Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Joo, TC:ssä on kaikissa sama jako, vanhemmat moottorit vaan asennoltaan pystyssä ja Betan kone poikkeuksena 20 astetta selällään. Ja käsittääkseni modulimoottoreissa tämä sama jako.
Tottakai omatekoisella imusarjalla saa mihin vaan koneeseen sovitettua kaasarit, jos niistä kovasti tykkää.
Tottakai omatekoisella imusarjalla saa mihin vaan koneeseen sovitettua kaasarit, jos niistä kovasti tykkää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Hetken jo piti miettiä, että Betan ja Croman koneethan on eri suuntaan kallellaan.. Mutta tosiaan kun imu ja pakokin on eripäin...
Mites tuo 1,4 istuu konetilassa? Äkkiä kuvahaulla katsoen aika suorassa? Jos noin, niin mielenkiintoinen laatikko tavallaan. HGT:n kone ainakin oli reilussa etunojassa.
Mites tuo 1,4 istuu konetilassa? Äkkiä kuvahaulla katsoen aika suorassa? Jos noin, niin mielenkiintoinen laatikko tavallaan. HGT:n kone ainakin oli reilussa etunojassa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
1.4 12v on kallellaan eteenpäin, asteita en osaa sanoo. Pakosarja edessä ja imu- takana
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Onko muuten noissa etuvedoissa mitään erikoisia moottorin kallistuskulmia? Se perinteinenhän on 20 astetta eteenpäin kuten vino-TC:ssä ja soholaisissa, poikkeuksena X1/9:n 10 astetta eteen, ja Lancia Betan 20 astetta taaksepäin kallistettu "pysty-TC". Muutenhan vanhemman malliset TC:t on etuvedoissakin pystyasennossa (Ritmo, Regata jne).
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Tulee mieleen Ritmon dieselmoottori, joka on eteenpäin kallistettu "pysty-TC" alakerta. Varmaan sen 20 astetta noin silmämääräisesti. Tuohan meni vinokoneRegatan askiin suoraan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Mistä Fiat malleista löytyis tuollainen 1.8 16v Modulimoottori jonka vois sovittaa tohon 1,4 vaihteistoon? Vanhat 1.6-1.8 TC koneet taitaa olla kiven alla tai jokkis autojen perässä. Siis toi 1.4 Bravo on vm.-98 mihin suunnittelin konetta
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Bravx/Marea ja Stilo nyt ainakin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Marean vm. on selkeet, kun kattoo suunnilleen samoja ikiä ton oman pelin kanssa. Mites noi stilon vuosimallit, vai käykö kaikista?
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Kuinkas Alfan nelipyttyiset (156/147)?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Samassa moottoriperheessä mennään. Eri asia mikä sopii imusarjoineen kyseiseen koppaan.
Mutta aika homma jos pitää koko johtosarjakin vaihtaa, Mareassa iso osa ruiskun sähköistä on naitettu samaan johtosarjaan auton muun sähköistyksen kanssa, ja sen vaihto edellyttää melkein koko auton purkamista palasiksi ja siltikin vaikeaa eritoten tulipellin läpiviennin takia joka on asennettaessa valettu umpeen. Toki moottorilla on johtosarja, mutta päävirrat, nopeussignaalit ja muutamat muut menee perussarjaa myöten.
Yhden johtosarjan silppusin tehdasmanuaali vieressä, kun piti saada siitä irti moottorin ohjauspuoli ja istuttaa se toiseen koppaan. No suunnitelmat muuttui ja se 1.8 on edelleen tuolla ja silputtu johtosarja, boksit ja virtalukot, mutta vein siitä moottorista nostajat Alfan JTS moottoriin.
Mutta aika homma jos pitää koko johtosarjakin vaihtaa, Mareassa iso osa ruiskun sähköistä on naitettu samaan johtosarjaan auton muun sähköistyksen kanssa, ja sen vaihto edellyttää melkein koko auton purkamista palasiksi ja siltikin vaikeaa eritoten tulipellin läpiviennin takia joka on asennettaessa valettu umpeen. Toki moottorilla on johtosarja, mutta päävirrat, nopeussignaalit ja muutamat muut menee perussarjaa myöten.
Yhden johtosarjan silppusin tehdasmanuaali vieressä, kun piti saada siitä irti moottorin ohjauspuoli ja istuttaa se toiseen koppaan. No suunnitelmat muuttui ja se 1.8 on edelleen tuolla ja silputtu johtosarja, boksit ja virtalukot, mutta vein siitä moottorista nostajat Alfan JTS moottoriin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Moi,
Hyvinhän noita moottoriluovuttaja vaihtoehtoja löytyy, mukana noi alfatkin
Yhtenä vaihtoehtona oon miettiny moottorin ruokkimista kaasareilla, imusarja pitäs kyyllä sit tehdä.
Sämpy onko toi sun marean silputtu johtosarja kasattu uudelleen siltä osin mitä moottori tarvii ruiskuna käydäkseen?
Bravossa on venttiilikopan kulmassa aika iso sähköjohtoliitin, se on parilla kuuskololla kiinni toisissaan. Siitä menee aika paljon johtoo moottorin antureille
Hyvinhän noita moottoriluovuttaja vaihtoehtoja löytyy, mukana noi alfatkin
Yhtenä vaihtoehtona oon miettiny moottorin ruokkimista kaasareilla, imusarja pitäs kyyllä sit tehdä.
Sämpy onko toi sun marean silputtu johtosarja kasattu uudelleen siltä osin mitä moottori tarvii ruiskuna käydäkseen?
Bravossa on venttiilikopan kulmassa aika iso sähköjohtoliitin, se on parilla kuuskololla kiinni toisissaan. Siitä menee aika paljon johtoo moottorin antureille
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
No lähinnä siitä koitettiin poistaa kaikki turha ja merkitä oleelliset liitännät, koska oli tarkoitus istuttaa moottori 70-luvun takaveto-autoon. Joku nopeustieto tms oli ainoa jota siihen ei olisi saanut, mutta ei tullut sitten koskaan koitettua että olisiko käynyt ilmankin.
Niitä johtoja tosiaan meni kahtakin reittiä tulipellin läpi ja risteili keskenään, joten aika viidakko oli selvittää. Ei todellakaan yksi johtosarja eculta moottoriin ja siihen pari virtasyöttöä kuten vanhemmissa ruiskuautoissa.
Niin mikäs tän auton suunnitelma olikaan, pitikö tämä saada ihan katsastettuakin uudella moottorilla?
Niitä johtoja tosiaan meni kahtakin reittiä tulipellin läpi ja risteili keskenään, joten aika viidakko oli selvittää. Ei todellakaan yksi johtosarja eculta moottoriin ja siihen pari virtasyöttöä kuten vanhemmissa ruiskuautoissa.
Niin mikäs tän auton suunnitelma olikaan, pitikö tämä saada ihan katsastettuakin uudella moottorilla?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Bravo 1.4 12v, minkä sukuinen moottori
Taitaa kääntyä tohon kilvettömään vaihtoehtoon, antaa enemmän vapauksia soveltaa.