Automaatteja

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Automaatteja

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Mitäs automaatti malleja on -90 luvulta eteenpäin Fiatilla olemassa?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Saikos Puntoa (mk1) CVT vaihteistolla. Muistelen nähneeni sellaisen aikoinaan Hyvinkäällä, sinisen.

muuten noita taidettiin tarjota Suomessa yhtä innokkaasti kuin Dieselmalleja 90-luvulla. Vasta kolmospuntossa ja Nuova Cromassa taisi tulla tomaatit takaisin.

Nettiautovilkaisulla vanhimmat oli 2006 Cromia ja puntoissa 2011 Evoja. En näköjään saa tänne toimivaa linkkiä hakutuloksiin, kun osoite sisältää hakassulkeita niin foorumisofta menee sekaisin.

Jotenikin olisin olettanut, että kyllä niitä tehdas teki ihan Mareoista ja Stiloistakin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Onhan niitä ollut muttei näköjään suomessa ole juurikaan.No täytyy ostaa joku datsuni
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tästähän jäi ihan ulkopuolelle että kelpaako Lancia tai Alfa, sieltä löytyisi jotain.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Toki mutten tykkää selespeedistä sellasta uutta testailin kun tuli markkinoille.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Eikä muuten mutta vasen polvi ja oikea käsi kun vaan pelaa miten sattuu ei manuaali ole pariin vuoteen oikeen osunut ajoon.Paitsi fulleri.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mun mielestä 156:ia oli myös perinteisellä mehuvaihteistolla, mutta on harvinaisempi kuin selespeed.

Ja tietty Kappaa löytyy oikeana automaattina

En tiedä sitten minkälainen on 159:n q-tronic, onko se Opelin systeemi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Sämpy kirjoitti:Mun mielestä 156:ia oli myös perinteisellä mehuvaihteistolla, mutta on harvinaisempi kuin selespeed.

Ja tietty Kappaa löytyy oikeana automaattina

En tiedä sitten minkälainen on 159:n q-tronic, onko se Opelin systeemi.
Taitaa olla vähän harvinaisia molemmat, mutta kappaa(kin) taitaa löytää tavallisena automaattina ja tökittävänä automaattina.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ja viimeisintä Kappaa tietty sporttronicilla joka on perinteinen mutta siinä on automaatin lisäksi manuaalivaihtoehto. Eli onko tuo nyt sitten sama aski kuin tiptronic jollain muulla merkillä.

Niin joo ja onkos 166:sta sitten ihan yhtälailla mehulingolla kuin Kappaakin kun on vähän kuin sama auto. Joku automaatti-kappa oli myynnissäkin. Noissa en ole selespeed tyylistä nähnytkään joten mehulingot taitaa olla sitten yleisempiä,
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lybran automaatti on perinteistä mallia, tarjonta vain ohuehko. Taitaa niitä Suomessa pari olla. Samoin Thesiksen laatikot - sellainen on täällä tai AlfaBBS:llä myynnissäkin. Alfan versio taisi kulkea Q-tronic nimellä tms. Saattaa tavata 166:ssa useammin, kuin156:ssa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
alfafiat
Viestit: 304
Liittynyt: 01.11.2005 19:40
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja alfafiat »

166: ZF malliltaan Sportronic siinä niin lisänä niin sanottu suorakytky eli keppi vasemmalle yhdistyy s-kytky ja alaspäin pienemmälle keppiä ja ylöspäin isommalle ja antaa pienemmälle vaihtaessa välikaasut . Vaihto tapahtuu nopeasti tosin atuomaatti on ihmistä nopeampi . Ripulipaska on tosin ajatusta ja salamaa nopeampi , vaikka lähdet salaman nopeasti paskalle ennen kuin ehdit edes ajatella on paskat housussa .Meillä käyttöautona 166 Sportronic 3L. vaimo ei suostu muilla ajamaa , kuin tomaatilla . Varalla Jeep Cherokee .
ladan esiisä Fiat 124 special T
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Reilun vuoden ajot 95% menty automaatilla mutta meinasin jos löytyis joku konserni tuote jotta vois vaikka tapahtumiin lähteä :)
TTT
Viestit: 122
Liittynyt: 19.07.2004 15:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja TTT »

Kappan 2- ja 2,4-litraisten bensakoneiden kanssa käytettiin Aisinin 4-pykäläisiä automaatteja. Nettiautossa suht vähän ajettu 2-litrainen myynnissäkin. Olisikohan sama Aisin ollut myös Alfa 156 V6:een tarjolla. Noitakin Suomesta löytyy. Thesiksessä oli sitten jo viisi vaihdetta.

Alfa 159:n Qtronic on kuusivaihteinen Aisin. Tarjolla vain 1,9- ja 2,4-dieseleiden kanssa, mutta mainio paketti sinänsä. Vaihteistoa lienee valmistettu joitakin miljoonia kappaleita, ja ehkä yleisin etuvetoautojen automaatti viime vuosina.

Fiatin pikkumalleissa viime vuosina olevat automaatit lienevät pääosin ns. robotisoituja manuaalilootia. Kaiketi toimivia vaihtoehtoja nuokin.
TTT
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Automaatteja

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

TTT kirjoitti:
Fiatin pikkumalleissa viime vuosina olevat automaatit lienevät pääosin ns. robotisoituja manuaalilootia. Kaiketi toimivia vaihtoehtoja nuokin.
Toimivia , mut ärsyttävia ajaa, kun veto katkeaa toisin kuin oikeassa automaatissa.
Vastaa Viestiin