OHC-moottorin viritys
Re: OHC-moottorin viritys
1.5 Ritmon kanteen sain vakio seeteillä vielä 39,5mm imuventtiilit. Tuolloin tosin oltiin ihan rajoilla eli tuo alkaa olla samaa luokkaa kuin seetin ulkohalkaisija. Kannattaa katsoa kannesta millainen seetirengas siellä on.
Pakopuolelle vaihdettiin seetitkin kun tuli 35,5-milliset venttiilit, mutta vaparikoneessa kovin äkkiä pakoventtiileitä tarvikaan suurentaa. Ahdetussa sitten toinen juttu.
Pakopuolelle vaihdettiin seetitkin kun tuli 35,5-milliset venttiilit, mutta vaparikoneessa kovin äkkiä pakoventtiileitä tarvikaan suurentaa. Ahdetussa sitten toinen juttu.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: OHC-moottorin viritys
Jostain 1.6:sen kannesta taas joskus mittaskelin että seeti ei ollut paljoa isompi kuin 37,5mm vena, siihen kanteen ei ainakaan ilman seetien vaihtoa olisi kannattanut niitä 39,5mm imuvenoja laittaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: OHC-moottorin viritys
Helpostihan nuo seetitkin vaihtaa, ei pitäisi olla ongelma.
Askartelin joskus 1.6 sohon 40/37 venttiileillä.
Nyt tulee 41,5/34,5 venttiileillä , jää seetien väliin alumiiniakin.
Askartelin joskus 1.6 sohon 40/37 venttiileillä.
Nyt tulee 41,5/34,5 venttiileillä , jää seetien väliin alumiiniakin.
Re: OHC-moottorin viritys
Minkä verran seetirenkaan sisähalkaisijaa uskaltaa kasvattaa, tai siis paljonko renkaan paksuudeksi pitäisi jäädä?
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: OHC-moottorin viritys
No jos sen 0,9* säännön mukaan seetin sisähalkaisijassa mennään niin 39,5 venttiilillä ja seetin ulkohalkaisijalla mentiin 2,2 millin paksuuteen. Seetin sisähalkaisija silloin 35,5mm. Enemmänhän olis hyvä varmaan renkaan paksuutta olla mutta ei tuonkaan kanssa mitään ongelmaa ollut.
Aiheeseen liittyen - Onko Wesku mistä hankkinut seetirenkaita ja millaista irrotus/asennustapaa ja asennustiukkuutta käyttänyt?
Aiheeseen liittyen - Onko Wesku mistä hankkinut seetirenkaita ja millaista irrotus/asennustapaa ja asennustiukkuutta käyttänyt?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: OHC-moottorin viritys
Kaverilla koneistamo ja sillä sattui olemaan seetejä , 0.10 mm krympillä nuo on laitettu, jos olisivat olleet paksummat olis 800 riittäny.
Saahan noita ebayn kauttakin tilattua.
Saahan noita ebayn kauttakin tilattua.
Re: OHC-moottorin viritys
Juu, totta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: OHC-moottorin viritys
Noista kannentiivisteistä.Mahtaako muun merkkisissä tiivisteissä olla tiivistys,esim öljyn paluun ympärillä esim.reinz? Ajusassa sitä ei ole.ykkös pytyn vesikanavan kohdalta vuoto,mutta kun vesi tulee aikaa hyvi öljyropusta..
Re: OHC-moottorin viritys
Ei kyllä ole.
Mulla on Tuunoon Navalinea Sport kannentiiviste.
http://i623.photobucket.com/albums/tt32 ... 54e24d.jpg
Mulla on Tuunoon Navalinea Sport kannentiiviste.
http://i623.photobucket.com/albums/tt32 ... 54e24d.jpg
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: OHC-moottorin viritys
Mikähän mahtaa olla 1.3 sohc männän puristuskorkeus?isku 55 poraus 86.4 ?Aattelin vai mahtaksko olla sama kuin 1.5 konneessa?
1.6 tarvis mäntiä.
1.6 tarvis mäntiä.
Re: OHC-moottorin viritys
Ei nyt ole 1.3 vaparin mäntiä irtonaisena, jotta voisi tarkistaa, mutta epäilisin 1.3:n mäntien olevan hiukan korkeammat mitä 1.5:n männät.
Edit: Googlella löysin että 1290cc motissa olis mäntien puristuskorkeus n. 34,9 mm. Luulisin sen olevan sama myös 1301cc:ssä, kun iskunpituus on kuitenkin sama.
Edit: Googlella löysin että 1290cc motissa olis mäntien puristuskorkeus n. 34,9 mm. Luulisin sen olevan sama myös 1301cc:ssä, kun iskunpituus on kuitenkin sama.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: OHC-moottorin viritys
Noita sohc mäntiä taitaa olla aika sekalainen seurakunta niin sanotusti. Kuitenkin 34,1 ja 34,9 väliin tuo puristuskorkeus melko varmasti osuu. Taitaa myös 1,3 olla pienemillä venttiilikoloilla mitä 1,5 ja jossain 1,3:ssa voi kai olla pieni domekin (Delta?, 128 rally/coupe?, x1/9?). Jos jotain eBaytä kyttää, niin siellä taas voi olla vaikka mitä jenkkisaastemäntää valtavilla venttiililovilla/matalalla puristuskorkeudella. Vähän riippuen mitä meinaa, niin ei 1,6:een myöskään nuo 16V:n männät lie huono ajatus ole. Onhan jokajoka-koneita tehty myös normi 1,6 8V männillä ja noillakin saa kuulemma riittävästi puristusta, että sikäli lie aika sama mitä sinne laittaa. Työstämällä pelaa vähän kaikki.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: OHC-moottorin viritys
Meneekö 11.3 nostoinen nokka omilla kupeilla(pysyykö säätöpalat paikallaan)ja omilla jousilla?