Kurpan italoprojektit
Re: Coupe 2,0 16V
Niin minulle on vakuuteltu että pro:t ottaa pois, mutta suunnaton usko omiin kykyihin ja amatöörin tuuri jos sittenkin toimis.
Saan sitten tuijottaa peiliä jos homma ei pelitä, on ainakin varoitettu muiden taholta. Ensi viikolla pitäsi tulla uudet alustanosat ja kytkinasetelma, osia passivointiin ja maalaukseen. Jännäkakka housuissa kurkkasin koteloon miltä näyttää, ei hullummalta 16vuotiaaksi.
Saan sitten tuijottaa peiliä jos homma ei pelitä, on ainakin varoitettu muiden taholta. Ensi viikolla pitäsi tulla uudet alustanosat ja kytkinasetelma, osia passivointiin ja maalaukseen. Jännäkakka housuissa kurkkasin koteloon miltä näyttää, ei hullummalta 16vuotiaaksi.
- Liitteet
-
- Alfa romeo 156 kotelo.jpg (56.29 KiB) Katsottu 12115 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 puhallukseen ja maalaukseen.jpg (112.94 KiB) Katsottu 12115 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Itsekin olin omasta mielestäni onnekas kun vetari meni helposti paikalleen. Seuraavana päivänä sitten vetarin irrotus kun tiiviste oli vahingoittunut ähellettäessä. Vain 50% huono tuuri....
Re: Coupe 2,0 16V
Alustasta on purettu melkein kaikki veke, samalla sai pestyä kotelot ja pohjan vielä kerran nyt saa kuivua rauhassa viikon ennen kuin pistetään tectyyliä koteloihin.
Pesin samalla penkit ja maton muttui tuo hajumaailma laakista.
Takatukivarret ja pakoputkikin menee vaihtoon, vaikka lähtökohta on halpa kyllä tähän vaan hintaa tulee, mutta eihän niitä hyviä ja halpoja ole olemassakaan.
Pesin samalla penkit ja maton muttui tuo hajumaailma laakista.
Takatukivarret ja pakoputkikin menee vaihtoon, vaikka lähtökohta on halpa kyllä tähän vaan hintaa tulee, mutta eihän niitä hyviä ja halpoja ole olemassakaan.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 sisäpesu 3.jpg (113.17 KiB) Katsottu 11987 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 sisäpesu 2.jpg (72.7 KiB) Katsottu 11987 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 sisäpesu 1.jpg (85.59 KiB) Katsottu 11987 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Vihdoinkin kuiva päivä sai puhallettua osia.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 Lasikuulapuhalletut.jpg (101.62 KiB) Katsottu 11863 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Tuollaista.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo osat.jpg (123.58 KiB) Katsottu 11677 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 lasikuulapuhallettu ja passivoitu.jpg (92.94 KiB) Katsottu 11677 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Viimesen päälle komeeta! Peukkuhymiö puuttuu foorumilta mutta sitä käyttäisin jos voisin.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Coupe 2,0 16V
Tämä on pelkää apinointia herroilta, Vode, Pele ja muutama muu. Minusta on niin mukava viedä tällainen katsastamaton Alfa Romeo konttorille, jossa katsuri ottaa heti asenteen, taas joku yrittää tuollaista puolimätää raatoa leimaan.
Re: Coupe 2,0 16V
Vauhtipyörä oli hoidossa ja laihtui samalla kilon, laatikkoa vailla. Saas nährä miten äijän käy
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 asennusapu.jpg (123.16 KiB) Katsottu 11517 kertaa
-
- Alfa Romeo 156.jpg (93.65 KiB) Katsottu 11517 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Lomaviikko aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 Hitsaamaton yksilö.jpg (107.13 KiB) Katsottu 11164 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 Käyttökunnostusta.jpg (99.93 KiB) Katsottu 11164 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 Ajoltaan alkuperäinen.jpg (109.33 KiB) Katsottu 11164 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Tuli tuota myllytystäkin opeteltua vaimon Stilukkaan.
- Liitteet
-
- Stilon myllytys.jpg (70.6 KiB) Katsottu 11162 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Aloittelijan tuurilla nopeemmin paikalleen, kuin kani kiipee morsiamen selkään. Toimii, kopioijat voivat laitaa royaltit myöhemmin ilmoitettavalle tilille .
- Liitteet
-
- Asennusapuväline3.jpg (115.57 KiB) Katsottu 11049 kertaa
-
- Asennusapuväline1.jpg (112.47 KiB) Katsottu 11049 kertaa
-
- Asennusapuväline 2.jpg (112.22 KiB) Katsottu 11049 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Satulat odottaisi asennusta, mutta kun rungot ovat ruosteen ruskeat(Unohtu passivointikuormasta)
Etutolpat saisi muuten, mutta kun en huomannut ostaa noita kierrejousen yläpään kumeja. Kuminen mattosarja sopi hyvin paikalleen toimii paremmin talviautossa kuin kankainen. Takaoven kulmakahva uusittu, ostin tämän Filarosta, nettikaupasta olisi saanut molemmat samalla hinnalla .
