FIAT 127 BLUE

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja RHR »

Onnittelut onnistuneesta tekniikka päivityksestä. Itsellä sama joskus haaveis, eka pitäs kyllä saada vakio tekniikalla kilpiin. Kuinkas ratkaisit vetari? Minkä jarrutehostimen olet ajatellut asentaa?
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

RHR kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta tekniikka päivityksestä. Itsellä sama joskus haaveis, eka pitäs kyllä saada vakio tekniikalla kilpiin. Kuinkas ratkaisit vetari? Minkä jarrutehostimen olet ajatellut asentaa?
Vetarit yhistelin bravan ja seikan akseleista,eli seiskasta tuli ulommat nivelet.
Sopivasta kohti vaan akselit poikki,sitte sorvasin muutaman sentin matkalta saman paksuisiksi ne päät ja siihen lämpösovitteella ja hitsaamalla holkki päälle..jospa nuo kestää :roll:

Jarrutehostinta mulla ei vielä oo minkäänlaista, pitää kahtella joku mahollisimman pieni ku tuota tilaa ei liikaa oo.
Avatar
seat127
Viestit: 17
Liittynyt: 08.08.2012 15:25

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seat127 »

Itse jatkoin vetarit juuri tuollain 16v seiskaan. Eivät kestäneet ainakaan omassa käytössä kun muutaman viikon, siitä jatkosta pyörähti. Oli lämpösovitteella ja tulppa hitsattu.
Sitten koneistutin kokonaan uudet kepit. Nyt Kestää.
Toivoton sulle parempaa kestoo noille.
Avatar
maxpower2016
Viestit: 32
Liittynyt: 03.07.2016 11:28
Paikkakunta: Alastaro

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja maxpower2016 »

Hyvältä vaikuttaa :thumb:
mites moottorinkannakkeet ratkaisit, hitsasitko koriin oikeille kohdin bravan korvat?
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Muokkasin seiskan omista kiinnikkeistä sopivat. Mitään korimuutoksia ei tarvinu tehä.
Voin koittaa ottaa vaikka kuvia niistä kiinnikkeistä.
Avatar
maxpower2016
Viestit: 32
Liittynyt: 03.07.2016 11:28
Paikkakunta: Alastaro

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja maxpower2016 »

laitas oikein kuvia esille..
JLaines
GFF
Viestit: 562
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Vähän on aikaa kun viimeksi päivitetty, mutta voisitko ottaa muutaman kuvan kuinka vaihdelaatikonpää asettui runkopalkkiin nähden.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Sähköjen teurastukseen osaan ottaa kantaa, kun tuli valkoiseen 16V seiskaan niitä ihmeteltyä ja vielä toiseen kertaan tuon saman tekniikan siirtyessä Unoon.

Tuossa on kaksi tapaa toteuttaa asia:

- BravX:ssä kaikki moottorin sähköt tulee yhden moninapaisen liittimen kautta ja tällä tavalla se toteutettiin tuossa valkoisessakin. Eli muokattiin seiskan omaa johdotusta sopimaan BravX:n moottorin johtosarjaan.
- Unossa päädyin toiseen ratkaisuun, eli jätin auton omat johdot ennalleen ja purin moottorin johtosarjasta kaiken ylimääräisen pois. Jotenkin tämä ratkaisu oli simppelimpi, kun jo olemassa olevat piuhat saivat jäädä paikoilleen...

Tuosta Unon sähköistyksestä tuli piirrettyä oikein sähkökaaviokin, niin voi sitten tien päälle jäätyään ihmetellä :lol:

Valkoisessa runkopalkinpää muutettiin vastaamaan sitä 5-v, aisaa ja samalla lisäiltiin muitakin vahvikkeita konehuoneeseen.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

JLaines kirjoitti:Vähän on aikaa kun viimeksi päivitetty, mutta voisitko ottaa muutaman kuvan kuinka vaihdelaatikonpää asettui runkopalkkiin nähden.
Kuvat pyöränkotelon ja moottoritilan puolelta olis jees.
Niin ja kuinka paljon sähkösarjaa sai teurastaa että vain moottorin kannalta tärkeimmät jäi jäljelle.


