Rohkenen epäillä. Ajoin viime toukokuussa kouvola - jyväskylä välin keskinopeudella 110km/h ja tuohon piti polkea ihan tosissaan. Yli 90 autoa tuli ohitettua, lahden motarilla päästelin 24km:n matkan mittari kokoajan 140-150km/h ja hollolasta kohti Jyväskylää aina kun ei ollut tulppaa edessä, 130-140km/h. Ohitukset luokkaa lapikas konehuoneessa (160-170km/h). Ruuhka hidastaa, yöllä tuo ei ole mikään temppukaan.Stefa kirjoitti:Keskinopeus lie toista sataa..
Mutta hyvä kun reissu meni mainiosti! Miten muistelisin tältä foorumilta ennenkin lukeneeni, että kulutuslukemat ovat tippuneet tuplakaasuttimilla? Vaikuttaisikohan koneen kasvanut vääntö/tehoreservi, ettei tarvitsisi esim. ylämäkiin polkea aivan "urku auki" vaikka periaatteessa matalemmilla kierroksilla on yksi pienempi ja yksi isompi reikä parempi (tämäkin taas riippuu monesta asiasta).
Mutta, eikös nyt virityksen voi laskea onnistuneeksi?
Hyvä tietää tuo termarilaippa-homma!