Peilin lämmitin ei toimi

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
dox
Viestit: 158
Liittynyt: 28.07.2010 18:46

Peilin lämmitin ei toimi

Viesti Kirjoittaja dox »

Hei,

Mistä kannattaisi lähteä hakemaan vikaa, kun kuskin peili ei sulata jäätä, mutta matkustajan sulattaa. Silloin kun laittaa takaikkunan lämmityksen siis päälle.

Onko joku vastus kenties mennyt vai miten se toimii? Auto Fiat Bravo 2012.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peilin lämmitin ei toimi

Viesti Kirjoittaja VTO »

Yleensä taitavat lasissa olevat vastukset mennä rikki, mutta johtovikakin mahdollinen. Ota peilin koppa pois, jotta pääset mittaamaan tuleeko lämmitysvastukselle jännitettä. Jos tulee ja johdot kunnolla kiinni, on vastus rikki. Sitten alkaakin tutkiminen, saako lasia erillisenä, vai onko peili yhtenäinen paketti ?
Kilpeero
Viestit: 270
Liittynyt: 17.08.2005 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peilin lämmitin ei toimi

Viesti Kirjoittaja Kilpeero »

Hei.

Mitä luultavimmin on vastukset epäkunnossa peilissä tai irronneet peilin taustasta. eBay tarjoaa lämmitettäviä peilejä sekä kotelolla ( koko paketti ) että pelkkiä laseja joissa vastus. Katso vanhasta onko siinä sävytystä sillä tarjolla on sekä kirkkaita että sävytettyjä. Itse olen uusinut omaan ajokkiini eBayn kautta tilatut ja hyvin on pelittänyt hintaa siinä 20 - 30€ postituskuluineen kpl siis pelkkä peili. Suojakotelo kiinni yleensä kynsikiinnityksellä.
J.K
Vastaa Viestiin