Kävin muutaman kuvan ottaan,jospa niistä jotain tolkkua saa.
Laittelin ne kuvat tuonne mun albumiin.
Keltsihän nuista sähköistä tuossa jo tarinoi,niin minullapa ei siihen oo lisättävää.

Ps.jos tarvit vielä jostain tietystä paikasta kuvia niin kysy.
Avatar
RHR
GFF
Viestit: 296
Liittynyt: 29.10.2004 22:31
Paikkakunta: Nurmo

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja RHR »

Mihinkäs ratkaisuun päädyit jarrutehostimen osalta?
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Jarrutehostimen osalta en oo vielä päätyny mihinkään ratkasuun. Talven aikana oli taas tarkotus kaikenlaista seiskaan rakennella,mutta eipä tullu koskettuakaan tuohon :roll:
Jonkulainen tehostin tuonne kuitenki täytyy laittaa,että saa muutoskatsastettua ja takaiskari tornit pitää tehä loppuun ku muutin tuon takajousituksen kynätolpille..ym.

No,onhan tässä vielä vappuun aikaa tai jos viimestään seiskojen kokoontumiseen sais ajoon :thumb:
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

Ihan vinkkinä vaan toyota lc 60-61 on pieni kytkimen tehostin(alipaine)sylinteri
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Aika tuntuu kuluvan niin joutuin,ettei meinaa perässä pysyä,mutta tänään oli pakko paneutua tosissaan seiskan jarrutehostin puoleen.

Tehostimeksi tuli hommattua tuo toyota hj-61 kytkin tehostin joka kokonsa puolesta on aika sopiva seiskan pieneen konehuoneeseen.
Tehostimelle tejin tuommosen jalan pellistä ja putken pätkästä [url=http://aijaa.com/CXOBO5][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/z6p4PY][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url][url=http://aijaa.com/F4n2gG][img] ... .jpg[/img][/url][/url]

Pääsylinterille pitää vielä tehä kiinnikkeet ja uusia jarruputket niin sitte alkais olla jarrupuoli kunnossa katsastusta varten.
Toisen vaihdevaijerin kiinnikkeen joutu askarteleen uusiksi,että mahtu tuo tehostin [url=http://aijaa.com/ctbyXK][img]http: ... .jpg[/img][/url]

Tulipa vielä viimeisteltyä ja massailtua nuo takapään iskaritornit,jotka tejin tuossa keväällä. Sopivia kynäjousia ei vielä oo tullu hommattua,niin mennään vielä toistaiseksi lehtijousella. [url=http://aijaa.com/VM3CQU][img]http: ... .jpg[/img][/url]

Nyt alkaa pikkuhiljaa näytään siltä,että ensviikolla sais vihdoin muutoskatsastettua,niin pääsis sitte lauantaina sinne kokoontumiseen :)
seiska81
Viestit: 67
Liittynyt: 10.08.2015 00:05
Paikkakunta: kalajoki

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja seiska81 »

Tämäki tuli käytettyä päivää ennen summer specialia katsastus konttorilla ja leimahan sieltä tuli puhtain paperein.
Turhaan tuli jännitettyä tuota moottorin muutoskatsastustaki,kaikki muutokset todettiin asianmukaisesti ja siististi tehdyksi.
Kehut tuli myös hyvistä verrokkipapereista jotka hommasin joskus 2000 luvun alkupuolella italkonilta.
Ei aivan ilman murheita selvitty lauantain kiertoajelusta kun seiskassa ilmeni jarrujen päälle jäämistä,mutta seki loppu ku tulppas tehostimen letkun,vaatinee ilmeisesti jonkulaisen kuristimen tuohon letkuun.

[url=http://aijaa.com/M3tZVp][img]http: ... .jpg[/img][/url]

[url=http://aijaa.com/ji2FJ0][img]http: ... .jpg[/img][/url]
[url=http://aijaa.com/MkiXm4][img]http: ... .jpg[/img][/url]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: FIAT 127 BLUE

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Komea laite ihan livenäkin! :)

Jos jarrutehostin tuppaa pakottamaan jarrua päälle niin vika voi johtua ihan vaan tehostimen käyttötangon säädöstä.. eli tehostimen mäntä ei pääse kokonaan ulos kun poljin on ylhäällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin