Kaasuhitsauksesta

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
1300ti
GFF
Viestit: 1039
Liittynyt: 21.09.2004 11:11
Paikkakunta: Perniö

Kaasuhitsauksesta

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Kengännauhabudjetista huolimatta haikailen omista kaasuhitsausvehkeistä, jälki on siistimpää ja hitsaus onnistuisi myös ulkona tai vanhassa makasiinissa, jota en ole aikeissa polttaa migin kipinöillä. Olen kerännyt wanhoja AGAn pillisettejä mittareineen jo kolmen puulaatikollisen verran huvikseni vuosien varrella, mutta saisiko ne tarkastettua jossain huollossa? Letkut ja pikkupullot kun vielä löytyisi jostain edullisesti? Toistaiseksi ajattelin treenata Gasex minisarjalla, olen sentään kokeillut jotkin Agan pillit kouluaikoina ja peltikurssilla Cobra/Dillon luksusvehkeet mutta nuo wanhat ovat varmasti riittävät huollettuina. Kaasupullojen hinta vain hirvittää.

Sitten tarvitsisin vastetolpan aihioksi tyhjän vanhan kaasupullon, siis sellaisen jonka voi katkaista, että saisin sen koveran pohjan. Tämä tulee kutistamiseen puupölkyn tilalle. Kuten https://m.youtube.com/watch?v=YH3tHtADIkw
Avatar
tapi0
GFF
Viestit: 889
Liittynyt: 03.09.2010 02:47
Paikkakunta: Vahto

Re: Kaasuhitsauksesta

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Kannattaa käydä kysymässä Woikoskelta ja Agalta hylkyyn meneviä isoja happipulloja.
Saattaa saada halvalla.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kaasuhitsauksesta

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Osaa muuten tuo kaasuhitsikin ampua kipinää kun kärkiliekillä hipaiset sulaa. Lisäksi kaasuhitsaus lämmittää ympäristöä aika paljon rerilummin mitä vaikka miggi. Tosin ohueksi päässeeseen peltiin tuo kaasu on viimeisin vaihtoehto jos migillä reikä vaan suurenee :mrgreen:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
cossuesco
Viestit: 72
Liittynyt: 11.09.2013 14:49
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kaasuhitsauksesta

Viesti Kirjoittaja cossuesco »

Ethän sinä tarvitse kuin happipullon, grillistä otat nestekaasun niin kyllä sillä ladossa hitsaa [emoji4] mutta kyllä peltihommiin mig+mison on oikea yhdistelmä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lancia Delta Evoluzione -91
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Vastaa Viestiin