Jarrulevyjen passivointi ei onnistunut, jarrupaloista irtoaa vain jotain mikä ei pikku-uitolla lähde irti.
Etutolpat saisi muuten, mutta kun en huomannut ostaa noita kierrejousen yläpään kumeja. Kuminen mattosarja sopi hyvin paikalleen toimii paremmin talviautossa kuin kankainen. Takaoven kulmakahva uusittu, ostin tämän Filarosta, nettikaupasta olisi saanut molemmat samalla hinnalla .
Jarrulevyjen passivointi ei onnistunut, jarrupaloista irtoaa vain jotain mikä ei pikku-uitolla lähde irti.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 Etutolppa.jpg (89.77 KiB) Katsottu 10900 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 Oikea.jpg (105.5 KiB) Katsottu 10900 kertaa
-
- Alfa Romeo 156.jpg (98.17 KiB) Katsottu 10900 kertaa
-
- Alfa Romeo 156 passivoitu.jpg (78.71 KiB) Katsottu 10900 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Jotain taas tapahtunut. Takakontiin tuli käytetty mutta täysin ehjä tiiviste, takarekisterikilven valot pestiin ja uudet polttimot, takajalkatilan oikeanpuoleinen suulake vaihtui ehjään, joka oveen orginaalit kaijuttimet ja kuskinpuoleinen häikäisysuoja vaihdettu toimivaan. Enää puuttuu, uusi etuputki, muutama tiiviste, soitin ja ne pirun kumit.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo 156 F.jpg (88.33 KiB) Katsottu 10506 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Alfa saatiin rekisteriin ja siitä tuli todella hyvä ajoltaan, ikänä en ole tuollaista uutena päässyt pyörittään, mutta hyvin lähellä ollaan lähtötilannetta. Tein siitä lyhyen topicin tuonne Alfa foorumille jos kiinnostaa mitä sille kuuluu.
Ducatosta loppui kytkin totaalisesti 200 000tkm:ssä, kun sitten laatikon otin pois katsotaan taas muutenkin kulkinetta, Vaihtoon:
-Kytkinpaketti,silmälaakeri ja vaijeri (vauhtipyörän hain tänään koneistamolta joten namia kytkintuntumaa haetaan, siis parasta mahdollista mitä tähän voi saada)
-Nopeusmittarin vaijeri
-Iskarit, jouset, suojakumit ja iskarin laakerit
-Raidetangonpäät
-Vetonivelet, pyöränlaakerit, sisemmät suojakumit, ja laatikkoon vetoakseleiden stefat
-Tukivarsien kaikki kumit (alapallonivelet vaihdoin vuosi sitten)
-Vaihdelaatikon takatuenta (laatikkko tähän onkin jostain syystä aiemmin vaihdettu)
-Jarrulevyt, palat, satuloihin korjaussarja ja jarruletkut
-Kampiakselin takatiiviste ja öljypohjantiiviste
Tämän lisäksi joudun tekemään hieman peltitöitä pyöränkoteloihin.
Ducatosta loppui kytkin totaalisesti 200 000tkm:ssä, kun sitten laatikon otin pois katsotaan taas muutenkin kulkinetta, Vaihtoon:
-Kytkinpaketti,silmälaakeri ja vaijeri (vauhtipyörän hain tänään koneistamolta joten namia kytkintuntumaa haetaan, siis parasta mahdollista mitä tähän voi saada)
-Nopeusmittarin vaijeri
-Iskarit, jouset, suojakumit ja iskarin laakerit
-Raidetangonpäät
-Vetonivelet, pyöränlaakerit, sisemmät suojakumit, ja laatikkoon vetoakseleiden stefat
-Tukivarsien kaikki kumit (alapallonivelet vaihdoin vuosi sitten)
-Vaihdelaatikon takatuenta (laatikkko tähän onkin jostain syystä aiemmin vaihdettu)
-Jarrulevyt, palat, satuloihin korjaussarja ja jarruletkut
-Kampiakselin takatiiviste ja öljypohjantiiviste
Tämän lisäksi joudun tekemään hieman peltitöitä pyöränkoteloihin.
- Liitteet
-
- Ducato -92 4.jpg (93.31 KiB) Katsottu 9404 kertaa
-
- Ducato -92 3.jpg (95.06 KiB) Katsottu 9404 kertaa
-
- Ducato -92 2.jpg (109.34 KiB) Katsottu 9404 kertaa
-
- Ducato -92.jpg (110.75 KiB) Katsottu 9404 kertaa
Re: Coupe 2,0 16V
Kyllä siihen vanhaan jarruputkeen uuden pään saa tehtyä kun on sopivat vermeet, hanttarin puoli melkein valmis maalausta ja röpelömassaa vailla.
- Liitteet
-
- Ducato 2.jpg (98.37 KiB) Katsottu 9260 kertaa
-
- Ducato 1.jpg (108.12 KiB) Katsottu 9260 kertaa