Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Tulipa virranjakajakin purettua kun ajattelin tiivisteet vaihtaa. Samalla huomasin että herätinanturin eriste(ilmeisesti?) on aika heikossa hapessa, voikohan toi aiheuttaa jotain oireita..? Samalla huomasin että jakajankannen mukaan 1 ja 4 sylinterien tulpanjohdot on väärinpäin, voikohan pitää paikkansa.
- Liitteet
-
- heratinanturi.JPG (89.8 KiB) Katsottu 15199 kertaa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Voihan ne olla ristissä. Jos tässä järjestelmässä jokainen tulppa lyö "hukkakipinän" myös pakotahdissa niin silloin kone käy normaalisti. 1 ja 4 sytyttävät kaiketi 360 asteen välillä.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Weber Marellin tyyppivika tuo eristekuoren hajoaminen, käyntihäiriöitä tulee.Midi^ kirjoitti:Tulipa virranjakajakin purettua kun ajattelin tiivisteet vaihtaa. Samalla huomasin että herätinanturin eriste(ilmeisesti?) on aika heikossa hapessa, voikohan toi aiheuttaa jotain oireita..? Samalla huomasin että jakajankannen mukaan 1 ja 4 sylinterien tulpanjohdot on väärinpäin, voikohan pitää paikkansa.
Lancia Delta Evoluzione -91
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Lancia Thesis 3.2 -04
Lancia Delta GT.i.e -92
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Pitänee investoida uus anturikin sitten, jokohan se ruiskun vikavalon syttyminen loppuis. Joo niin pähkäilin itekkin että käytännössä ei taida olla väliä miten päin tulpanjohdot on tuossa kohtaa.
Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Hmm... tähän kävi joku std stefa korvaavaksi Ee muista..Midi^ kirjoitti:Pitänee investoida uus anturikin sitten, jokohan se ruiskun vikavalon syttyminen loppuis. Joo niin pähkäilin itekkin että käytännössä ei taida olla väliä miten päin tulpanjohdot on tuossa kohtaa.
Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
GFF 1738
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Jos siinä jakaja on, niin siilloin sen pitää olla väärin kasattu jotta johdot voisi olla ristissä.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Pöh eihän se mikään 9mm paksu edes ole, vähän kyllä ihmettelinkin että onko tuo muka niin paksu. Vissiin varaosaliikkeessä ukolla menny vitonen ysistä kun suurennuslasilla sitä tiiraili. Hain etrasta sen 12x20x5 ja oli täsmälleen samanlaine.TrooPerkele kirjoitti:Hmm... tähän kävi joku std stefa korvaavaksi Ee muista..Midi^ kirjoitti: Vaikea löytää jakajan stefaa kokoa 12x20x9, Etralta taitais saada 5mm paksuna pitänee sellanen hakea.
Eikä ne tulpanjohdot mitenkään väärin ole, jotenkin ihmeellisesti ne merkinnät vaan jakankannessa. Sytytysjärjestyksen mukaan( olikos se nyt 1-3-4-2) on ihan oikein.
Tänään meni dedra läjään jakajaa lukuunottamatta kun anturia vielä odottelen.
Siellä on näköjään O.S.R.A.V merkkiset Sport Kit iskarit alla, ja itseasiassa niiden jouset tuli mukana irrallaan(oli tipossa alla puolivuotta). Paikallaan olevat etujouset on aika epäilyttävän oloset, alapää tulee jotenkin ihmeellisesti lautaselle. Ja toi oikea etukulma on kolahtanu pari kertaa kummallisesti ulosjoustossa, oiskohan että se jousi vaan pääsee jotenkin elämään siellä. Pölysuojakin sieltä puuttui niin laitoin Tipon vanhasta iskarista ehjän.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Nyt vähän ihmetyttää kun ajaessa tuntuis moottorista kuuluvan ihme rolinaa kierroksilla ja tärinääkin ihan kabiiniin asti. Voiko se alempi tasapainoakseli siellä niin pyöriä itekseen että aiheuttais tommosta..? Vai onkohan joku muu pielessä. Ei kyllä mitään ongelmia ollut kun 16v koneesta jätin tasapainohihnan pois ja moneen kertaanhan se on todettukin että toimii niin.
Ihan normaalisti käy ja vetää. Mutta eipä korjaantunut ruiskuvikavalon syttyminen herätinanturillakaan.
Ihan normaalisti käy ja vetää. Mutta eipä korjaantunut ruiskuvikavalon syttyminen herätinanturillakaan.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Hyvin Prisma pelaa ilman tp-remmiä. (8v)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Muistan että Cromassa joskus tuli fiilis että olisi tasapainoakseli pyörähtänyt tyhjäkäynnillä, normaalissa ajossa ei remmin puuttumista tosiaan huomannut. Mut periaatteessa tuossa riski siihen on olemassa, varsinkin jos se ohjainlaakeri pyörii nahkeasti. Ja muistelen että joku moisesta olisi joskus valitellutkin että ei olisi toiminut kun tasapainoakseli pyörii mukana. Mutta suurimmassa osassa tapauksista ei tosiaan ole ollut mitään huomattavaa eroa että onko remmi paikalla vai ei.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Joo kyllä se taitaa siellä pyöritellä omiaan. Ei värinät voimansiirrostakaan tuu koska loppuvat heti kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille kytkin pohjassa. Noh onneksi hyllystä löytyy uus tp-hihna ja käväsin vielä kiristimestä laakerin purkamassa, aamusta sitten uutta laakeria jahtaamaan.
Onneksi ollaan lumppariin vasta lauantai-aamuna lähdössä niin on hyvin aikaa remppailla vielä
Onneksi ollaan lumppariin vasta lauantai-aamuna lähdössä niin on hyvin aikaa remppailla vielä
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Nonniin nyt ois laitteet niin kunnossa lumpparia varten kun tällä aikataululla voi olla. Tämä on näemmä sen verran kranttu yksilö että vaatii tasapainoakselit pyörimään, nyt nimittäin käy oikeen nätisti.
Tuli tehtyä uusi hieno holkkikin tuon vanhan mutteriwirityksen tilalle.
Ja roippeet paikallaan, hieman pohdin kuinka kireäksi tuo hihna vedetään. Laitoin sillain sopivasti
Tuommostakin löyty venakoppien alta, täytyy kirrailla varovasti..
Tuli tehtyä uusi hieno holkkikin tuon vanhan mutteriwirityksen tilalle.
Ja roippeet paikallaan, hieman pohdin kuinka kireäksi tuo hihna vedetään. Laitoin sillain sopivasti
Tuommostakin löyty venakoppien alta, täytyy kirrailla varovasti..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
Pari kuvaa vielä kesän reissulta Colin's Crestiltä:
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
On taas akku tyhjentynyt kahdessa yössä, tarttis siihenkin vaivaan jotain keksiä. Joskus tossa jäi huutamaan joku boxi siinä sulakerasian yläpuolella, ihmettelin vaan että mikä se oli. Soittimenkin vois kokeilla nyppästä irti.
Tai sitte päävirtakytkin, olis race
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Tai sitte päävirtakytkin, olis race
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Lancia Dedra HF Integrale -92, "köyhän miehen Grale"
No eipäs ollutkaan virrasta kiinni, onkos startti tehnyt tenän nyt sitten kun just niitä lumpparissa kaupiteltiin Naksahtaa muttei lähe pyörittää, siitäpä tuleekin mielenkiintonen homma pihassa alkaa sitä keplottelemaan ulos tuolta moottorin takaa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.