Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Näyttää kyllä vaparin pakosarjan tiivisteeltä. Ei sellainen kestäkään. Turbomallin tiiviste paikalle, tai sitten tekee huolellisesti hehkutetusta kuparilevystä (1 - 1,5mm).
Vaikeaa sanoa äkkiä tuosta turbon kunnosta... levossa poikittaissuunnassa onkin paljon välystä, koska ahtimet on dynaamisesti laakeroituja eli asettuvat pyörimään akseliasetelman painopisteen ympäri öljypatjan päällä, eivätkä olekaan jäykästi laakeroituja. Päittäisvälystä sensijaan ei saisikaan olla, eikä pahoja leikkautumisjälkijä kompurapesän imupuolen kylkiin kompurapyörästä... sellaiset kertovat liiallisesta radiaalivälyksestä.
Vaikeaa sanoa äkkiä tuosta turbon kunnosta... levossa poikittaissuunnassa onkin paljon välystä, koska ahtimet on dynaamisesti laakeroituja eli asettuvat pyörimään akseliasetelman painopisteen ympäri öljypatjan päällä, eivätkä olekaan jäykästi laakeroituja. Päittäisvälystä sensijaan ei saisikaan olla, eikä pahoja leikkautumisjälkijä kompurapesän imupuolen kylkiin kompurapyörästä... sellaiset kertovat liiallisesta radiaalivälyksestä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Joo tuo vaparin pakosarjan tiiviste ei kestä turbossa kuin hetken
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Mä olen kyllä sitä mieltä , että kestää. Ainakin mulla on kestänyt.
Kun jengat ja tapit on kunnossa ja mutterit kunnolla ja oikein kiristetty ni no prop.
Tietty laippa ja kansi pitää olla myös suora.
Kun jengat ja tapit on kunnossa ja mutterit kunnolla ja oikein kiristetty ni no prop.
Tietty laippa ja kansi pitää olla myös suora.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Ahaa, päittäisvälystä ei tosiaan kyllä tuntunut olevan. Tutkitaan lisää kun keretään.
Mulla on nyt hyllyssä 124:sen vaparin tiiviste ja sitten deltaintegrale.com saitilta tilattu gralen tiiviste joka ei kyl hirveen kummoselta vaikuta mutta kyllähän sen pitäis siellä mennä. Ei tainnut olla kierteet korkattu kuin yhden pinnapultin kohdalta, se osasto laitetaan tietysti kuntoon niin eiköhän se siitä.
Mulla on nyt hyllyssä 124:sen vaparin tiiviste ja sitten deltaintegrale.com saitilta tilattu gralen tiiviste joka ei kyl hirveen kummoselta vaikuta mutta kyllähän sen pitäis siellä mennä. Ei tainnut olla kierteet korkattu kuin yhden pinnapultin kohdalta, se osasto laitetaan tietysti kuntoon niin eiköhän se siitä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 10.03.2016 14:02
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Pakosarjantiivisteessä metallirengastus reikien ympärillä muuten ei tule pitkäikäinen tiivistys.
Fiat Lancia Turbon pakosarjan tiiviste hyvä valinta vaparin tiivisteissä mm Ritmo Abarth 130 TC
pakosarjan tiiviste mm OK. 2 ja 4 pinnapultin asennuksessa kannattaa laittaa tiivistys liima
kierteeseen ja tarkista pultin oikea pituus kanteen päin ettei ahdista öljynpaluuta kanavassa alakertaan.
Fiat Lancia Turbon pakosarjan tiiviste hyvä valinta vaparin tiivisteissä mm Ritmo Abarth 130 TC
pakosarjan tiiviste mm OK. 2 ja 4 pinnapultin asennuksessa kannattaa laittaa tiivistys liima
kierteeseen ja tarkista pultin oikea pituus kanteen päin ettei ahdista öljynpaluuta kanavassa alakertaan.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tämän auton tarina jatkuu. Kaveri osti tämän vuosi n. vuosi takaperin ja sai tänään auton leimattua. Laittelen jossain välissä jotain tarinaa ja kuvia. Autoon meni kuitenkin vaparin pakosarjan tiiviste, joten täytyy katsoa kuinka kauan kestää
Fiatteja ja Alffoja
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Hieman tämäkin on nytkähtänyt eteenpäin. Auto vaihtoi omistajaa ja hänellä on uutta intoa autoon. Tästä tulee hieno.
