Korjaamosta riippuen 500-1xxx€ korjaus osineen.
Minkä huollan, sen korjaan...
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja pminetti »

tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja wellu »

pminetti kirjoitti:tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon
Yhtään akselipoikkista en ole kuunaan kuullut/nähnyt, vaan aina on se booriholkki mennyt. Se booriholkki on siellä juuri "sulakkeena" välissä, jos joku vanerilippis päättää kokeilla parkkipaikalla pyörittää rinkiä ja osuukin sulaa asfalttia alle.

Leluja nuo mukavedot. Tänään ajoin Hiluxia, hyvin pyörii ympyrää lukot päällä kiinteällä nelivedolla. :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja pminetti »

itellä hilux 2017mutta kyllä niitä akseleita on mennyt poikki volvoista
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja hkn »

Itse ostin viikko sitten 22.11 270tkm ajetun 850 volvon 200e ja tänään leimasin sen siinä mielestäni hinta / laatu ehkä kohtaa, paloihan siinä koneen vikavalo mutta moottorin lämpö anturi oli antautunut kiitokset avusta 75 elx le
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja pminetti »

hyvä hannu :thumb:
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Juu, tuo booriholkki on tiedossa. Käsittääkseni ykköskoppaisissa ja alkupään kakkosetkin on viskolla, sitten vasta tuli haldex.

Nyt on sikäli kivat kelit, että nelikkoa on helppo testata pelkäämättä että jotain hajoaa ;)
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
tare
Viestit: 478
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja tare »

Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni :D . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja wellu »

tare kirjoitti:Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni :D . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.
Saikos X:ään jo koukun?

Hinaisi sitä traileria perässä, roikka kokoajan kiinni. Kyljissä teipit "vihreää liikkumista" ja generaattori työntää putkesta taivaalle lakupötköä. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Tazio
Viestit: 439
Liittynyt: 08.11.2004 12:43

Mikä "kakkosautoksi"?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^ ja ^^
:) :) :) :) :) :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Vastaa Viestiin