Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tulipa virranjakajakin purettua kun ajattelin tiivisteet vaihtaa. Samalla huomasin että herätinanturin eriste(ilmeisesti?) on aika heikossa hapessa, voikohan toi aiheuttaa jotain oireita..? Samalla huomasin että jakajankannen mukaan 1 ja 4 sylinterien tulpanjohdot on väärinpäin, voikohan pitää paikkansa. :D
Liitteet
heratinanturi.JPG
heratinanturi.JPG (89.8 KiB) Katsottu 15083 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja VTO »

Voihan ne olla ristissä. Jos tässä järjestelmässä jokainen tulppa lyö "hukkakipinän" myös pakotahdissa niin silloin kone käy normaalisti. 1 ja 4 sytyttävät kaiketi 360 asteen välillä.
cossuesco
Viestit: 72
Liittynyt: 11.09.2013 14:49
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja cossuesco »

Midi^ kirjoitti:Tulipa virranjakajakin purettua kun ajattelin tiivisteet vaihtaa. Samalla huomasin että herätinanturin eriste(ilmeisesti?) on aika heikossa hapessa, voikohan toi aiheuttaa jotain oireita..? Samalla huomasin että jakajankannen mukaan 1 ja 4 sylinterien tulpanjohdot on väärinpäin, voikohan pitää paikkansa. :D
Weber Marellin tyyppivika tuo eristekuoren hajoaminen, käyntihäiriöitä tulee.
Lancia Delta Evoluzione -91
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Pitänee investoida uus anturikin sitten, jokohan se ruiskun vikavalon syttyminen loppuis. Joo niin pähkäilin itekkin että käytännössä ei taida olla väliä miten päin tulpanjohdot on tuossa kohtaa.

Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

Midi^ kirjoitti:Pitänee investoida uus anturikin sitten, jokohan se ruiskun vikavalon syttyminen loppuis. Joo niin pähkäilin itekkin että käytännössä ei taida olla väliä miten päin tulpanjohdot on tuossa kohtaa.

Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Hmm... tähän kävi joku std stefa korvaavaksi :?: Ee muista..
GFF 1738
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jos siinä jakaja on, niin siilloin sen pitää olla väärin kasattu jotta johdot voisi olla ristissä.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

TrooPerkele kirjoitti:
Midi^ kirjoitti: Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Hmm... tähän kävi joku std stefa korvaavaksi :?: Ee muista..
Pöh eihän se mikään 9mm paksu edes ole, vähän kyllä ihmettelinkin että onko tuo muka niin paksu. Vissiin varaosaliikkeessä ukolla menny vitonen ysistä kun suurennuslasilla sitä tiiraili. Hain etrasta sen 12x20x5 ja oli täsmälleen samanlaine. :)

Eikä ne tulpanjohdot mitenkään väärin ole, jotenkin ihmeellisesti ne merkinnät vaan jakankannessa. Sytytysjärjestyksen mukaan( olikos se nyt 1-3-4-2) on ihan oikein.

Tänään meni dedra läjään jakajaa lukuunottamatta kun anturia vielä odottelen.

Siellä on näköjään O.S.R.A.V merkkiset Sport Kit iskarit alla, ja itseasiassa niiden jouset tuli mukana irrallaan(oli tipossa alla puolivuotta). Paikallaan olevat etujouset on aika epäilyttävän oloset, alapää tulee jotenkin ihmeellisesti lautaselle. Ja toi oikea etukulma on kolahtanu pari kertaa kummallisesti ulosjoustossa, oiskohan että se jousi vaan pääsee jotenkin elämään siellä. Pölysuojakin sieltä puuttui niin laitoin Tipon vanhasta iskarista ehjän.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Nyt vähän ihmetyttää kun ajaessa tuntuis moottorista kuuluvan ihme rolinaa kierroksilla ja tärinääkin ihan kabiiniin asti. Voiko se alempi tasapainoakseli siellä niin pyöriä itekseen että aiheuttais tommosta..? Vai onkohan joku muu pielessä. Ei kyllä mitään ongelmia ollut kun 16v koneesta jätin tasapainohihnan pois ja moneen kertaanhan se on todettukin että toimii niin.

Ihan normaalisti käy ja vetää. Mutta eipä korjaantunut ruiskuvikavalon syttyminen herätinanturillakaan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Hyvin Prisma pelaa ilman tp-remmiä. (8v)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Muistan että Cromassa joskus tuli fiilis että olisi tasapainoakseli pyörähtänyt tyhjäkäynnillä, normaalissa ajossa ei remmin puuttumista tosiaan huomannut. Mut periaatteessa tuossa riski siihen on olemassa, varsinkin jos se ohjainlaakeri pyörii nahkeasti. Ja muistelen että joku moisesta olisi joskus valitellutkin että ei olisi toiminut kun tasapainoakseli pyörii mukana. Mutta suurimmassa osassa tapauksista ei tosiaan ole ollut mitään huomattavaa eroa että onko remmi paikalla vai ei.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Joo kyllä se taitaa siellä pyöritellä omiaan. Ei värinät voimansiirrostakaan tuu koska loppuvat heti kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille kytkin pohjassa. Noh onneksi hyllystä löytyy uus tp-hihna ja käväsin vielä kiristimestä laakerin purkamassa, aamusta sitten uutta laakeria jahtaamaan.

Onneksi ollaan lumppariin vasta lauantai-aamuna lähdössä niin on hyvin aikaa remppailla vielä :mrgreen:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Nonniin nyt ois laitteet niin kunnossa lumpparia varten kun tällä aikataululla voi olla. Tämä on näemmä sen verran kranttu yksilö että vaatii tasapainoakselit pyörimään, nyt nimittäin käy oikeen nätisti.

Tuli tehtyä uusi hieno holkkikin tuon vanhan mutteriwirityksen tilalle.

Kuva

Ja roippeet paikallaan, hieman pohdin kuinka kireäksi tuo hihna vedetään. Laitoin sillain sopivasti :)

Kuva

Tuommostakin löyty venakoppien alta, täytyy kirrailla varovasti..

Kuva
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Pari kuvaa vielä kesän reissulta Colin's Crestiltä:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

On taas akku tyhjentynyt kahdessa yössä, tarttis siihenkin vaivaan jotain keksiä. Joskus tossa jäi huutamaan joku boxi siinä sulakerasian yläpuolella, ihmettelin vaan että mikä se oli. Soittimenkin vois kokeilla nyppästä irti.

Tai sitte päävirtakytkin, olis race :)

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

No eipäs ollutkaan virrasta kiinni, onkos startti tehnyt tenän nyt sitten kun just niitä lumpparissa kaupiteltiin :mrgreen: Naksahtaa muttei lähe pyörittää, siitäpä tuleekin mielenkiintonen homma pihassa alkaa sitä keplottelemaan ulos tuolta moottorin takaa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Vastaa Viestiin