- Liitteet
-
- IMG-20200925-WA0013.jpeg (333.79 KiB) Katsottu 5034 kertaa
Fiatteja ja Alffoja
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tämä on nyt siis hitsattu ja ylimaalattu. Tekniikka menee myös täydelliseen huoltoon ja korjataan jos vikaa löydetään. Muutama öljyvuoto täytyy ainakin tukkia sekä hieman korjata ajan saatossa tehtyjä "tuunauksia".
- Liitteet
-
- IMG_20201001_213408.jpg (96.44 KiB) Katsottu 4863 kertaa
-
- IMG_20201001_213356.jpg (100.74 KiB) Katsottu 4863 kertaa
Fiatteja ja Alffoja
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Hienoa kuulla että Dedra on edelleen hyvissä käsissä. Nyt itsekin takaisin Lancia-kantaan palanneena(tällä kertaa perus Prisma) toivottavasti näemme joskus jossain tapahtumassa.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Omaakin mieltä lämmittää, että auto palautetaan takaisin kuntoon.
Hieman vanteita sovittelin ja fiilistelin. Auto lähtee 16. päivä tekniikan huoltoon/korjaukseen ja ehkä tämä taas näkyy liikenteessä vielä tämän vuoden puolella.
Hieman vanteita sovittelin ja fiilistelin. Auto lähtee 16. päivä tekniikan huoltoon/korjaukseen ja ehkä tämä taas näkyy liikenteessä vielä tämän vuoden puolella.
- Liitteet
-
- IMG_20201006_224939_copy_800x600.jpg (109.59 KiB) Katsottu 4639 kertaa
Fiatteja ja Alffoja
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Hienoa nähdä tämän edistyvän
Alfa Romeo 33 1.7 QV -89, Fiat Bravo T-Jet Sport 180, ex Alfa Spider 2.0TS lusso-95, ex Lancia Dedra HF Integrale-92, ex Fiat barchetta-98, ex Lancia lybra 2.0 emblema-00, ex Fiat punto S 75 -97, ex Lancia Thema t16 lx -93
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Auto lähtee huomenna tosiaan käsistäni ja menee tekniikan tsekkaukseen ja huoltoon. Öljyvuotoja täytyy tukkia moottorista ja jakolaatikosta/vaihteistosta. Mitään sen kummempaa ei vaikuttaisi olevan. Muutamia letkuvirityksiä ja dumppi täytyy muuttaa alkuperäiseksi samoin pakoputkisto täytyy tehdä kokonaan uusiksi.
- Liitteet
-
- IMG-20201015-WA0002.jpeg (125.88 KiB) Katsottu 4297 kertaa
Fiatteja ja Alffoja
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tämä kävi viime viikolla kylässä ja ilokseni voin kertoa, että auto elää elämänsä uutta kevättä. Tekniikkaan on tehty mittavat korjaukset ja toimii erittäin hyvin. Toki kaikenlaista pientä puuhastelua riittää, mutta yleisilme on erittäin siisti.
Loppukesästä autolle tehtiin myös museotarkastus ja auton status on siis tällä hetkellä museoauto. Hieman olisi tehnyt mieli käydä kokeilemassa, mutta ehkä vanhat muistikuvat riittää Hieno pala Lancian erikoisempaa historiaa on hyvissä käsissä.
Loppukesästä autolle tehtiin myös museotarkastus ja auton status on siis tällä hetkellä museoauto. Hieman olisi tehnyt mieli käydä kokeilemassa, mutta ehkä vanhat muistikuvat riittää Hieno pala Lancian erikoisempaa historiaa on hyvissä käsissä.
Fiatteja ja Alffoja
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Ompas hieno juttu!
Mukava kuulla että tein aikanaan oikean ratkaisun luopuessani tästä ja on todella päätynyt hyviin käsiin.
Mukava kuulla että tein aikanaan oikean ratkaisun luopuessani tästä ja on todella päätynyt hyviin käsiin.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.