Mikä "kakkosautoksi"?
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Ykköskoppainen Focus. Itte ajelin - 01 focuksella 250tkm ilman sen suurempia ongelmia.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Meillä majaili parivuotta facelift 850 2.4 10v enkä mä nyt sitä heikoksi tai laiskaksi menisi moittimaan. 400tkm oli mittarissa kun myytiin pois ja ei se nyt öljyä merkittävästi syönyt. Suurin osa öljynkulutuksestakin loppui kun kovettuneet venavarrenkumit vaihtoi. Lisäksi olen täysin päinvastaista mieltä että koska 10v vääntää alhaalta paremmin niin se on ollut mm. karavaanareiden ensisijainen valinta. Samoin bensankulutuksessa kaikki moottorivariaatiot melkein samassa mutta maantiellä 10v menisi inan pienemmällä juurikin siksi että vääntää paremmin. Meillä se meni heittämällä 7:lla alkaviin lukemiin ja joskus Bellasta tullessani kokeilin että jos oikein-oikein nätisti ajoi niin jopa karvan alle 7.wellu kirjoitti:Siis alkupään (ennen mallivuotta 1996) valmistetut 5-sylinteriset "tinakoneet" (järestäen 10-venttiilisiä) ovat noita heikkoja. Tuolloin tuli lohkopäivitys, jolloin alkoi alakerta kestämään.
Mutta 10V on minun silmissä hiukan turha. 140hp ja tasan samat kulut kuin 20V. Itseasiassa taitaa se 20V mennä maantiellä inan pienemmällä, kun ei tarvitse vedättää niin pirun pitkään, että saa sen malmikasan liikkumaan (170hp).
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Anjoviksesta ei varsinaisesti pahaa muttei hyvääkään sanottavaa.
Made in Great Britain tuntuisi ruostuvan hanakammin kuin Made in Japania.
Made in Great Britain tuntuisi ruostuvan hanakammin kuin Made in Japania.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Tuo ei ihan muutaman tonnin budjettiin mahdu mutta aika erikoinen peli kaikesta huolimatta.
https://www.kamux.fi/vaihtoautot/fiat/500/kon-5815" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mualima pelastuu tai niin meille uskotellaan
https://www.kamux.fi/vaihtoautot/fiat/500/kon-5815" onclick="window.open(this.href);return false;
ja mualima pelastuu tai niin meille uskotellaan
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Ensimmäisenä lumiselle nurmikolle/jäiselle parkkipaikalle, kaveri pihalle seisomaan ja katsomaan kun kiihdytät sutien.Stefa kirjoitti:Kaupat ilmeisesti alustavasti sovittu jotain noin 250 tkm ajetusta V70:stä. Turbokoneinen manuaalinelikko ja pitkällä leimalla. Kai moisessa parin tonnin autoksi on ihan katetta. Sikäli tuo turbo ja nelikko ei mitään kriteereitä ollut, mutta kun nyt kerta moinen oli löytynyt kohtuumatkan päästä.
Jos takapyörät ei sudi, on joko haldexin sulake palanut/pois paikoiltaan, haldex itsessään mykkä tai todennäköisin eli kulmavaihteen booriholkki sileä. Korjaamosta riippuen 500-1xxx€ korjaus osineen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Yhtään akselipoikkista en ole kuunaan kuullut/nähnyt, vaan aina on se booriholkki mennyt. Se booriholkki on siellä juuri "sulakkeena" välissä, jos joku vanerilippis päättää kokeilla parkkipaikalla pyörittää rinkiä ja osuukin sulaa asfalttia alle.pminetti kirjoitti:tai akseli poikki,poika osti just xc90 volvon
Leluja nuo mukavedot. Tänään ajoin Hiluxia, hyvin pyörii ympyrää lukot päällä kiinteällä nelivedolla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
itellä hilux 2017mutta kyllä niitä akseleita on mennyt poikki volvoista
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Itse ostin viikko sitten 22.11 270tkm ajetun 850 volvon 200e ja tänään leimasin sen siinä mielestäni hinta / laatu ehkä kohtaa, paloihan siinä koneen vikavalo mutta moottorin lämpö anturi oli antautunut kiitokset avusta 75 elx le
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
hyvä hannu
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Juu, tuo booriholkki on tiedossa. Käsittääkseni ykköskoppaisissa ja alkupään kakkosetkin on viskolla, sitten vasta tuli haldex.
Nyt on sikäli kivat kelit, että nelikkoa on helppo testata pelkäämättä että jotain hajoaa
Nyt on sikäli kivat kelit, että nelikkoa on helppo testata pelkäämättä että jotain hajoaa
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Mikä "kakkosautoksi"?
Saikos X:ään jo koukun?tare kirjoitti:Jos lotosta tulisi iso voitto, niin kakkosautoksi tulisi heti Tesla Model S P100D. Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed olisi silti edelleen ykkösautoni . Teslalle pitäisi ostaa varmaan heti joku pakettiauton kokoinen dieselgeneraattori joka pikalataisi Teslan kotona.
Hinaisi sitä traileria perässä, roikka kokoajan kiinni. Kyljissä teipit "vihreää liikkumista" ja generaattori työntää putkesta taivaalle lakupötköä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Mikä "kakkosautoksi"?
^ ja ^^
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk