127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Onnittelut palkinnosta...
Ainahan näitä joutuu huoltamaankin, eihän se mitään noloa ole.
Ainahan näitä joutuu huoltamaankin, eihän se mitään noloa ole.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Juu, onnea täältäkin vielä, ilman muuta meni palkinto oikeaan osoitteeseen, "sitkeälle sissille"! Tätä projektiasi on ollut mukava lueskella täältä, ja nythän nähtiin hedelmä sitten melko lailla kypsänä ihan paikan päällä Kalajoella. Huoltotaitohan kertoo vaan osaamisesta ja harrastuneisuudesta, pelkkää myönteistä (joskaan ei nyt aina niin hauskaa itse ajamisen kannalta...........)
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tää kuuluis kyllä tuonne bongaus-threadiin, mut kuitenkin:
Seiska bongattu Rauman Kortelan ABCn pihassa viime lauantaina. En kerinnyt tulemaan juttusille, kun oli musayhdistyksen pikkufestarin opastekylttien pystytys kesken...
Seiska bongattu Rauman Kortelan ABCn pihassa viime lauantaina. En kerinnyt tulemaan juttusille, kun oli musayhdistyksen pikkufestarin opastekylttien pystytys kesken...
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Projekti jatkuu vähitellen, nyt kesällä pitää keskittyä ajelemiseen kun auto toimii
Virranjakaja tuli vaihdettua, kun se vähän aiheutti harmia Kalajoen reissulla. Nyt toimii hyvin ja on ilo ajaa.
Korin virheisiin paneudutaan sitten taas kun tallikausi alkaa syksyllä
Virranjakaja tuli vaihdettua, kun se vähän aiheutti harmia Kalajoen reissulla. Nyt toimii hyvin ja on ilo ajaa.
Korin virheisiin paneudutaan sitten taas kun tallikausi alkaa syksyllä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Tänään kävin pitkästä aikaa "talvitallilla" katsomassa autoa ja hyvinhän se siellä talvehtii.
Loppukesän ja syksyn ajot meni hienosti, ei mitään ongelmia tekniikassa, kun se on hyvin tehty niin se toimii
Ei päässyt korin kunnostukseen vielä tänä(kään) talvena, talouspolitiikka haittaa harrastuksia ja on muutenkin ollut aika kiireinen talvi.
Ensi kesän saa ehkä levätä ja päästä jopa pinnan kunnostukseen, suunnitteilla on Stella ensikesän ajoihin, mutta kaikki on vielä aika auki, voi olla että Bella kuljettaa taas kesällä.
Loppukesän ja syksyn ajot meni hienosti, ei mitään ongelmia tekniikassa, kun se on hyvin tehty niin se toimii
Ei päässyt korin kunnostukseen vielä tänä(kään) talvena, talouspolitiikka haittaa harrastuksia ja on muutenkin ollut aika kiireinen talvi.
Ensi kesän saa ehkä levätä ja päästä jopa pinnan kunnostukseen, suunnitteilla on Stella ensikesän ajoihin, mutta kaikki on vielä aika auki, voi olla että Bella kuljettaa taas kesällä.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Nyt on auto haettu talvisäilöstä ja kevään merkkejä on ilmassa, öljy jo vaihtuu ja keväthuoltoa tehdään.
Stella ei valmistu tälle kesälle vielä, joten tällä mennään ja mikäs on mennessä
Stella ei valmistu tälle kesälle vielä, joten tällä mennään ja mikäs on mennessä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Projekti on taas käynnissä.
Pieniä pintaruosteen korjauksia on tehty. Sain hyvää maalia haalistuneelle pinnalle, kun värinlukulaitteella ottivat auton kyljestä värin, oli joku citroenin 70-luvun väri lähin.
Nyt on työn alla vaihteisto. Alkaa vanhasta olla ilmeisesti synkrot lopussa kun vaihteet menee päälle todella tahmeasti, eli pannaan koko loota vaihtoon. Laitetaan samalla uudemman mallin laatikko, niin saa harvemman perän ja maantiellä vähän ajo tulee mukavammaksi kun ei huuda kone niin hulluna.
Vetarit laitetaan samalla, uudet nivelet ja kumit. Samitekee toimitti sisäpään kumit nopeasti ja edullisesti, loistava kauppa, jatkossa olen varmasti asiakas kun osia tarvitaan.
Sisäpäät puuttuu vielä, mutta nekin on jo tallilla
Pieniä pintaruosteen korjauksia on tehty. Sain hyvää maalia haalistuneelle pinnalle, kun värinlukulaitteella ottivat auton kyljestä värin, oli joku citroenin 70-luvun väri lähin.
Nyt on työn alla vaihteisto. Alkaa vanhasta olla ilmeisesti synkrot lopussa kun vaihteet menee päälle todella tahmeasti, eli pannaan koko loota vaihtoon. Laitetaan samalla uudemman mallin laatikko, niin saa harvemman perän ja maantiellä vähän ajo tulee mukavammaksi kun ei huuda kone niin hulluna.
Vetarit laitetaan samalla, uudet nivelet ja kumit. Samitekee toimitti sisäpään kumit nopeasti ja edullisesti, loistava kauppa, jatkossa olen varmasti asiakas kun osia tarvitaan.
