Mototurva

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Mototurva

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Onko kukaan hankkinut mototurvaa harrasteautoon?

Markkinoivat tuota 39 e/v.

Äkkiseltään ei olisi paha harrastekamppeisiin. Ei kuitenkaan ole ihan mahdoton skenaario, että reissun päällä menisi jokin pieleen. Katsoin nuo ehdot läpi ja auto pitää olla vain katsastettu, mitään ikärajoitusta ei ole :mrgreen:

https://www.motonet.fi/fi/sivut/mototurva
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Mototurva

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Eipä ollut käyttöehtoja. Mätäturva ei ilmeisesti huolehdi matkustajista. Onko turva autokohtainen vai henkilökohtainen?
Autoliitolla kattavampi vastaava joka huolehtii myös matkustajat. AL:n turva on voimassa siinä autossa jossa on autoliiton + jäsen. Tosin kalliimpi. 107 € / 12 kk
https://www.autoliitto.fi/jasenyys/liit ... s-jasenyys" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukaan tulee jonkintasoinen autolehti ja jäsenyydellä saa joistain putiikeista alennusta.

E: Mätäturvan ehdot: http://static2.motonet.fi/img/pages/mot ... sehdot.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kattavaa turvaa muiden maksaessa:
Ajoneuvon hinaus tai korjaus paikanpäällä matkan keskeytyessä kohdassa 4.1 mainituista syistä, silloin kun
ajoneuvon kaskovakuutus ei kyseistä palvelua korvaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Mototurva

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuolal linkissä alhaalla tosiaan ne ehdotkin on. Ajoneuvokohtainenhan tuo on.

Ainakaan itsellä ei vakuutusyhtiö myönnä mitään hinausturvaa 40-vuotiaaseen autoon. Varmaan kyllä rahalla moisenkin saisi.

Onhan noita erilaisia vaihtoehtoja.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mototurva

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itse olen päätynyt tuohon Autoliiton plus-jäsenyyteen juurikin tuon henkilökohtaisuuden vuoksi. Pari kertaa tuohon on joutunut turvautumaan ja suurin ongelma on yleensä ollut neuvotella kuljetus lähimmän (merkki) korjaamon sijaan omalle tallille/kotipihaan, muuten toiminut hienosti. Jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen (Tapaninpäivänä klo 18, n. 60km hinaus) tuo oli maksanut itsensä takaisin ja muutamaksi vuodeksi eteenpäinkin 8-)

Ei tuokaan täydellinen ole, mutta antaa sentään vähän liikkumavaraa ja takaa perillepääsyn...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Eejii
Viestit: 782
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Mototurva

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Mototurvahan perustuu monen muun ohella Falckin tieturvaan. Eroja taitaa olla lähinnä siinä mihin korjaamoon levinnyt kottero ensisijaisesti hinataan. Falckilta on saanut aika-ajoin ilmaisen koejakson. Mulla oli semmoinen ja pari viikkoa sitten tuli hyötyäkin kun käyttiksen öljypumpun ketju katkesi... Apu tuli nopeasti paikalle. Samaten otin tasanopeus"kilpuriin" samanlaisen, niin pääsee vuokra-autolla kotiin jos auto leviää matkalla.

Meinasin kyllä ottaa tuon Autoliiton paketin jatkossa. Kun perheessä on tällä hetkellä viisikin autoa, niin on helpompaa, kun ei ole autokohtainen vaan henkilökohtainen.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Vastaa Viestiin