Sisäpäät puuttuu vielä, mutta nekin on jo tallilla
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Vaihteiston vaihto alkoi nostamalla pois koko kone ja vaihteisto yhdessä. Helpompi laittaa jakoketju samalla, ynnä jäähdyttimen takaa paljastui melkoinen ruostereikä joka on mukavampi paikata tyhjässä konehuoneessa
Kyllä vaatii kenkälusikkaa että mahtuu nousemaan pannuhuoneesta, mutta niin se on sieltä ennenkin tullut
Ruostetta on pesiytynyt ikävästi
Jakoketju olikin jo todella loppu, oli venynyt niin paljon että yletti ottamaan koteloonsa kiinni
Kyllä vaatii kenkälusikkaa että mahtuu nousemaan pannuhuoneesta, mutta niin se on sieltä ennenkin tullut
Ruostetta on pesiytynyt ikävästi
Jakoketju olikin jo todella loppu, oli venynyt niin paljon että yletti ottamaan koteloonsa kiinni
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Ruostereikä näyttäisi alkaneen kotelorakenteen sisäpuolelta...
Kannattaa nyt tarkkaan tutkia ympäristö, ettei ole uutta lahoa sitten puolen vuoden päästä.
Älä ihmettele, jos kone tuntuu ketjun vaihdon jälkeen laiskalta. Noin venynyt ketju tuo mukavan "lisäpotkun" yläkierroksille, tietenkin vähentäen ala-/keskialueen vääntöä.
Historicissa käyttävät venynyeitä ketjuja, kun virittää ei oikein saa. Yhden 850:n muistan, jonka moottori rohisi ja rallatti niin kamalalla äänellä, että sitä kummasteltiin ihan porukassa "kauanko kestää läjässä".
Kannattaa nyt tarkkaan tutkia ympäristö, ettei ole uutta lahoa sitten puolen vuoden päästä.
Älä ihmettele, jos kone tuntuu ketjun vaihdon jälkeen laiskalta. Noin venynyt ketju tuo mukavan "lisäpotkun" yläkierroksille, tietenkin vähentäen ala-/keskialueen vääntöä.
Historicissa käyttävät venynyeitä ketjuja, kun virittää ei oikein saa. Yhden 850:n muistan, jonka moottori rohisi ja rallatti niin kamalalla äänellä, että sitä kummasteltiin ihan porukassa "kauanko kestää läjässä".
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Kone on takaisin keulilla
Kiitos tästä kuuluu isolta osin Saminosille, loistava palvelu jälleen, oli vaarassa lykkääntyä parilla viikolla asennus ja sitten jo painaa pian päälle SummerSpecial.
Nyt vain toivotaan hartaasti että tämä "hyvä" laatikko todella on hyvä
Kiitos tästä kuuluu isolta osin Saminosille, loistava palvelu jälleen, oli vaarassa lykkääntyä parilla viikolla asennus ja sitten jo painaa pian päälle SummerSpecial.
Nyt vain toivotaan hartaasti että tämä "hyvä" laatikko todella on hyvä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Ensimmäiset koe-ajot takana ja kaikki tuntuisi pelaavan. Laatikko on valtava parannus vanhaan ja jakoketjun vaihto hiljensi moottorin kilinät todella hyvin
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Parisen sataa kilometriä takana remontista ja Bella se pelaa kuin kello
Nyt aletaan pikkuhiljaa valmistella Kalajoen reissua, vaikka eipä tuossa paljon ole tehtävää.
Kattokori pitää heittää paikalleen ja kuskata pari penkkiä katolla Ylivieskaan matkalla, mahtaneeko ilmanvastus pysäyttää koko auton
Nyt aletaan pikkuhiljaa valmistella Kalajoen reissua, vaikka eipä tuossa paljon ole tehtävää.
Kattokori pitää heittää paikalleen ja kuskata pari penkkiä katolla Ylivieskaan matkalla, mahtaneeko ilmanvastus pysäyttää koko auton
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Hifistelin vähän ovenkahvoja kun olivat niin väsyneessä kunnossa. Tietääkö kukaan minkä väriset ne olivat vuonna -77 kun auto oli uusi, tumman harmaat?
Jotenkin tuo hopea ei näytä oikealta. Yksityiskohdat on tärkeitä
Jotenkin tuo hopea ei näytä oikealta. Yksityiskohdat on tärkeitä
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Pientä hiertoa on taas tullut vastaan, nopeusmittarin vaijeri päätti katketa ja uutta ei tietenkään saa mistään. Vähän yllättäen mk2:n vaijeri sopi, kun purin varaosa autosta.
Entinen oli stellasta, eikä lukittunut paikalleen mittariin, oli vain painovoimalla kiinni, toimi tosin hyvin.
Nyt on kalusto huollettu, tarkastettu ja laitettu valmiiksi Kalajoen keikalle, taas kiertyy mittariin noin 1100km ja seiskalla se on aika paljon
Entinen oli stellasta, eikä lukittunut paikalleen mittariin, oli vain painovoimalla kiinni, toimi tosin hyvin.
Nyt on kalusto huollettu, tarkastettu ja laitettu valmiiksi Kalajoen keikalle, taas kiertyy mittariin noin 1100km ja seiskalla se on aika paljon
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: 127 bella vm.77 pelastusoperaatio kesäautoksi
Niin, se paikka on Ylistaro...hankala kirjoitti:...kuskata pari penkkiä katolla Ylivieskaan matkalla...
Kaikki on aina vaikeeta!